جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 51131
منبع : خبرگزاری فارس

دادستان کل کشور: از جهاد اکبر امام صادق(ع) درس بگیریم

برای مبارزه عمیق فرهنگی کمر همت ببنیدم
قم نيوز : قم نیوز: دادستان کل کشور با بیان اینکه امروزه باید از جهاد اکبر امام صادق(ع) درس بگیریم، گفت: شرایط جامعه به گونه ای شده است که اگر بخواهیم راه امام صادق(ع) را پیش بگیریم باید کمر همت برای یک مبارزه عمیق فرهنگی ببندیم در غیر این صورت با توجه به اتاق فکرها و سرمایه گذاری‌هایی که دشمن برای نابودی نظام اسلامی انجام داده است قطعا ضربه سنگینی می‌خوریم.
دادستان کل کشور: از جهاد اکبر امام صادق(ع) درس بگیریم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری پنجشنبه شب در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و حمله وحشیانه دژخیمان ستمشاهی به مدرسه فیضیه که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به حادثه دوم فروردین سال 42 اظهار کرد: در شرایط آن روزهای کشور نهضت امام خمینی(ره) شکل گرفت که دشمن با گذشت چند ماه با انگیزه سرکوب نهضت در ابتدای شکل گیری در مراسم شهادت امام صادق(ع) که در مدرسه فیضیه برگزار می‌شد، آن حادثه ناگوار را رقم زد.

وی با بیان اینکه مردم از سراسر کشور برای زیارت به شهر کریمه اهل بیت(ع) آمده بودند، تصریح کرد: مامورین رژیم ستمشاهی در ابتدای جلسه شروع به شعار دادن و برهم زدن نظم جلسه کردند و یک درگیری ظاهری را بین خودشان رقم زدند، مردم و طلاب که تحمل این هنجار شکنی را نداشتند با مامورین درگیر شدند و حوادث ناگوار 25 شوال رخ داد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: نخستین خونی که در راه نهضت امام خمینی(ره) ریخته شد در مدرسه فیضیه بود و نخستین شهید راه نهضت امام راحل یک طلبه جوان سید که زندگی او سرشار از صفا و سادگی بود به نام سید یونس حسینی رودباری است.

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در پی وقوع این حادثه ناگوار، خاطرنشان کرد: در مراسم چهلم شهید حسینی رودباری امام راحل در پیامی چنین گفتند "دیروز پدر قد خمیده مرحوم سید یونس رودباری که آثار عظمت مصیبت چهره اش را درهم شکسته بود به ملاقات من آمد، به چه زبانی می‌شود مادران داغ دیده و پدران قد خمیده را تسکین داد".

منتظری در ادامه مرور کوتاهی بر زندگانی نورانی و پر برکت امام صادق(ع) داشت و اضافه کرد: امام صادق(ع) 65 سال عمر پربرکت داشتند که 34 سال آن دوران امامت ایشان بوده است، همچنین در زمان زندگانی ایشان پنج خلیفه اموی و دو خلیفه بنی عباس خلافت می‌کرند که بیشترین آزار‌ها به آن حضرت در زمان خلافت منصور دوانقی رخ داده است که در آخر امام را به شهادت رساند.

وی افزود: مرکز خلافت منصور دوانقی در شهر بغداد و محل زندگی امام صادق(ع) شهر مدینه بوده است با این وجود جسارت زیادی از سوی منصور دوانقی به امام صورت گرفت و یکی از انواع جساراتی که به مقام امام صادق(ع) انجام داد آتش زدن درب خانه ایشان بود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امام صادق(ع) رئیس مکتب شیعه لقب دارند، گفت: افراد زیادی ازجمله خود منصور دوانقی، مالک ابن انس و غیره درخصوص مقام امام صادق(ع) اعتراف کرده اند و محمد ابن طلحه شافعی می‌گوید: مقام و منزلت امام صادق(ع) آنقدر زیاد است که شمارش در آن نمی گنجد و درک فهم انسان کمتر از ان است که امام صادق(ع) را بشناسد.

وی با بیان اینکه شاگردان امام صادق(ع) همانند آفتاب در علوم مختلف می‌درخشند، اظهار کرد: بسیاری از محدثین و روات اهل سنت از شاگردان امام صادق(ع) هستند و یکی از بزرگترین خدمات علمی امام صادق(ع) این بود که شاگردانی را در رشته‌های مختلف علوم متناسب به شرایط و موقعیتشان تربیت کردند.

منتظری خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) شاگردان بزرگ و بسیاری را تربیت کردند، افرادی چون عبدالله بکیر، حماد ابن عیسی، جابر ابن حیان، هشام ابن حکم و محمد ابن مسلم از جمله این شاگردان است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) به نشر آثار علمی جد بزرگوارش و تشریح احکام و فقه پرداختند و آنچه را که بشر در راه کمال نیاز دارد ارائه فرمودند و آن چیزی که از برکات امام صادق(ع) می‌فهمیم و می‌شنویم یک برگ کوچکی از کتاب قطور امام صادق(ع) است ، همچنین بزرگان دینی مانند شیخ طوسی و شیخ مفید از جیره خواران مکتب امام صادق(ع) هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما در این محافل عرض ادبی به امام صادق(ع) می‌کنیم، اضافه کرد: این امام بزرگوار در زمان امامت خود مشغول برطرف ساختن شبهات و بدعت‌هایی که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا اواخر زمان حیات پدر بزرگوارشان در دین به وجود آمده بود، بودند.

وی با تاکید براینکه امامان معصوم همه از نور واحد هستند و هرکدام متناسب با شرایط زمانه به انجام تکلیف می‌پرداختند، تصریح کرد: جهاد اکبر را از روش و منش امامان به دست می آوریم که اوجش به دست امام صادق(ع) محقق شده است.

منتظری با بیان اینکه جهاد فرهنگی و مبارزه با کسانی که عقیده باطل را ایجاد کرده‌اند، جهاد اکبر می‌گویند، خاطرنشان کرد: جهاد نظامی احتیاج به ابزار دارد و سربازان با به‌کارگیری تاکتیک‌های جنگی سعی به پیروزی دارند ولی همانطور که خداوند در قرآن کریم به پیامبر می‌فرماید" پیامبرم با آنچه که راه رسیدن به دین را تاریک می‌کند با استفاده از قرآن جهاد کن" و جهاد فرهنگی بسیار مشکل است.

وی تصریح کرد: مبارزه با اعتقادات باطل و کسانی که برای استعمار و بدست آوردن منافعشان مردم را به مسیرغلط هدایت می‌کنند، جهاد اکبر است و اگر مردم به صراط مستقیم الهی هدایت شوند و وظایف خود را بشناسند قطعا دشمن نمی تواند در بحث تهاجم فرهنگی پیروز شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و جهاد فرهنگی از زمان پیامبراکرم(ص) بوده است، اضافه کرد: حضور مردم در واقعه کربلا به دلیل این بود که مردم در جهل و نادانی به سر می‌بردند و رهبران کفر آنها را در مسیر اهدافشان گمراه کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه امروزه باید از جهاد اکبر امام صادق(ع) درس بگیریم، افزود: شرایط جامعه به گونه ای شده است که اگر بخواهیم راه امام صادق(ع) را پیش بگیریم باید کمر همت برای یک مبارزه عمیق فرهنگی ببندیم در غیر این صورت با توجه به اتاق فکرها و سرمایه گذاری‌هایی که دشمن برای نابودی نظام اسلامی انجام داده است قطعا ضربه سنگینی می‌خوریم.

منتظری تصریح کرد: نظام اسلامی توسط امام راحل پایه گذاری شد و نطفه اش در مدرسه فیضیه منعقد شده است و همان نظامی است که دشمان تمام فکر و سرمایه خود را روی نابود کردن آن متمرکز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی توسط افراد یهودی مدیریت می‌شوند، مطرح کرد: یکی از خطرناک ترین حرکات دشمن علیه جوانان مسلمان همین شبکه‌های اجتماعی هستند و در بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته از جمله آلمان متوجه خطر شبکه‌های اجتماعی شده اند و استفاده از این شبکه‌ها را ممنوع ساخته‌اند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه با توجه به سخنان و تاکید مقام معظم رهبری سعی ما بر این است این شبکه‌های اجتماعی را کنترل و مدیریت کنیم، اظهار کرد: سال‌ها قبل مقام معظم رهبری در خصوص خطر فضاهای مجازی با عنوان شبیخون فرهنگی هشدار دادند که البته چند گامی در راستای مقابله با آن برداشته شده است ولی در مقابل سیل آسیب این تهاجم موثر و کافی نیست.

وی ادامه داد: خطاب «آتش به اختیار» مرتبط با مسائل فرهنگی جامعه است و در این مسائل نباید متکی به مقامات و مسؤولان فرهنگی باشیم و خود مردم و جوانان باید به فکر تقابل با این تهاجم باشیم.

منتظری با تاکید بر اینکه وظیفه و مسؤولیت امروز حوزه علمیه قم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن متناسب با نوع آن است، گفت: اگر امروز در میدان‌های جنگ باید با سلاح‌های روز مجهز باشیم، حوزه‌های علمیه و روحانیون گرانقدر نیز باید متناسب با حملات دشمن مجهز باشند که احتیاج به برنامه ریزی دارد.

وی در پایان اضافه کرد: برنامه ریزی دشمن در بحث تهاجم فرهنگی بلند مدت است و برای فرزندان ما طرح و برنامه دارند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca66nm.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما