کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرصت‌ها و تهديدها پيش‌روي تيم‌هاي باشگاهي قم در ليگ‌هاي 98

خبرگزاری فارس , 20 خرداد 1398 ساعت 10:00

تيم‌هاي باشگاهي ورزش آقايان و بانوان استان قم در آستانه دوره جديد ليگ‌هاي دسته اول، دوم و برتر ايران با فرصت‌ها و تهديد‌هاي زيادي روبه‌رو هستند.


به گزارش قم نیوز بعد از ماه مبارک رمضان استارت لیگ‌های باشگاهی بسیاری از رشته‌های ورزشی طبق برنامه‌ریزی فدراسیون‌های هر رشته زده می‌شود اما در راه آماده‌سازی برای حضور موفق در لیگ‌های سال 1398 باشگاه‌های کشور هنوز وضعیت تعدادی از تیم‌های مهم ورزشی قم نامشخص است.

خبرنگار در این گزارش به پیگیری آخرین وضعیت تیم‌های قمی حاضر در لیگ‌های کشوری رشته‌های توپی پرداخته و از بین تیم‌هایی که قرار است در سال 1398 به نمایندگی از قم به میدان بروند، تنها تیم فوتسال سوهان محمد سیما است که وضعیتی کاملا مشخص دارد و طبق برنامه آماده حضور در دوره جدید لیگ برتر فوتسال می‌شود.

این تیم کادر فنی خود را از اردیبهشت ماه معرفی کرده و در مهلت نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتسال ایران برای جذب بازیکن، مهره‌های مد نظر مربیان خود را جذب کرده و با برنامه‌ریزی یک اردوی آماده‌سازی خارج از قم، مصمم به حضور موفق در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است.


تیم‌های 4 رده سنی پایه فوتسال قم آماده قهرمانی

امسال یک اتفاق ویژه، قابل توجه و البته درخور تحسین در فوتسال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی توپی و تیمی در استان قم رخ داده و آن اتفاق، حضور تیم‌های تمام رده‌های سنی پایه فوتسال قم در مسابقات باشگاه‌های کشور با یک نام واحد به نام سوهان محمد سیما است، رخدادی که منجر به یکدلی، هماهنگی و همسان‌سازی آمادگی این تیم‌ها برای رویارویی با حریفان خود در دوره جدید لیگ‌های ایران شده است.

به همین خاطر هر تیم با کادر فنی و بازیکنان مشخص مشغول تمرین و آماده‌سازی برای حضور در فصل 1398 لیگ‌های باشگاهی ایران است، ضمن اینکه با قرعه‌کشی رقابت‌های چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید، تیم سوهان محمد سیمای قم در هر چهار رده میزبانی گرفته و در حال آماده‌سازی است.


2 نماینده فوتسال قم در بی‌خبری

در شرایطی که وضعیت تیم‌های لیگ برتری تمام رده‌های فوتسال قم مشخص است اما هیچ علاقمند این رشته در قم از موقعیت تیم‌های دسته دومی الماس‌شهر قم و مجمع دلسوختگان اهل بیت قم خبر ندارد، تیم‌هایی که امسال مسابقات مهمی برای صعود به لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های ایران را پیش‌رو دارند.

تیم فوتسال الماس‌شهر میراث‌دار نام‌های بزرگی همچون فراز قم، ارم‌کیش، کیش‌ایر قم، صبا، ماهان‌تندیس، آتلیه‌طهران و هیات فوتبال قم است اما بعد از رقابت‌های فصل 1397 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به دسته دوم سقوط کرده و هنوز وضعیت مبهمی دارد، ضمن اینکه راجع به این تیم هیچ کسی پاسخگو نیست!

تیم فوتسال مجمع جهانی دلسوختگان اهل بیت (ع) قم با هدایت سمیر منیعات سال گذشته با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی لیگ منطقه‌‌ای ایران به لیگ دسته دوم راه یافت اما در دسته دوم ماندگار شد و نتوانست به لیگ دسته اول صعود کند، تیمی که البته در حال حاضر وضعیت نامشخصی دارد ولی حضورش در لیگ دو فوتسال قطعی به نظر می‌رسد.

 
هندبال قم دلخوش به لیگ دسته دوم ایران

هندبال قم که آخرین خاطرات شیرین خود را از سال 1391 و کسب مقام قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران و صعود به لیگ برتر این رشته در یادها دارد، سال گذشته یک تیم به نام دانشگاه آزاد اسلامی قم در لیگ منطقه‌ای هندبال مردان ایران به میدان فرستاد و موفق به کسب مجوز صعود به لیگ دسته دوم شد.

البته وضعیت هندبال قم از نظر فعالیت در لیگ‌های باشگاهی ایران چندان رضایت‌بخش نیست زیرا در چند سال اخیر نه تنها در بخش مردان تیمی از قم در لیگ‌های برتر و دسته اول حضور نداشته، بلکه تیم لیگ برتری هدف‌پویان جوان قم نیز به دلیل مشکلات مالی از حضور در لیگ برتر انصراف داد و از هم پاشیده شد اما خم به ابروی هیچ مسوولی نیامد.


والیبال قم در مسیر تحول / 2 تیم در لیگ جدید

والیبال قم اما بعد از تغییر و تحولات در راس این هیات ورزشی که با آمدن یک چهره کاربلد و شناخته شده به نام محمدمهدی حلوایی، مردی از جنس این رشته ورزشی همراه بوده، در مسیر ترقی گام برمی‌دارد و ظاهرا سال پررونقی پیش‌رو دارد، رشته‌ای که در قم هم باشگاه‌های خوب و سازنده‌ای دارد و هم از مربیان، داوران و بازیکنان توانمندی برخوردار است.

به نمایندگی از باشگاه‌های والیبال قم، تیم افق این روزها در مسابقات تدارکاتی از جمله جام رمضان شهرهای مختلف حضور دارد و آمادگی خود را برای حضور در فصل 1398 لیگ دسته اول مردان ایران می‌سنجد، ضمن اینکه شنیده می شود در سال ۹۸ دو تیم از قم در لیگ دسته اول والیبال کشور حضور دارند که اگر اینگونه باشد برای والیبال قم یک فرصت استثنایی خواهد بود.


صبا در پائین‌ترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران

از فوتسال و والیبال که بگذریم بار دیگر به داستان و قصه تکراری فوتبال و صبای قم می‌رسیم، تقریبا تمامی علاقمندان به این رشته ورزشی می‌دانند که تیم بزرگسالان صبا بعد از سقوط سال 1396 از لیگ برتر، سقوط سال 1397 از لیگ دسته اول و انحلال توسط استانداری قم، حالا وجود خارجی ندارد و در شرایطی که دیگر خبری از تیم بزرگسالان صبا نیست اما تیم‌های پایه این باشگاه به سختی نفس می‌کشند.

در واقع تیم بزرگسالان صبا که منحل شد و به تاریخ پیوست اما یک منبع آگاه می‌گوید این تیم اگر بخواهد در مسابقاتی شرکت کند باید در لیگ سه به میدان برود که این اتفاق هم قطعا رخ نخواهد داد زیرا تیم قهرمان فصل 1397 لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های قم در لیگ دسته سوم حضور خواهد یافت.

 
تغییر نام تیم‌های پایه فوتبال قم در لیگ‌های 98

در پیگیری ماجرای تیم‌های پایه باشگاه صبا تا کنون حضور یک حامی مالی به نام مهام‌پلیمر قطعی و تیم امید صبا به این بخش خصوصی سپرده شده، بر این اساس تیم مهام‌پلیمر قم برای حضور در لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور به تمرینات و کارهای آماده‌سازی مشغول است.

اما تیم‌های نوجوانان و جوانان صبای قم به دنبال تغییر نام، قرار است با نام افشید و با مدیریت و کادر فنی فصل گذشته تیم نوجوانان وارد مسابقات فصل 1398 لیگ دسته اول و برتر باشگاه‌های کشور شوند، در حالی که جوانان افشید دسته اولی است و نوجوانان در لیگ برتر حضور دارند.


وضعیت نامشخص نمایندگان بسکتبال قم

بسکتبال دیگر رشته شاخص ورزش‌های گروهی یا تیمی در استان قم است که آخرین بار در سال 1391 به نام جهش‌ترابر قم در لیگ برتر بسکتبال مردان ایران حضور داشت ولی بعد از آن به صورت مقطعی در لیگ‌های ایران حاضر بوده و هیچ‌گاه به دلیل مشکلات مالی و بعضا مدیریتی نتوانسته پیشرفت بیشتری کند.

البته در این سال‌ها تیم‌هایی به نام‌های متنوع همچون هیات بسکتبال قم، مهتاب و خلیج‌فارس به نمایندگی از استان قم در لیگ‌های دسته اول و دوم بسکتبال ایران به میدان رفته‌اند اما هیچ یک موفقیت درخور توجهی به دست نیاورده‌اند، ضمن اینکه امسال هنوز وضعیت خلیج‌فارس و مهتاب نامشخص است و این دو تیم باشگاهی چنانچه بخواهند در لیگ دسته دوم باشگاه‌ها ایران شرکت کنند از اواسط تابستان باید استارت تمرینات خود را برای لیگ جدید بزنند.


سرخپوشان قم در لیگ دسته سوم جام آزادگان

سرانجام به تیمی می‌رسیم که قرار است تمام خلاءها و ناکامی‌های فوتبال قم را با حضور در پائین‌ترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران پر کند، این تیم به نام سرخپوشان بعد از کسب مقام قهرمانی رقابت‌های فصل 1397 لیگ برتر فوتبال قم باید در لیگ دسته سوم جام آزادگان به میدان برود.

این در حالی است که فوتبال قم هیچ‌گاه کارنامه موفقی در لیگ دسته دوم فوتبال ایران نداشته و اگر قرار است تیم سرخپوشان نماینده قم در لیگ دسته سوم ایران باشد، باید از هم اکنون استارت تمرینات و آماده‌سازی خود را زده و از سوی استان مورد حمایت قرار بگیرد، اتفاقی که اگر رخ دهد البته می‌تواند در آینده برای فوتبال قم مفید باشد.

==============

گزارش از رضا جعفری

==============

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 78561

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/report/78561/فرصت-ها-تهديدها-پيش-روي-تيم-هاي-باشگاهي-قم-ليگ-هاي-98

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir