قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل زندانهای استان قم با اشاره به اینکه حدود 4 هزار نفر محکوم به حبس در زندانهای استان قم داریم گفت: بر اساس آمار 40 درصد از مجرمان به جرم مواد مخدر زندانی هستند و در مراتب بعدی سرقت و جرایم علیه شخص قرار دارد.
4 هزار نفر محوم به حبس در قم زندانی هستند/ احتمال بازگشت مجدد به زندان در قم 37 درصد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید علی تهامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل زندان های استان قم برگزار شد با اشاره به اقداماتی که در اداره کل زندانهای استان صورت گرفته است اظهارداشت: مجموعه ای از این اقدامات در زمینه های تربیتی در حال انجام است.

مدیرکل زندانهای استان قم با بیان اینکه تلاشها باید به این سمت و سو برود که بازگشت مجدد به زندانها کاهش یابد افزود: اقدامات تامینی و تربیتی در سه بخش مورد توجه اداره کل زندانها قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد زندانیان در استان قم تصریح کرد: آمار زندانیان استان در مقایسه با سایر نقاط کشور کمتر است. از طرفی بازگشت مجدد به زندان نیز نسبت به سایر استان ها کمتر ارزیابی شده است.

حجت الاسلام تهامی با اشاره به اینکه بازگشت به زندان در سایر استان ها به طور میانگین حدود 46درصد است عنوان کرد: این آمار در قم معادل 37 درصد است که در مقایسه با سایر نقاط کشور آمار پایین تری را نشان می دهد.

مدیرکل زندانهای استان قم با تاکید بر اینکه برای تامین نیروی انسانی خود نیاز به کمک مسئولان داریم خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که در اداره زندانها در دستور کار قرار دارد بهبود شرایط وضع اداری، مدیریتی و اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه اداره زندانها از ادامه تحصیل زندانیان حمایت می کند عنوان کرد: امکان اینکه زندانیان بتوانند تحصیل کنند در زندان فراهم است و برنامه هایی در بخش های وزرشی، هنری و آموزشی برای آنها در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام تهامی با اشاره به اینکه حدود 4 هزار نفر محکوم به حبس در زندانهای استان قم داریم گفت: بر اساس آمار 40 درصد از مجرمان به جرم مواد مخدر زندانی هستند و در مراتب بعدی سرقت و جرایم علیه شخص قرار دارد.

مدیرکل زندانهای استان قم با اشاره به اضای تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی، آموزش پرورش و مراکز آموزش عالی برای ارتقای سطح سواد زندانیان تصریح کرد: اکثر کسانی که در زندان هستند سطح سواد پایینی دارند اما این موضوع به معنای ارتباط میان بی سوادی و مجرم بودن نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال 34 نفر از زندانیان استان قم در کنکور سراسری شرکت کرده اند گفت: ارتقای سطح سواد زندانیان و حمایت از آنها در این بخش از جمله مواردی است که در دستور کار اداره کل زندان قم وجود دارد.

حجت الاسلام تهامی با اشاره به اینکه استان قم دارای یک زندان است افزود: 20 روحانی در زندانهای قم مشغول فعالیت هستند که در زمینه های مختلف فرهنگی و دینی آموزش ها را به زندانیان ارائه می کنند.

مدیر کل زندان های استان قم خاطر نشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان 35 روحانی در زندانهای استان قم مشغول امور فرهنگی و دینی اعم از آموزش احکام، نماز، قرآن و مسائل اخلاقی هستند.

وی با اشاره به پیگیری اداره کل زندانهای استان در راستای تشکیل مجمع خیران قرآنی گفت: یکی از برنامه هایی که در اداره به آن توجه داریم تامین شرایطی است که زندانیان پس از آزادی برای معاش خود با مشکل مواجه نباشند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdca60ne.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما