شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 79702
منبع : خبرگزاری فارس

فوتسال قم در حسرت قهرماني 

قم نيوز : فوتسال قم با وجود سال‌ها حسرت كسب مقام قهرماني رقابت‌هاي ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي ايران امسال در جام باشگاه‌هاي آسيا و جهان حضور دارد.
فوتسال قم در حسرت قهرماني 
فوتسال قم در حسرت قهرماني 
به گزارش قم نیوز از اواخر دهه 1370 که استارت برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور زده شد، امسال بیست و یکمین دوره این بازی‌ها جریان دارد اما در این‌ سال‌ها یکی از استان‌ها و تیم‌های پای ثابت لیگ برتر یعنی قم، هنوز قهرمان لیگ برتر نشده است.

فوتسال قم در 20 دوره قبلی بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تنها سه مقام نایب‌قهرمانی کسب کرده، مقام‌هایی که در سال‌های 1384 و 1387 توسط ارم‌کیش قم و در سال 1391 نیز با درخشش صبای قم به دست آمد، اما این استان هیچ‌گاه نتوانسته قهرمانی لیگ برتر را تجربه کند.


قم کارخانه بازیکن‌ساز / قمی‌ها یک دهه در تیم‌های ملی

نکته جالب توجه این است که قم همواره یک کارخانه بازیکن‌سازی در فوتسال ایران بود و بازیکنان قمی در یک دهه اخیر همواره در تیم‌های ملی حضور داشته‌اند، حتی فوتسالیست‌های مطرح استان قم امسال قرار است مرداد و شهریور ماه در مسابقات 2019 قهرمانی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا و جهان به میدان می‌روند، اما قمی‌ها همچنان در حسرت قهرمانی تیم شهرشان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور قرار دارد.

فوتسال قم که در تاریخ 21 دوره‌ای بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران همواره دارای نماینده‌های پرقدرتی بوده، بازیکنان زیادی را در این سال‌ها هم به تیم‌های باشگاهی سایر استان‌ها و هم به تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان کشورمان معرفی کرده و امسال با نام محمد سیما به دنبال تحقق رویای قهرمانی خود است.



ستاره فوتسال قم مرد سال آسیا و کاپیتان تیم ملی

نمونه و سرآمد تمام فوتسالیست‌های استان قم در رده باشگاهی و ملی، علی‌اصغر حسن‌زاده است که هم اکنون کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران محسوب می‌شود و در سال‌های 2014، 2016، 2017 و 2018 عنوان مرد سال فوتسال قاره کهن را از AFC  کنفدراسیون فوتبال آسیا به خود اختصاص داده است.

هر چند در این سال‌ها هیچ تیم باشگاهی از قم نتوانسته طعم قهرمانی در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران را بچشد و قمی‌ها فقط به تک قهرمانی در نخستین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتسال ایران در سال 1393 افتخار می‌کنند، اما وجود بازیکنان مطرح قم در ترکیب تیم‌های اعزامی ایران به رقابت‌های برون‌مرزی همواره موجب افتخار قمی‌ها بوده است.

 
جادوگر آسیا و 3 قمی‌ دیگر در مس آسیایی و جهانی

امسال که تیم مس سونگون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال 1397 لیگ برتر فوتسال به نمایندگی از ایران در دو رویداد برون‌مرزی یعنی جام باشگاه‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان حضور می‌یابد، فوتسالیست‌های قم با عضویت در این تیم، نقش مهمی در حضور موفق تیم مس ایفا می‌کنند.

علیرضا وفایی ستاره بی‌بدیل فوتسال قم که قمی‌ها به وی لقب جادوگر آسیا را داده‌اند در کنار بازیکنان تکنیکی، ‌سرعتی و گلزنی همچون مسلم اولادقباد، ابوالقاسم اروجی و سعدی تقی‌زاده چهار بازیکن مطرح فوتسال این استان هستند که امسال در عضویت تیم مس سونگون باید به رقابت‌های باشگاهی آسیا و جهان اعزام شوند.

 
سفر قمی‌ها به شرق قاره کهن

این در شرایطی است که رقابت‌های 2018 فوتسال قهرمانی جام باشگاه‌های‌آسیا از 16 تا 26 مرداد ماه در شرق قاره کهن به میزبانی کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم مس سونگون قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال ایران نماینده کشورمان در این دوره از رقابت‌های آسیایی خواهد بود.

با توجه به قرعه‌کشی رقابت‌ها در مقّر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی، تیم‌ها در چهار گروه تقسیم‌بندی شده‌اند و تیم مس سونگون در گروه چهار مرحله مقدماتی با تیم‌های ناگویا اوشنز ژاپن، الظفره امارات و کازما SC کویت هم‌گروه شده‌، در شرایطی که مسی‌ها سال گذشته عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را کسب کرده‌اند.


 
قهرمانی قمی‌ها در جام باشگاه‌های آسیای 2018

مس سونگون سال گذشته که به رقابت‌های 2018 فوتسال قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا اعزام شده بود نیز در ترکیب خود سه فوتسالیست مطرح استان قم به نام‌های علی‌اصغر حسن‌زاده، سعید تقی‌زاده و ابوالقاسم اروجی را داشت و با تکیه بر توانمندی و قابلیت‌های بالای فوتسالیست‌های قم قهرمان شد.

در مسابقات فصل گذشته جام باشگاه‌های فوتسال آسیا، تیم مس سونگون ورزقان در دیدار فینال به مصاف نماینده ویتنام رفت و با برتری چهار بر دو مقابل حریف عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد، موفقیتی که با انتخاب علی‌اصغر حسن‌زاده به عنوان مرد سال 2018 آسیا برای فوتسال قم یادگاری ارزشمندی بود.

 
هم‌گروهی فوتسالیست‌ها با برزیل و اسپانیا

قرعه‌کشی رقابت‌های 2019 فوتسال جام باشگاه‌های جهان نیز انجام شده و این مسابقات با حضور ۹ تیم از چهارم تا دهم شهریور ماه برگزار می‌شود، مسابقاتی که تیم مس سونگون نماینده ایران در گروه سوم مقدماتی آن قرار دارد و بعد از حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به آن اعزام می‌شود.

حریفان تیم مس سونگون در گروه سوم این مسابقات تیم‌های مطرح مگنوس برزیل و ال‌پوزو مورسیا اسپانیا هستند، در شرایطی که بازی‌های گروه نخست با حضور تیم‌های چونبوری تایلند، بوکاجونیورز آرژانتین و الفتح السطاتی مراکش و گروه دوم با رقابت تیم‌های بارسلونا اسپانیا، کورینتیانس برزیل و شن‌ژن چین برگزار می‌شود.


حسن‌زاده پنجمین نماینده فوتسال قم در جام باشگاه‌های آسیا و جهان

نکته جالب توجه دیگر این است که علاوه بر وفایی، اولادقباد، اروجی و تقی‌زاده که در ترکیب تیم باشگاهی مس سونگون به رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و جهان اعزام می‌شوند، یک فوتسالیست مطرح دیگر به نام علی‌اصغر حسن‌زاده نیز امسال در این دو رویداد مهم برون‌مرزی حضور دارد.

حسن‌زاده در یک فصل اخیر بازیکن تیم شنژن چین در مسابقات باشگاه‌های ایران کشور بود و با تداوم درخشش خود هم با این تیم قهرمانی لیگ چین را کسب کرد و هم عنوان ارزشمندترین بازیکن چین را کسب کرد، حالا حسن‌زاده باید با تیم شنژن در جام باشگاه‌های 2019 آسیا و جام باشگاه‌های جهان حضور یابد.

جالب است که علاقمندان به فوتسال بدانند که نماینده‌های فوتسال قم در دو رویداد آسیایی و جهانی سال 2019 این رشته پنج نفر یعنی ترکیب یک تیم باشگاهی فوتسال است، سرمایه‌های ارزشمندی که هیچ‌گاه در قم اراده‌ای وجود نداشت تا آنها را کنار هم جمع کند و افتخار حضور در مسابقات آسیایی و جهانی فوتسال به خود قم اختصاص داشته باشد.

==============
گزارش از رضا جعفری
==============

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdcewf8f.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما