پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 39847
منبع : خبرگزاری مهر
دعوت مراجع به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس؛

فریاد «مرگ بر اسرائیل» وظیفه دینی و سیاسی است

قم نيوز : قم نیوز: تعدادی از مراجع تقیلد در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان، ضمن دعوت از مردم به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، برائت از استکبار و صهیونیست را وظیفه دینی و سیاسی دانستند.
فریاد «مرگ بر اسرائیل» وظیفه دینی و سیاسی است
به گزارش قم نیوز، آغاز آوارگی فلسطینیان از سرزمینشان بیش از ۶۰ سال است که در تاریخ جهان به ثبت رسیده است. آنجایی که قوم یهود به دنبال بنا کردن سرزمین خود مردم دیار فلسطین را از خانه و کاشانه‌شان بیرون راندند تا لکه ننگی را از خود در تاریخ به یادگار بگذارند و دلهای آرمان‌خواهان جهان و مدافعان مظلومان را با مردم فلسطین همراه کند و این همراهی به فریادی تبدیل شد که نزدیک به ۳۸ سال است که در جمعه ماه مبارک رمضان صدا می‌شود.

روزی که امام راحل در تاریخ ۱۶ مرداد ۵۷ آن را اعلام و آخرین روز ماه مبارک رمضان هر سال را روز قدس نامگذاری کرد؛ روزی جهانی که یاد فلسطین را در جهان زنده می‌کند و امروز بعد از گذشته چند دهه از این نامگذاری دعوت برای حضور در آن از سوی مراجع تقلید همچنان جزو تکالیف شرعی و حمایت از مظلوم مطرح می‌شود.

امسال نیز در آستانه آخرین جمعه مبارک رمضان تعدادی از اساتید برجسته حوزه و مراجع تقلید با صدور پیام‌ها و طی سخنانی از اقشار مختلف مردم خواستند که حضوری گسترده تر از گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند و برائت خود از استکبار جهانی و صهیونیسم را اعلام کنند.

روز قدس روز اعلام بیزاری از غاصبان است

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز وفاداری مسلمانان به قدس شریف و اعلام بیزاری از غاصبان و پشتیبانان غاصبان است؛ اسرائیل اخیرا جمله‌هایی بیان کرده است که تا کنون می‌خواستیم با فلسطینی‌ها کنار بیاییم تا سپس بتوانیم با اعراب دیگر مصالحه کنیم، ولی امروز قضیه برعکس شده است و ابتدا باید با اعراب کنار بیایم و سپس بتوانیم با فلسطینی‌ها به مصالحه برسیم.

وی گفت: در روز قدس فریاد فلسطینی‌ها در دنیا طنین انداز می‌شود تا نسل‌های مسلمین متوجه شوند که قبله اول مسلمانان از پیکره اسلام قطع شده است و این قطعه باید به پیکر جامعه اسلامی وصل شود.

همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، از آحاد مردم دعوت کرد در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و دشمن شکن داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد که نتیجه آن تخریب، کشتار و آوارگی‌ها است.

این استاد برجسته حوزه در ادامه پیام خود تصریح کرده است: باید توجه داشته باشیم این جنایت‌ها و جریان‌ها به واسطه قدرت‌های استکباری و ایادی آن‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این رژیم خون آشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود.

آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشته است: همه مسلمانان و آزادای‌خواهان جهان در روز قدس با شعارهای کوبنده و قدم‌های استوار به میدان آیند و لرزه بر اندام مستکبران بیندازند.

وی تأکید کرد: مردم باید با حضور خود به آنها بفهمانند که در برابر وحدت و عزت و قدرت امت اسلام محکوم به سقوط هستند و در سراشیبی سقوط واقع شده‌اند.

یک جمعیت جائر تلاش می‌کند آثار اسلامی در شهر قدس از بین ببرد

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در سخنانی با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان داشته است: مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان، ‌ در همه نقاط جهان برای حمایت از مردم فلسطین در صحنه حاضر شوند تا حکومت جائر صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و قدس آزاد شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ یک جمعیت جائر می‌خواهد مسجدالاقصی را نادیده بگیرد، آن‌ها تلاش می‌کنند آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند که ما باید با آن‌ها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله کنیم.

روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی نیز در پیامی ضمن توصیه به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان داشت: روز قدس که سنت حسنه امام راحل می‌باشد، تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اولین مسئله مسلمین در این نیم قرن و بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود.

بخشی از پیام این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

ماه مبارک رمضان ماه ضیافت خداست گرچه در صدر و ساقه جهان در هر زمان و در هر زمین، خدا میزبان است بر سر هر سفره بنشستی خدا رزّاق بود و ساختار خلقت مه‌مان اوست، ولی در زمان‌های خاص مثل ماه مبارک رمضان، خدا ضیافت ویژه دارد؛ در سرزمین‌های مخصوص مثل سرزمین وحی در جریان حج و عمره خدا میزبانی ویژه دارد و مهمانان خاص می‌پذیرد؛ لکن این میزبانی و مهمانی متقابل است.

خدا فرمود‌‌ همان طوری که من میزبان شما هستم و شما جزء «ضیوف الرحمن» هستید، شما می‌توانید میزبان من باشید من مهمان شما باشم «أنا عند المنکسرة قلوبهم» دل‌های شکسته میزبان خدا هستند. ماه مبارک رمضان جمع بین این دو ضیافت و دو میزبانی است، هم انسان می‌تواند مهمان ویژه پروردگارش باشد هم می‌تواند میزبان ویژه خدای سبحان باشد. دل‌های شکسته میزبان خداست، این فرصت را مغتنم بشمارید این اصل اول.

حادثه‌ای که این روزهای اخیر مسلمین را تهدید می‌کند جریان بحرین از یک سو، یمن از سوی دیگر، فلسطین و غزّه از سوی دیگر، جریان لبنان از سوی دیگر و داعشی‌ها از سوی دیگر، این میزبانی را و این مهمانی را در ذائقه جهان اسلام تلخ می‌کند. بر همه ما لازم است که این تلخی را به شیرینی تبدیل کنیم این میزبانی ویژه را از دست ندهیم این ضیافت ویژه را از دست ندهیم. این اصل دوم.

آنچه که این روز‌ها در بحرین می‌گذرد تعطیل مراکز مذهب، کانون‌های قرآن و عترت، بستنِ حوزه‌های علمیه، محبوس کردنِ علمای دین، سلب تابعیت از بزرگان دینی بحرین، این‌ها جزء تلخ‌ترین رخدادهای خاورمیانه است که این ضیافت شیرین را تلخ می‌کند، آن میزبانی شیرین را تلخ می‌کند.

روز جهانی قدس را در پیش داریم که سنّت حسنه امام راحل (ره) است که تنها روز قدس برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اولین مسئله مسلمین در این نیم قرن و بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود.

ما برای اینکه آن ضیافت از دست رفته را استرداد کنیم، این میزبانی از دست رفته را استرداد کنیم هم حادثه تلخ و رخداد تلخ بحرین را محکوم کنیم، هم از جامعه جهانی بخواهیم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشور‌ها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند، جریان آن تجربه تلخ جنگ جهانی اول و دوم هنوز در ذائقه بشریت هست، کشور‌ها با کشتن به آزادی نمی‌رسند، بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌رسد، الآن استکبار اگر قد کشید طولی دارد برای اینکه روی بیش از هفتاد میلیون قبر ایستاده است، هفتاد میلیون یا بیش از هفتاد میلیون قبر زیر پای این استکبار است، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم حداقل هفتاد میلیون کشته داد این‌ها روی این قبر‌ها ایستاده‌اند و قد کشیده‌اند و فریاد می‌زنند، هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی‌کند.

آزادی روز قدس و آزادسازی قدس و راه‌پیمایی روز قدس از سنّت‌های حسنه امام راحل است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم کارهای تلخ مسئولان سیاسی و بلندپایه بحرین این ضیافت را تلخ می‌کند که باید همه ما محکوم کنیم؛ علماء، حوزه‌ها، مراکز فرهنگی فکری کانون‌های دینی همه باید در کمال آزادی باشند.

بخش پایانی عرضم این است که این‌ها در سایه اسلام و استقلال به اینجا رسیدند الآن شمشیر را در برابر استقلال اسلامی می‌کشند، جنگ‌های نیابتی را به عهده دارند اگر جنگی در یمن علیه کودکان و خردسالان و محرومان و مسلمانان یمن هست آل سعود از یک سو بحرین و قطر و مانند آن از سوی دیگر، این‌ها دست ستم‌اند که از آستین استکبار درآمده است یا دست استکبار است که از آستین این‌ها درآمده است، این‌ها عهده‌دار جنگ جهانی‌اند، عمده عقل و عدل است که مردم عاقل می‌توانند دین را آباد کنند.

شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه دینی و سیاسی است

آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی نیز در پیامی بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد.
 
این مرجع تقلید شیعیان در این پیام تأکید کرده است: امت مؤمن و روزه‌دار اسلامی به صورت همدل، یک‌صدا و یکپارچه در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته باشند.

وی بیان داشت: امت شریف، مؤمن و روزه‌دار اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نزدیک است، آخرین جمعه‌ای که با عنایت و دستور حضرت امام راحل به روز قدس نام‌گذاری شده است روزی که امت اسلامی وظیفه دینی و سیاسی دارند یک‌صدا و همدل و یکپارچه بر اسرائیل، غاصب کشور اسلامی فلسطین و قدس شریف فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: وظیفه آحاد امت اسلامی سنگین‌تر است و لذا اینجانب توصیه می‌کنم همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته و بر سر استکبار و دست‌نشاندگان آن اظهار انزجار و تبری کنند.

حمایت از فلسطین و محور مقاومت جهاد کبیرِ ایستادگی است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه‌ای تصریح کرد: امروز حمایت از فلسطین و محور مقاومت، جهاد کبیرِ ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین است.

این اطلاعیه‌ که با امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این جامعه منتشر شده بدین شرح است:

ماه مبارک رمضان آوردگاه مبارزه با نفس و جهاد اکبر و جمعه پایانی آن میدانی برای مبارزه‌ای سهمگین و جهادی کبیر در نفی استکباراست.

روز قدس، این یادگار ارزشمند امام خمینی‌(قدس سره) که به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد، یک روز بین‌المللی و جهانی است که صحنه حضور حامیان حق و نافیان باطل برای خنثی کردن ترفندها و حیله‌های صهیونیسم و استکبار برای غصب مقاومت و عزت از مسلمانان است. فلسطین امروز فقط یک مرز جغرافیایی نیست بلکه معرکه  مواجهه حق و باطل و میدان جهاد کبیر است.

روز جهانی قدس، روز حضور ارزشهای اسلامی و حمایت از مظلومانی است که در مبارزه‌ با اشغالگران صهیونیسم، زنان، کودکان و پیر و جوان خود را تقدیم کرده‌اند تا قبله گاه اول مسلمین در چنگال سیطره شیاطین قرار نگیرد.

اکنون که تلاش‌های گسترده جبهه استکبار برای حفظ و حراست از صهیونیسم، جهان و منطقه را به آتش کشیده است و تروریست‌های دست‌آموز داعشی محور‌های مقاومت اسلامی را هدف قرار داده‌اند تا فلسطین را از مسئله اصلی جهان اسلام بودن، خارج کنند تکلیف مؤمنین و آزادی‌خواهان جهان دو چندان شده است. امروز حمایت از فلسطین و محور مقاومت، جهاد کبیرِ ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین است و پاسداری از قدس، پاسداری از اسلام و ارزشهای اسلامی است.

فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا محور اصلی شعارهای انقلابی خواهد بود تا به همه نشان دهیم که بصیرت و دشمن شناسی را خوب آموخته‌ایم و آل‌سعود و آل‌خلیفه، داعشی و تکفیری که امروز دستانشان به خون مسلمانان آغشته است را فرزندان خلف و نامشروع صهیونیسم می‌دانیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین هشدار می‌دهد: تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی در نزدیکی و پیوند با اسرائیل خنجری بر سینه مسلمانان به خصوص مردم مظلوم فلسطین و گامی در جهت رسوایی و سقوط این رژیم‌های دست نشانده خواهد بود. و محکومیت گسترده این خیانت بزرگ نشانه غیرت اسلامی و بصیرت دینی مسلمانان است.

لذا حضور حماسی مردم مؤمن و روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، حمایت از مسلمانان فلسطینی، قدس شریف تکمله‌ای بر عبادات ماه مبارک رمضان است و بی‌شک پیش خداوند اجری عظیم خواهد داشت و ان‌شاء‌الله فرزندان انقلابی اسلام عزیز، پرچمدار مبارزه بی‌امان با جبهه شرک و استکبار باقی خواهند ماند و عزت و اقتدار مقاومت اسلامی، صهیونیسم را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0ane.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما