قم نيوز : نشست خبری بنیاد شهید قم با رسانه‌ها بدون هیچ توضیح جدیدی درباره خودسوزی ۴ جانباز و خانواده شهید قمی برگزار شد و به باقی سوالات مطرح شده نیز پاسخ‌هایی نادرست یا تکراری داده شد.
نشست خبری بنیاد شهید قم: غیبت مدیرکل، پاسخ‌های نادرست، تکرار مطالب قبلی
نشست خبری بنیاد شهید قم: غیبت مدیرکل، پاسخ‌های نادرست، تکرار مطالب قبلی
به گزارش قم نیوز نشست خبری بنیاد شهید قم که در ابتدا بدون دعوت از قم نیوز و دیگر رسانه‌های منتقد برنامه‌ریزی شده بود، بدون حضور هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید قم و با پاسخ‌های نادرست یا تکراری به سوالات خبرنگار قم نیوز برگزار شد.

سوال اصلی قم نیوز که در ابتدای جلسه مطرح شد، پاسخ به چرایی خودسوزی ۴ جانباز و خانواده شهید قمی بود که نه تنها در ابتدای جلسه بلکه تا پایان نیز پاسخی مناسب نیافت.

غیبت مدیرکل و فرار از پاسخ‌گویی
مدیرکل بنیاد شهید قم نیوز در این جلسه حضور پیدا نکرد و از پاسخ‌گوپی طفره رفت. این در حالی است که در چنین جلساتی باید بالاترین مدیر یک دستگاه اداری حاضر شود و به خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی پاسخ گوید. نه اینکه جلسه با موضوعی بی ربط یعنی خدمات مسکن داده شده به جانبازان شروع شود.

ماجرای زمینی که هاشمی از بنیاد شهید گرفت، چیست؟
با این حال خبرنگار قم نیوز براساس رویه طراحی شده از سوی برگزار کنندگان این نشست خبری سعی کرد سوالات مرتبط را بپرسد و از ماجرای یکی از زمین‌های واگذار شده توسط بنیاد جانبازان به مدیرکل بنیاد شهید قم و فروش این زمین پس از یک دست گشتن به فروشگاه جانبازان قم که رییس هیات مدیره آن، مدیرکل بنیاد (تا زمان برگزاری نشست) بوده است، سوال کرد.

سوالی که باز هم پاسخ درستی به آن داده نشد و تنها به ذکر سوابق جانبازی هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید قم در پاسخ به آن اشاره شد. 

ارائه اسناد پرداخت هزینه درمان مدیرکل بنیاد شهید توسط دولت
در این بخش از نشست خبری، خبرنگار قم نیوز سندی درباره پرداخت هزینه‌های درمانی مدیرکل بنیاد شهید توسط نخست وزیری ارائه کرد و از زحمات آن زمان دست اندرکاران امور جانبازان تشکر کرد.

دیگر بخش این نشست به سوالات خبرنگار قم نیوز درباره خودسوزی فرزند شهید در مقابل اتاق مدیرکل بنیاد شهید قم گذشت و مدیران بنیاد درباره رسیدگی قبلی و آگاهی از وضعیت این فرد سخن گفتند. اما وقتی با این پرسش قم نیوز روبرو شدند که چرا علی رغم آگاهی از وضعیت حساس و روحیه شکننده وی در دستور بستری سریع وی در بیمارستانی در قم، خودداری کردند، پاسخی داده نشد.

چرا نگهبان دم در بنیاد شهید اخراج و مجددا به کارگیری شد؟
خبرنگار قم نیوز در بخش دیگری از سوالات خود، از چرایی اخراج نگهبان دم در بنیاد شهید پس از خودسوزی فرزند شهید در داخل بنیاد، پرسید که یکی از مدیران بنیاد از ضرورت جوانگرایی در حوزه نگهبانی گفت و این که نام برده پس از برکناری از نگهبانی دم در، به بخش دیگری در بنیاد منتقل شده است. در اینجا هم خبرنگار قم نیوز از علت همزمانی این جوانگرایی با حادثه خودسوزی پرسید و از گزارشی خبر داد که در آن نگهبان مقصر خودسوزی جلوه داده شده بود.

مدرک معاون درمان بنیاد شهید قم چیست و چه تاثیری در رسیدگی به وضع درمان جانبازان دارد؟
در ادامه این نشست خبرنگار قم از عینی، معاونت درمان بنیاد شهید قم پرسید که چه مدرکی دارد و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده است و چه کسی صلاحیت وی را برای تصدی معاونت درمان تایید کرده است و میزان تاثیر این مساله در خودسوزی فرزند شهید در مقابل در اتاق مدیرکل بنیاد شهید قم به چه میزان است.

این سوال خبرنگار قم نیوز پاسخی نگرفت و به جای آن مطالبی بی ارتباط با این سوال از سوی عینی طرح شد.

در این جلسه خبرنگار قم نیوز به کررات و در حضور خبرنگاران دیگر تاکید نمود که اسنادی وجود دارد که نشان میدهد پاسخ های ارائه شده با واقعیت انطباق ندارد 

۴ خودسوزی در کمتر از ۳ ماه، وقت دخالت نرسیده است؟
به نظر می‌رسد اوضاع در بنیاد شهید قم خوب نیست و وقوع چهار خودسوزی مرتبط با حوزه فعالیت این بنیاد در کمتر از سه ماه، از عدم صلاحیت مدیرکل این اداره خبر می‌دهد. روند فعلی نیز به شکلی است که مدیرکل تمام توان خود را بر حفظ جایگاه خود متمرکز کرده است اگر چه بخش‌هایی از اختیارات وی مانند مدیریت فروشگاه از وی سلب شده است.

اسناد آماده انتشار است
لذا قم نیوز از مدیران استان و مدیران بنیاد شهید کشور درخواست می‌کند تا اوضاع جانبازان قم بیش از این آشفته نشده است، نسبت به برکناری مدیرکل بنیاد شهید قم اقدام کنند. قبل از اینکه برای اثبات برخی موارد مجموعه کاملی از اسناد مرتبط با این موضوع در رسانه‌ها منتشر شود، اسنادی که صحت آن‌ها براساس شهادت کارمندان بنیاد شهید در دادگاه و بررسی آن دادگاه، ثابت شده است.

به زودی مطلب دیگری درباره عملکرد مدیرکل بنیاد شهید قم در قم نیوز منتشر می شود که پرده از حقایقی در این زمینه برخواهد داشت.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdkz0j.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما