پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 76234
منبع : خبرگزاری فارس

رونق جشنواره‌هاي ورزشي نوروز در قم

قم نيوز : بخش‌هاي تابعه استان قم در نوروز 1398 با حضور گسترده مردم و علاقمندان به ورزش ميزبان جشنواره‌هاي ورزشي بازي‌هاي بومي بود.
رونق جشنواره‌هاي ورزشي نوروز در قم
رونق جشنواره‌هاي ورزشي نوروز در قم
به گزارش قم نیوز در حالی که اکثر فعالیت‌های ورزشی طبق تقویم فدراسیون‌ها در روزهای آغازین سال «رونق تولید» تعطیل بود اما در اکثر استان‌ها نظیر قم، بازی‌های بومی و محلی در کنار جشنواره‌های متنوع غذا، فرصت بسیار مغتنمی را برای تفریح و شادی مردم به وجود آورده بود، برنامه‌هایی که ویژه نوروز 1398 با حضور گسترده علاقمندان در بخش‌های تابعه قم برگزار شد، جشنواره‌هایی که در برگزاری آن بخش‌های مختلف نظیر اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و ادارات ورزش و جوانان بخش‌های تابعه همراه با دهیاری‌ها و بخش‌داری‌ها مشارکت داشتند.


برگزاری جشنواره «دا» در جعفریه

اما جشنواره‌های ویژه نوروزی از جشنواره بومی و محلی با عنوان «دا» در بخش جعفرآباد قم آغاز شد، جایی که عموم علاقمندان به شرکت در این جشنواره به پارک سرو شهر جعفریه رفتند و ویژه‌های برنامه‌های تدارک دیده شده توسط اداره ورزش و جوانان بخش با همکاری شهرداری جعفریه، هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به همراه هیات ورزش‌های همگانی بخش جعفرآباد را نظاره‌گر بودند.

 
رقابت فوتبال 7 نفره در روستای خورآباد

در حالی که قم دارای پنج بخش تابعه نظیر کهک، خلجستان، سلفچگان، مرکزی و جعفرآباد است، در ایام نوروز سال 1398 کهکی‌ها هم دست به کار شدند و در روستای خورآباد این بخش برای برگزاری مسابقات فوتبال هفت نفره ویژه دو رده سنی نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کردند، رقابت‌هایی که با عنوان جام نوروز برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

 
خلجستان پرکاترین بخش تابعه قم در نوروز 98

بخش خلجستان پرکارترین بخش تابعه قم در برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی ویژه نوروز بود و در یکی دیگر از این برنامه‌ها اقدام به برگزاری مسابقات در رشته‌هایی نظیر دارت، مچ‌اندازی، خروس جنگی و چوب‌کشی کرد که در پایان رقابت‌های دارت و مچ‌اندازی امیر جباربیگی قهرمان شد، میلاد سالاری‌فرد رتبه نخست پیکارهای‌های خروس‌جنگی را کسب کرد و در مسابقات چوب‌کشی ابوالفضل میرقاسمی روی سکوی نخست ایستاد.

 
پرداخت جایزه قهرمانان دستجردی به سیل‌زده‌ها

اما در پایان رقابت‌های ورزشی جام نوروز بخش خلجستان یک اتفاق جالب توجه و ویژه رخ داد و نفرات برتر جشنواره ورزش‌های بومی محلی بخش خلجستان، جوایز نقدی این مسابقات را برای کمک به سیل‌زدگان اخیر استان‌های کشور اهدا کردند، کار ارزشمندی که مورد تقدیر تمامی شرکت کنندگان قرار گرفت.

 
پیاده‌روی خانوادگی و جشنواره پرواز بادبادک‌ها در خاوه

روستای خاوه یکی از روستاهای خوش‌ آب و هوا در بخش کهک قم به شمار می‌رود، روستایی که به همت دهیاری و مسوولان علاقمند به ورزش میزبان چهارمین جشنواره نوروزی بود و شرکت کنندگان در چهارمین روز فروردین ماه به پیاده‌روی خانوادگی رفتند و در چهاردهمین روز این ماه در جشنواره بادبادک‌ها حضور یافتند، دو برنامه متنوع ورزشی که با قرعه‌کشی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان نیز همراه بود.

 
مهر زمین و سرخده میزبان جشنواره طبخ غذای محلی

روستای سرخده بخش خلجستان با جاذبه‌های گردشگری و مناطق سرسبز و دیدنی در ایام نوروز میزبان برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و همچنین ورزش همگانی به همراه جشنواره غذا بود، ضمن اینکه در روستای مهر زمین بخش خلجستان نیز همایش پیاده‌روی خانوادگی به همراه طبخ غذای محلی به مناسبت نوروز 98 برگزار شد.

 
رقابت روستایی‌های صرمی‌ در روپایی و پنالتی

قمی‌هایی که در ایام نوروز به جای گردش و سفر به شهرها و استان‌های دیگر ترجیح دادند در قم ماندگار شده و به قم‌گردی بپردازند، در روستای صرم بخش کهک نیز شاهد برگزاری جشنواره نوروزی و المپیاد ورزشی جام نوروز در دو‌ رشته روپایی و پنالتی هدفمند بودند، رویدادی که هم شهرنشین‌ها و هم اهالی روستا در آن حضور پرتعدادی داشتند.

 
برگزاری المپیاد ورزش همگانی در قبادبزن

روستای قبادبزن نیز از دیگر روستاهای دیدنی و پرجاذبه بخش کهک است که در تعطیلات نوروز امسال با هماهنگی اداره ورزش و جوانان بخش، دهیاری و دیگر قسمت‌های مرتبط، اقدام به برگزاری جشنواره نوروزی و المپیاد ورزش همگانی همراه با اهدای جایزه‌های گوناگون در کانون فرهنگی ورزشی روستا کرد.


ورزش در روز طبیعت همراه با جایزه

در سیزدهمین روز فروردین‌ماه که با عنوان روز طبیعت نام‌گذاری شده است، هیات ورزش‌های همگانی استان قم دست به یک اقدام جالب توجه زد و با شعار «در روز طبیعت ورزش کنید، جایزه بگیرید» عموم هموطنان و مردم قم را به ورزش تشویق کرد تا تلاش برای همگانی کردن این عرصه مهم اجتماعی حتی در تعطیلات ادامه داشته باشد.

هیات ورزش‌های همگانی استان قم در این اقدام از هموطنان خواست عکس و ویدئو از ورزش خود و خانواده را در روز طبیعت برای کمیته ورزش در طبیعت این هیات ورزشی ارسال کرده و جایزه بگیرند.


جشنواره موجانی‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع بومی و محلی

روستای موجان بخش خلجستان یکی از پر رفت و آمدترین روستاها در تعطیلات نوروز بود، روستایی که تقریبا تمامی اهالی خود را از نقاط مختلف ایران به جاذبه‌های گردشگری نوروز آورده بود و در روز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) اقدام به برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و ورزش همگانی کرد.

این جشنواره با حضور تمامی اهالی روستا و همچنین میهمان‌هایی از سایر روستاها و حتی شهرها، با اجرای بازی‌های محلی نظیر خروس‌گیری، چوب‌بازی، چوب‌کشی، طناب‌کشی، مچ‌اندازی، دارت، هفت‌سنگ مهارتی و فوتبال دستی به همراه جشنواره غذای محلی در روستای موجان بخش خلجستان برگزار شد.


کشوری‌فرد: ورزش در بخش‌های تابعه قم رشد بسیار خوبی داشته است

احمد کشوری‌فرد مسوول امور ورزش بخش‌های تابعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به این جشنواره‌ها و برنامه‌های همگانی اظهار کرد: علاوه بر این بخش‌ها و روستاها، در ایام نوروز 1398 شاهد برگزاری جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی و همچنین جشنواره‌های متنوع غذا در روستاهای مختلف بودیم، جشنواره‌هایی که موجی از شادی و تفریح را برای عموم مردم بخش‌های قم ایجاد کرده بود.

وی در پایان اظهار کرد: ورزش هم در بخش همگانی و هم در حوزه قهرمانی رشد بسیار خوبی در بخش‌های تابعه قم داشته و در طول سال قهرمانان زیادی از این بخش‌ها به عضویت تیم‌های منتخب استان قم درآمده و در مسابقات مختلف استانی، کشوری و حتی برون‌مرزی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcba5bz.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما