سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 26887

مبلغان رتبه‌بندی می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بشیران جوان، مبلغان متخصص، مبلغان عمومی و نخبگان تبلیغ چهار گروه مبلغان فعال در دفتر تبلیغات اسلامی استان هستند.
مبلغان رتبه‌بندی می‌شوند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌عباس موسوی با اشاره به طبقه‌بندی و رتبه‌بندی مبلغان در دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: براساس این طبقه‌بندی‌ها مبلغان در فضاهای تبلیغی به فعالیت می‌پردازند.

وی بشیران جوان را یکی از این طبقه‌بندی‌ها عنوان و بیان کرد: این مبلغان که از ۱۸ تا ۲۷ سال و در سطح چهار تا شش حوزه هستند در مدارس علمیه تحصیل می‌کنند و در طول تابستان و ایام نوروز اقدامات تبلیغی انجام می‌دهند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به فعالیت مبلغان عمومی در چهار رتبه اشاره کرد و گفت: این مبلغان بر اساس مدارک تحصیلی، سوابق و مهارت‌هایشان در همه مناسبت‌های تبلیغی مشغول به فعالیت می‌شوند.

موسوی مبلغان متخصص را یکی دیگر از گروه‌های مبلغ مطرح و بیان کرد: این افراد علاوه بر رتبه‌بندی عمومی طبق تخصص‌هایشان سطح‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد علاوه بر داشتن تحصیلات حوزوی از مهارت‌های آموزشی، تخصص‌های مرتبط با تبلیغ برخوردار بوده و به کار تبلیغ می‌پردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه آموزش‌های مبلغان کاربردی است خاطرنشان کرد: مبلغان از تخصص‌های خود در فضاهای تخصصی مانند مدارس، کمپ‌های ترک اعتیاد، فضاهای آموزشی و بحث‌های گفتمانی در زمینه وهابیت و مهدویت استفاده کرده و مطالبی را به مردم عرضه می‌کنند.

موسوی به نخبگان تبلیغ اشاره و تصریح کرد: این گروه از مبلغان در منبر و خطابه سرآمد هستند و از نظر تحصیلی در پایه هفت حوزه قرار دارند.

وی یادآور شد: محوری‌ترین فعالیت این افراد در حوزه منبر و خطابه است و این افراد همه تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به تحصیلات نخبگان تبلیغ اشاره و خاطرنشان کرد: این افراد با سابقه و تحصیلات عالی هستند و توانایی بالایی برای حضور در منبر را دارند.

موسوی عنوان کرد: مستندات، سی‌دی‌های آموزشی، فعالیت‌ها، پروژه‌ها و پژوهش‌های این افراد مورد بررسی قرار گرفته و برای آنها در کمیته ارزیابی پرونده‌ای تشکیل شده و پس از کسب نمره لازم به شورای عالی نخبگان فرستاده شده و این شورا نیز پس از رتبه‌بندی فرد را به عنوان نخبه تبلیغی معرفی می‌کند.

وی یادآور شد: این مبلغان با قرارگیری در رتبه‌بندی یک و دو از تسهیلات ویژه‌ای هم برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این مبلغان در طول سال آماده تبلیغ هستند و زمانی که دستگاه‌ها و نهادها درخواست مبلغ بدهند اقدام به اعزام این افراد می‌کنیم.

موسوی گفت: این مبلغان در حوزه‌های گوناگون اعتقادی، کلامی، تفسیری و... فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: مبلغان نخبه می‌توانند در فضاهایی مانند همایش‌ها، یادواره‌ها، سمینارها، گردهمایی‌ها، کنگره‌ها، نمازهای جماعت و... نقش‌آفرینی کنند و به امر تبلیغ بپردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ نفر به عنوان نخبه در دفتر تبلیغات اسلامی فعال هستند خاطرنشان کرد: این افراد در فصول مختلف و ایام سال به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

موسوی تاکید کرد: بسیاری از نهادها و سازمان‌ها نیز برای مراسم و برنامه‌های خود از این مبلغان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca0anu.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما