چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 83895

زندگی کردن در کیش چگونه است؟

قم نيوز : زندگی کردن در کیش قواعد و خوشی ها و سختی های خاص خود را دارد. شما باید حتما با شرایط آب و هوایی، وضعیت حمل و نقل، کار، زمین، اقامت و غیره آشنایی داشته باشید. در ادامه ما در مورد کیش و سطح هزینه ها و روزمره گی ها خواهیم گفت. با ما همراه باشید.
زندگی کردن در کیش چگونه است؟
تور کیش یکی از بهترین مقاصد برای سفر کردن است. اما در اینجا به طور اختصاصی به اطلاعاتی در مورد زندگی کردن در کیش می پردازیم. هزینه ها در کیش چگونه است؟ وضعیت حمل و نقل چگونه است. برای اقامت باید به کجا رفت؟ و سوال های دیگر از این دست را در ادامه پاسخ خواهیم داد.
هیچ می دانید که در کیش اکسیژن خالص وجود دارد و گفته می شود، جانبازان شیمیایی نیاز ندارند که از کپسول های اکسیژن استفاده کنند. جزیره ی کیش یکی از چهار منطقه ی دنیا است که درصد اکسیژن آن از دیگر منطقه ها بیشتر است. از دیگر فیدبک های این مساله این است که شما خیلی دیر در این شهر احساس خستگی خواهید کرد. از دیدگاه مسافران، زیبایی، پاکی و آرامش کیش برای آنها بسیار جذاب بوده است.

دسترسی به جزیره کیش
به گزارش سایت سفر باتو ، اکثر دسترسی ها به داخل کیش از طریق هواپیما صورت می گیرد. البته می توانید از طریق دریاییی(کشتی) و از طریق زمینی (ماشین شخصی، اتوبوس ها) نیز وارد کیش شوید. تنها مقداری شرایط کار فرق می کند. باید خودروی خود را با کشتی به جزیره ببرید. در آنجا نیز تنها سه روز می توانید خودروی خود را نگه دارید، نباید اصلا بوق بزنید. و اینکه با لندیگراف آن را به جزیره ببرید. سه مسیر کلی برای رفتن به کیش وجود دارد:
• مسیر جاده تهران-قم-کاشان-نایین-مهریز-شهربابک-سیرجان-بندرعباس-بندرلنگه به طول 1509 کیلومتر
• مسیر ریلی قطار تهران-بندرعباس- به طول 1600 کیلومتر (تقریبا 20 ساعت)
• مسیر هوایی تهران-کیش (یک ساعت و نیم)

قیمت ها و هزینه ها در کیش
در حالت کلی می توان گفت که میانگین قیمت ها برای خدمات عمومی؛ رستوران ها، حمل و نقل و غیره مقداری بالاتر از میانگین همین قیمت ها در شهرهای بزرگتر مانند تهران است. قیمت گوشت در کیش مانند تهران است. لوازم الکتریکی را نیز با قیمتی بالاتر از تهران خریداری خواهید کرد. پوشاک در کیش نیز 10 تا 20 درصد گران تر از دیگر شهرهای ایران است.
در سال یک تا دو میلیون نفر از کیش بازدید می کنند. در میان این جمعیت 150 هزار نفر توریست خارجی یا ایرانیان مهاجر حضور دارند. بازارهای کیش برندهای اصل خارجی را به نمایش گذاشته است و به واسطه همین کالاهای اصل، برای مسافران، جذابیت خاصی دارد. 11 بازار بین المللی در کیش وجود دارد. از جمله:
• بازار پردیس
• مرکز تجاری کیش
• بازار زیتون
• بازار مرجان
• بازار مروارید
• بازار مریم
• بازار پارس خلیج
• بازار پانیذ
• بازار صفین
• بازار ونوس
• پاساژ رویال
• پاساژ کوروش
• برج صدف

خودروها در کیش
باید بدانید که قضیه ی خودروها و قوانین آنها در کیش مقداری متفاوت با دیگر جاها است. قیمت خودروها در کیش کمتر از دیگر قسمت هاست و دلیل آن این است که عوارض گمرکی به این اتومبیل ها تعلق نمی گیرد. انواع ماشین های سوپراسپرت ها که داخل کشور ورود آنها ممنوع است، در کیش می توانند وارد شوند. اما به شدت بر روی قوانین حساس هستند. با هر بی دقتی دو برابر دیگر مناطق ایران جریمه خواهید شد.

مسئله ی جالب در اینجا این است که شما می توانید در کیش، اتومبیل کرایه کنید. فکرش را بکنید که با یک ماشین شیک و زیبا در بلوارهای خلوت کیش در حال رانندگی هستید و از مناظر اطراف لذت می برید. این را همیشه به یاد داشته باشید که بوق زدن در کیش ممنوع است و جریمه خواهید شد. برای کرایه خودرو باید گواهینامه به همراه داشته باشید، کارت ملی، یک چک به عنوان ضمانت در اختیار شرکت کرایه دهنده، مدت زمان اجاره 24 ساعت است. بنزین را باید خودتان تهیه کنید. در فرودگاه و محل اقامت می توانید این اتومبیل ها را تهیه کنید.

وضعیت کار در کیش
جالب است بدانید که نرخ بیکاری در کیش کمتر از یک درصد است. 66% از شاغلین در بخش خصوصی مشغول به کار هستند. هتلداری در کیش بسیار پر رونق است. چنانچه در بخش های فنی ساختمان سازی نیز مهارت خاصی دارید، می توانید در اینجا کار بسیار خوبی برای خود پیدا کنید. هتل ها در کیش از سطح کیفیت بالایی برخوردار هستند.
قیمت زمین ها در کیش بستگی به محله دارد. در حالت کلی می توان گفت متراژ متوسط قطعات زمین مسکونی در جزیره کیش 400 تا 450 متر مربع است. در هر کدام از این قطعه ها می توان 8 واحد ساخت و ساز کرد.
قیمت زمین نیز متغیر است از یک میلیون تا 4 میلیون می توانید زمین تهیه کنید. برای آپارتمان های قدیمی نیز، متری 2 میلیون و 800 هزار توام پیشنهاد می شود. این درحالیست که آپارتمان های نوساز به متری 25 میلیون تومان نیز می رسند. می توان در حالت کلی گفت، قیمت خودرو در کیش از تهران ارزان تر است. مخصوصا در سالهای اخیر که تا 20 درصد افت قیمت داشته است.

اگر قصد ماندن کوتاه مدت در کیش و مشاهده جاذبه های گردشگری کیش را دارید، می توانید به هتل های لوکس و بسیار زیبای آن بروید. یا خانه ها و سوئیت های اجاره را کرایه کنید که تقریبا تمام آنها مبله هستند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdccp4q4.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما