يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 32321

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۸

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۸پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۸به شرح زیر است:

رئیس جمهور در ششمین نشست خبری: تلاش ما رسیدن به تورم یک رقمی است
آیت الله العظمی مکارم شیرازی: بدحجابی دهن‌کجی به اسلام و نظام اسلامی است
آیت الله مصباح یزدی: فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی مطابق دین باشد
آیت الله اراکی: عزت تشیع مرهون مجاهدت امام زادگان است
حجت الاسلام و المسلمین علیدوست: مهار تورم نشانه موفقیت دولت است
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی: افزایش اعتماد ملی هنر دولت‌مردان اسلامی است


** جام جم ۹۴/۶/۸
* ظریف: بستن راه سوء استفاده، دلیل طولانی شدن مذاکرات بود
وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: به پشتوانه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مذاکرات در مسیر درست حرکت کرد و یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات، دقت در رعایت اصول و بستن راه سوءاستفاده بود.
وی یادآور شد: در حین مذاکرات، رهبر معظم انقلاب تصریحاتی را در چارچوب مذاکرات می‌فرمودند و تیم مذاکره‌کننده هم در پرتو این تصریحات فعالیت می‌کردند.
* دعوت از ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام
حسین نجابت، عضو کمیسیون ویژه برجام در گفت‌وگو با فارس، از برگزاری جلسات آتی این کمیسیون با حضور تیم مذاکره‌کننده فعلی و سابق کشورمان خبر داد. به گفته وی، ظریف روز دوشنبه و جلیلی روز سه‌شنبه به این کمیسیون می‌روند.

** کیهان ۹۴/۶/۸
* باید از حق شخصی خود در جهت وحدت اصولگرایی بگذریم
حجت‌الاسلام تقوی قائم مقام دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی از سوی آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخن می‌گفت با بیان اینکه باید از حق شخصی خود در جهت وحدت اصولگرایی بگذریم، گفت: فرصتی برای وحدت اصولگرایان به وجود آمده که باید از این فرصت حداکثر استفاده را برد.
* تهدید به اعتراض یکپارچه در انگلیس در صورت ورود نتانیاهو به لندن
گروه‌های طرفدارمردم فلسطین در انگلیس اعلام کردند ، همزمان با ورود نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن ، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی علیه او خواهند کرد.
کمپین همبستگی با مردم فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم نامشخص بودن زمان دقیق سفر«بنیامین نتانیاهو» به انگلیس در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، ما برای برگزاری تظاهرات به محض کسب اطلاع از ورودش ،کاملا آماده خواهیم بود.
* رشوه کلان آل‌سعود به نخست وزیر مالزی خشم مردم را برانگیخت
ده‌ها هزار نفر از مردم مالزی پس از افشای خبر رشوه ۷۰۰میلیون دلاری که نخست‌وزیر کشورشان از آل‌سعود گرفته ضمن برگزاری یک تظاهرات گسترده، خواستار استعفای نجیب رزاق و ریشه‌کن شدن فساد در دولت حاکم شدند.

** شرق ۹۴/۶/۸
* ورود هیأت‌های‎تجاری ١٠ کشور اروپایی به ایران
شاهرخ میرزاحسینی رئیس مرکز تجاری ایران در اتحادیه اروپا، گفت: تا پایان سال سرمایه‌گذاران مختلف کشور‌های اروپایی، ازجمله مجارستان، ایتالیا، آلمان، یونان، اسپانیا، فرانسه، هلند، سوئد، نروژ و دانمارک که در مواردی با حضور مقامات اقتصادی همراه هستند، به ایران می‌آیند.
* عذرخواهی وزیر اطلاعات
وزیر اطلاعات در اصلاحیه‌ای با عذرخواهی از مقام‌معظم رهبری و مردم، نقل‌قول مطرح‌شده از رهبر معظم‌انقلاب در برنامه تلویزیونی نگاه یک را تصحیح کرد.
در این اصلاحیه آمده است:در برنامه تلویزیونی نگاه یک از قول مقام معظم رهبری نقل شد که (این خط تبلیغی دروغ که از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد) پس از مراجعه به متن سخنرانی معظم‌له ملاحظه شد که عبارت صحیح این است (این خط تبلیغی غیرصحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوصی صرف‌نظر شده است خلاف واقع و دروغ است).

** ایران ۹۴/۶/۸
* انتخاباتی رقابتی تر ازگذشته برگزار می‌کنیم
رئیس جمهوری در نشست خبری:قصد دعوا با هیچ نهادی نداریم باید مجری قانون باشیم
هر جایی که می‌گوییم قانون باید اجرا شود، بعضی‌ها عصبانی و ناراحت می‌شوند.
اساس دولت، تشدید رقابت‌های سالم انتخاباتی است اگر موضوعی در گذشته در کشور بوده و ما می‌توانیم این‌موضوع را طبق قانون پایان دهیم، باید پایان دهیم اقتدار یک نظام و اقتدار دولت این است که مسائل را سریع‌تر نهایی کند.
نیمه نخست راه دولت برای ایجاد آرامش و ثبات دربخش‌های مختلف این جامعه بود.
عامل موفقیت ما پرهیز از تصمیمات یک شبه است تلاش ما رسیدن به تورم یک رقمی است.
بردن «برجام» به مجلس به نفع طرف مقابل است چین و ایران و احتمالاً امریکا در رآکتور آب سنگین اراک همکاری می‌کنند.
دولت از ابتدا فراجناحی عمل کرد ابایی از طرح شکایت علیه دولت نداریم.
* رئیس قوه قضائیه: اجرای احکام باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه «مسأله اجرای احکام باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد»، افزود: ماحصل اقدامات ارکان مختلف در دستگاه قضایی، در اجرای احکام قابل مشاهده است و توقع بر این است که احکام با قاطعیت و سرعت به مرحله اجرا درآید.
* محمدرضا تابش، نماینده اردکان: محمد رضا عارف از تهران کاندیدا می‌شود.
* حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، در پاسخ به سؤالی درباره سرانجام حصرشدگان سال ۸۸ گفت که سرانجام آنها را خدا می‌داند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۸
* الازهر بار دیگر درباره فیلم «محمد رسول الله» بهانه تراشی کرد!
دکتر «عباس شومان»، نماینده الازهر با اعتراض به اکران فیلم «محمد رسول الله»، مدعی شد: بازیگران، تهیه کنندگان و فیلمبرداران فیلم مذکور همگی گناهکار هستند. به گزارش پایگاه الفتح، وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: تبلیغ برای چنین فیلمی حرام است و هر کس که آن را مشاهده یا پخش کند، شریک جرم محسوب می‌شود.
* دولت موقت ترکیه آغاز به کار کرد
دولت موقت ترکیه به نخست وزیری احمد داوداوغلو پس از تایید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور کارخود را آغاز کرد.
رسانه‌های ترکیه با اعلام این مطلب از دولت موقت به عنوان دولتی که زمینه انتخابات پارلمانی در دهم آبان ماه آینده را فراهم خواهد ساخت، یاد کردند.
* رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را تقسیم کرد
ناجح بکیرات رئیس بخش نسخه‌های خطی مسجد الاقصی گفت: رژیم اشغالگر قدس عملا و از روز یکشنبه گذشته اقدام به تقسیم زمانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و اشغالگران صهیونیست کرده است.
وی ضمن هشدار به پیامدهای این کار افزود: اشغالگران صهیونیست تصمیم گرفته‌اند در زمان گردشگری یعنی از ساعت هفت و نیم صبح تا ۱۱ و از ساعت یک و نیم تا ساعت دو و نیم (۱۳و ۳۰دقیقه تا ۱۴و ۳۰دقیقه) از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی جلوگیری کنند.

** وطن امروز ۹۴/۶/۸
* شولتز: رفتار اروپا با پناهندگان ناشایست است
مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپایی رفتار برخی‌دولت‌های اروپایی در قبال پناهندگان را بازی‌ناشایست و شرم‌آور توصیف کرده و بحران پناهندگان را مساله‌ای اروپایی دانست که به راه‌حلی اروپایی نیاز دارد.
* اربیل همچنان به اسرائیل نفت می‌فروشد
یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون، دولت اقلیم کردستان را به فروش نفت به اسرائیل متهم کرد. موفق الربیعی به «رادیو سوا» عراق گفت: «دولت اقلیم کردستان همچنان به اسرائیل نفت می‌فروشد و اسرائیل اکنون سه‌چهارم نفت خود را از چاه‌های نفت کرکوک و اقلیم کردستان تامین می‌کند».

** جوان ۹۴/۶/۸
* علی اکبر ولایتی در دیدار با اندیشمندان دینی پاکستان: ایران پرچمدار وحدت بین شیعیان و اهل تسنن است و برادران اهل سنت و تشیع در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به جمعیت ، نمایندگان خود را دارند.
* دادستان كل كشور: زمين‌ خواران به مردم معرفي مي‌شوند
حجت‌الاسلام سيد‌ابراهيم رئيسي، دادستان كل كشور در حاشيه برگزاري بزرگداشت شهيدان دولت در پاسخ به سؤالي در خصوص نحوه برخورد دادستاني با زمين‌خواران پس از فرمايشات مقام معظم رهبري در اسفند سال گذشته اظهار كرد: امروز پس از فرمايشات حضرت آقا عزم بسيار جدي در همه بخش‌ها و سطوح ايجاد شده كه برخورد جدي و قاطع با همه زمين‌خواران داشته باشيم و مصمم هستيم در اين موضوع هم خلع يد كنيم و هم محاكمه صورت گيرد و هم به مردم معرفي شوند.
* نامه جدید وزارت کشور به شورای نگهبان
نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان از نامه چند روز پیش وزارت کشور به این شورا که درباره جزئیات زمان‌بندی و برنامه‌ریزی نحوه آماده‌سازی مقدمات برگزاری انتخابات مجلس دهم به صورت الکترونیکی است، خبر داد.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۸
* سبحانی‌نیا: کمیسیون برجام اجازه دخل و تصرف در آن را ندارد
حسن سبحانی‌نیا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون ویژه بررسی برجام طبق قانون باید با بررسی و کار کارشناسی گزارشی از چگونگی سند برجام و ابعاد مختلف آن به جلسه علنی مجلس ارائه کند و امکان تغییر و دخل و تصرف در برجام را ندارد مگر آنکه قانون اجازه آن را صادر کند.
* ادعای جدید درباره امام موسی صدر
شنیدیم یک روزنامه ایتالیایی در سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش روایت و ادعای جدیدی مطرح کرده است.
روزنامه «دیسرا» ایتالیا مدعی شد که «ابونضال» رئیس شورای انقلابی جنبش فتح که مامور کشتن بیش از هزار نفر از مخالفان رژیم قذافی بود از سوی دیکتاتور مقتول مامور کشتن امام موسی صدر و همراهانش شده است.این رسانه نوشت: ابونضال نشستی با کمیته عملیات ویژه متشکل از پنج نفر از افرادی که فقط با وی مرتبط بودند، برگزار کرده و امام موسی صدر و همراهانش به نقطه‌ای دور دست که یک ساعت با پایتخت لیبی فاصله دارد برده است. این همان مکانی است که مخالفانی که به‌دست ابونضال کشته می‌شدند دفن می‌شدند.
* دادگاه استیناف آمریکا شنود اطلاعات تلفنی را قانونی شناخت
کاخ سفید اعلام کرد که دادگاه استیناف آمریکا تصمیم آژانس امنیت ملی آمریکا برای جمع‌آوری داده‌های تلفنی را مطابق با موضع دولت اوباما دانست که براساس آن برنامه‌های جمع‌آوری اطلاعات قانونی هستند.

** رسالت ۹۴/۶/۸
* آمريكايي‌ها مانع از فروپاشي منافقين در عراق هستند
سيد جواد‌هاشمي نژاد دبير كنگره بين المللي ۱۷ هزار شهيد ترور در گفتگو با رسالت اعلام كرد: آمريكايي‌ها مانع از فروپاشي منافقين در عراق هستند .
* ليست اصولگرايان داراي مشترکات باشد
آيت‌الله موحدي کرماني دبيرکل جامعه روحانيت مبارزبا بيان اينكه ليست اصولگرايان داراي مشترکات باشد، گفت: بايد ديد چه کسي دلسوزوکارآمد و متدين و داناتر است و وقتي اصلح را شناختند ازاوحمايت کنند هرچند ممکن است درگروه آنها نباشند.دنبال سهم‌خواهي نبوده وببينند چه کسي مي تواند درد ضعفاومستضعفين را لمس کرده وبفهمد وچاره انديشي کند.
* جنگ خونين بر سر جانشيني ملاعمر
برادر «ملا محمد عمر» رهبر پيشين طالبان از وقوع درگيري مسلحانه ميان شاخه‌هاي طالبان بر سر گزينش رهبر اين گروه خبر داد و رهبري «ملا اختر محمد منصور» را بر گروه طالبان نپذيرفت.
روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان روز گذشته به نقل از «ملا عبدالمنان» برادر «ملا محمدعمر» رهبر پيشين طالبان نوشت: ملا اختر منصور به هيچ عنوان مورد قبول خانواده ملاعمر و بسياري از فرماند‌هان طالبان نيست و او تلاش دارد با زور آنان را براي حمايت از خودش راضي کند.

** مردم سالاری۹۴/۶/۸
* موزه دوران اسلامي‌پس از ۹ سال تعطيلي افتتاح شد
موزه دوران اسلامي‌در موزه ملي ايران ديروز با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور، مسعود سلطاني‌فر معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي و جمعي از باستان‌شناسان برجسته کشور افتتاح شد.
* بن لادن هنوز زنده است
سايت «مسکو تريبيون» در مطلبي از قول رابرت اسنودن افشاگر معروف آمريکايي مدعي شده است که بن لادن هنوز زنده بوده و در جزيره باهاماس در اقيانوس آتلانتيک زندگي اشرافي دارد.
اين افشاگر آمريکايي در سخنان تازه خود مي‌گويد: «من مدارکي دارم که نشان مي‌دهد سيا همچنان به بن لادن حقوق مي‌دهد. او در ماه ۱۰۰ هزار دلار حقوق مي‌گيرد، که اين مبلغ از طريق واسطه‌هايي مانند تجار و سازمان‌هاي مختلف به حساب بانکي او ريخته مي‌شود.

** آرمان ۹۴/۶/۸
* قاضي پرونده‌هاي جنجالي بازنشسته شد
قاضي شعبه۷۶ دادگاه كيفري استان تهران بعد از ۳۴ سال خدمت در دستگاه قضايي بازنشسته شد. قاضي سيامك مديرخراساني رئيس شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران، از یکم شهريور۹۴ و بعد از ۳۴ سال خدمت بازنشسته شده است. اين قاضي باسابقه دادگاه كيفري استان تهران كه به پرونده‌هاي بسيار معروف و مهمي از جمله پرونده قضات كهريزك، محمدرضا رحيمي، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق، پرونده‌هاي متعدد مطبوعاتي، پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران و... رسيدگي كرده است، از بازنشستگي خود ابراز خوشحالي كرد.
* مخالفت با فيلم «محمد رسول‌ا... (صلی الله علیه و آله و سلم)» سياسي است
شنیده شد که سامي يوسف يكي از چهره‌هاي شناخته شده موسيقي در دنياي اسلام، درباره فيلم «محمد رسول‌‌ا... (صلی الله علیه و آله و سلم)» عنوان كرد كه مخالفت‌هاي بيان شده از سوي بيشتر مراكز سني، سياسي است. وي گفت: مطمئنم آنهايي كه در الازهر با اين فيلم مخالفت كرده‌اند يا ديگر مخالفان فيلم، هنوز اين اثر را نديده‌اند. آنها با فيلم مخالفت مي‌كنند فقط به اين دليل كه با صادرات فرهنگي ايران مخالف هستند.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۸
* ائتلاف سه ضلعی و چند ضلعی را قبول نداریم
سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام: ما در عین اینکه فعالیت‌های سه حزب موتلفه، ایثارگران و پایداری را نفی نمی‌کنیم، آنها را جزئی از شورای هماهنگی می‌دانیم و به ائتلاف سه‌ضلع و چند ضلع اعتقاد نداریم.
* منشور اصلاح‌طلبی تا چند روز دیگر منتشر می‌شود
محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس: منشور اصلاح‌طلبی تا چند روز دیگر آماده و پس از اخذ نظر بزرگان اصلاحات منتشر می‌شود.
* ارسلان فتحی‌پور،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۱۲نفراز استیضاح‌کنندگان‌وزیر اقتصاد امضایشان را پس گرفتند.

** آفرینش ۹۴/۶/۸
* اولين حمله ترکيه به داعش در چارچوب ائتلاف تحت رهبري آمريکا
دولت ترکيه از اولين حمله هوايي خود به داعش در چارچوب ائتلاف تحت امر آمريکا خبر داد.
وزارت خارجه ترکيه در بيانيه‌اي اعلام کرد که "جنگنده‌هاي ترکيه‌اي در ساعات پاياني جمعه حملات به مواضع داعش در داخل سوريه را که تهديدي براي ترکيه ايجاد مي‌کرد، آغاز کردند".
* بازداشت بيش از ۱۷۰۰ تن در عربستان به اتهام عضويت در داعش
دستگاه‌ امنيتي عربستان از بازداشت ۱۷۴۰ تن در اين کشور به اتهام عضويت در گروه تروريستي داعش طي ۱۰ ماه اخير خبر داد.

** ابتکار ۹۴/۶/۸
* وزیر خارجه چک به ایران می‌آید
ترافیک سفر مقامات کشورهای اروپایی به ایران نشانگر تغییر جو ایران هراسی بعد از توافق هسته‌ای است. بعد از سفر وزرای خارجه فرانسه و انگلیس به تهران و تدارک وزیر خارجه آلمان برای سفر به ایران در ماه اکتبر، گفته می‌شود که «لوبومیر زائورالک» وزیر امورخارجه جمهوری چک در راس هیاتی تجاری آخر هفته جاری به تهران سفر خواهد کرد.
* هزاران عراقی در بغداد تظاهرات کردند
برای پنجمین هفته متوالی پس از نماز جمعه هزاران عراقی در بغداد تظاهراتی در اعتراض به کمبود خدمات اساسی، مبارزه با فساد و اصلاح روند سیاسی و تحقق خواسته‌های خود پافشاری کردند.
* خطر دودستگی یهودیان آمریکا در قبال توافق هسته‌ای
انتقادات و اختلافات یهودیان نسبت به توافق هسته‌ای به حدی رسیده که رهبران گروه‌های یهودی از آسیب به روابط آمریکا واسرائیل سخن می‌گویند.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نسبت به اختلاف و دودستگی شدید بین یهودیان در این کشور در قبال برجام هشدار داد.

** قدس ۹۴/۶/۸
* راهی‌ جز حمایت مشروط از «برجام» نداریم
ریچارد‌هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا درباره برجام گفت: نمی‌توان برجام را رد و یا اینکه دوباره مذاکرات را ازسر گرفت بلکه باید به حمایت مشروط از برنامه جامع اقدام مشترک اقدام کرد.
* ایران کمترین زندانی امنیتی را دارد
دکتر اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندانها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ایران کمترین زندانی امنیتی را در جهان دارد.

** قانون۹۴/۶/۸
* ايران ژاندارم‌منطقه شده است
روزنامه الحیات نوشت اعراب برای مقابله با توافق هسته‌ای ایران ائتلاف‌های خود را تقویت کنند. به گزارش «انتخاب» روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله خود با عنوان «سرازیرشدن‌غربی‌ها به ایران» آورده است: این توافق به زیان امنیت ملی اعراب است و هیچ یک از معیارهای بین المللی که حافظ صلح و ثبات در منطقه باشد مد نظر قرار نگرفته و ایران به ژاندارمی در منطقه تبدیل شده است که حافظ منافع ابرقدرت‌هاست.
* تکذیب ارتباط ایران با پ.ک.ک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر حمایت ایران از «پ.ک.ک.» را تکذیب کرد.
محسن پاک‌آیین در پاسخ به پرسشی در مورد اخبار برخی رسانه‌های غربی مبنی بر حمایت ایران از «پ.ک.ک.»، ضمن تکذیب این قبیل اخبار گفت: مناسبات ایران با ترکیه استراتژیک است و خواست ما همواره این است که در ترکیه همواره ثبات و امنیت حاکم باشد.

** خراسان ۹۴/۶/۸
* مطهري:۸سال تلاش کردند‌هاشمي را حذف کننداما نتوانستند
علي مطهري گفت:۸سال تلاش کردندهاشمي راازصحنه حذف کنند اما نتوانستند وحتي اگرامروزهم بخواهيم گروه مخالف (دولت) را حذف کنيم کار اشتباهي است.
* آشنا: BBC فارسي مجوز فعاليت در ايران ندارد
مشاورفرهنگي رئيس جمهور گفت: شبکه BBC انگليسي در ايران فعاليت داشته اما BBC فارسي مجوز دفتر در ايران ندارد و هنوز هم اين مجوز به آن داده نشده است.
* اوپک خود را براي نفت ارزان‌تر آماده مي‌کند
دومين موج کاهش قيمت نفت در سال ۲۰۱۵، اعضاي عرب اوپک را ناگزير ساخته تا پيش بيني خود از قيمت‌ها در سال جاري را کاهش دهند.

** اعتماد ۹۴/۶/۸
* نيروهاي ويژه اسراييلي وارد نوار غزه شدند
گروهي از نيروهاي ويژه پياده نظام رژيم صهيونيستي به همراه خودروهاي گشتي اين رژيم با نقض آتش‌بس امضا شده با فلسطين، ده‌ها متر به داخل مرزهاي شرقي جنوب غزه تجاوز و اقدام به تفتيش و بازرسي در جنوب غزه كردند.
همزمان تعداد زيادي از هواپيماهاي جاسوسي و هلي‌كوپترهاي ارتش اين رژيم در آسمان به پرواز درآمدند.
* آتش‌بس در زبداني
در حالي كه دور جديد مذاكرات ميان شبه نظاميان مخالف در زبداني و طرف سوري براي رسيدن به توافق بر سر آتش‌بس طولاني مدت در اين شهرك و دو شهرك شيعه‌نشين كفريا و فوعه آغاز شده، تروريست‌هاي جيش الفتح از شكست مذاكرات و پايان آتش‌بس خبر دادند. گفتني است اين نبرد در حالي دوباره آغاز مي‌شود كه كماكان زخمي‌ها و اجساد از اين شهر جمع‌آوري نشده است.

** شهروند ۹۴/۶/۸
* کاخ سفید به قدرت اوباما برای وتوی قطعنامه کنگره علیه توافق هسته‌ای اطمینان دارد
کاخ سفید آمریکا ابراز اطمینان کرد که از حمایت لازم در کنگره برای حفظ حق رئیس‌جمهوری برای وتوی قطعنامه رد توافق هسته‌ای با ایران برخوردار است.
به گزارش رویترز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری با اشاره به حمایت ٣٠سناتور از توافق هسته‌ای، گفت: شاهد شکل‌گیری نیرو و تحرکی درحمایت از موضع کاخ سفید در کنگره هستیم.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بدحجابی دهن‌کجی به اسلام و نظام اسلامی است

حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: باید با موج ضد حجاب مقابله شود، زیرا حجاب یک مسئله سرنوشت‌ساز و مهم است و فقط جنبه فساد اخلاقی آن مطرح نیست؛ بلکه امروز جنبه سیاسی و دهن‌کجی به نظام نیز پیدا کرده است. وی افزود: دولت اگر نمی‌تواند حجاب را در کل جامعه گسترش دهد، چرا در این زمینه کم‌کاری و کوتاهی می‌کند؟

فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی مطابق دین باشد
ایرنا/ آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و انتخاباتی باید مطابق دستورات دین رفتار کنیم و نباید وابستگی به دین را موجب عقب‌ماندگی بدانیم، گفت: برخی فکر می‌کنند با وابستگی به غرب مشکلات جامعه حل می‌شود، در حالی که قضیه برعکس است.

عزت تشیع مرهون مجاهدت امامزادگان است
رسا/ آیت الله محسن اراکی در آیین تجلیل و غبارروبی امامزاده موسی مبرقع قم، با بیان اینکه مذهب تشیع از سوی امامزادگان در جهان ترویج یافته، گفت: عزت و سربلندی شیعه، به سبب تلاش‌ها و فعالیت‌های امامزادگان برای ترویج معارف اسلامی بوده است.

دولت اهتمام بیشتری به اقتصاد مقاومتی داشته باشد
رسا/ آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین، با گرامیداشت هفته دولت گفت: دولت تا حدودی در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کرده، اما خواسته ما اهتمام بیشتر دولت در این زمینه است. دولت در عین تعامل با دنیا باید به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشد.

افزایش اعتماد ملی، هنر دولتمردان اسلامی است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، شاخصه‌های دولت دینی را حفظ عزت اسلام و مسلمین، مقابله افشاگرانه علیه نفاق و منافقین و زمینه‌سازی برای رواج و رونق ارزش‌های دینی خواند و افزود: مهمترین هنر دولتمردان در نظام اسلامی آن است که ضریب اعتماد ملی را افزایش داده و فضای همدلی و همزبانی را تقویت کنند.

مهار تورم نشانه موفقیت دولت است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، گفت: دولت توانسته تورم ۴۰ درصد را مهار کند و به مرز ۱۷ درصد برساند و امنیت خاطر اقتصادی برقرار کند که موفقیت به شمار می‌رود. وی با بیان اینکه هیچ چیز برای دولتمردان بهتر از صداقت نیست، از آنها خواست که با صداقت و خیرخواهی کامل با ملت برخورد کنند.

حامیان تروریسم مجری دستورات اربابان غربی‌اند
ایسنا/ محمدنبی حبیبی دبیرکل موتلفه، درباره نقش کشورهای حامی جریان‌های افراطی گفت: این کشورها دستور اربابان‌شان را اجرا می‌کنند. برخی از کشورهای غربی و در راس آن امریکا تروریست‌پرورند و برخی از ظلم‌هایشان را با ترور اعمال می‌کنند. نوکران منطقه‌ای‌شان هم در همان چارچوب به ایجاد فضای تروریستی، تربیت تروریست و یا حمایت از آن با دلارهای نفتی می‌پردازند.

بررسی مسائل بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک
ایلنا/ دکتر لاریجانی رییس مجلس در بدو ورود به نیویورک، گفت: در اجلاس روسای مجالس جهان، روابط دو جانبه و توسعه کشور در مسیر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

نسبت به انحطاط اخلاقی احساس خطر می‌کنیم
مهر/ علی جنتی وزیر ارشاد با انتقاد از رواج آنچه پدیده بسیار زشت ازدواج سفید نامید و نام درست آن را ازدواج سیاه دانست، تاکید کرد: خطر جدی‌ای که من احساس می‌کنم، انحطاط اخلاقی است. وی افزود: دغدغه ما همیشه این است که غذای فکری‌ای که به جامعه داده می‌شود، یک غذای سالم باشد.

برای جبران مافات، در رفتار خود تجدید نظر کنید
ایلنا/ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: توصیه ما به کشورهای غربی از جمله امریکا این است که اگر در پی جبران مافات هستید، به تجدید نظر در رفتار خود پرداخته و دست دوستی خود را به سوی ملت ایران دراز کنید. وی افزود: یکی از نقاط ضعف برخی از کشورهای غربی، عدم درک آنان از واقعیت‌های موجود در جامعه ماست.

انگیزه جدی برای راهبرد نگاه به داخل دیده نمی‌شود
رسا/ حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در این دولت انگیزه جدی برای راهبرد اساسی نگاه به داخل دیده نمی‌شود. در این زمان دولت بیشتر دنبال این است که از طریق مذاکرات و سرمایه‌گذاری خارجی به نتیجه برسد.

گنبد طلای مرقد امامین عسکریین تکمیل شد
رسا/ حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات گفت: عملیات نصب کتیبه گنبد مطلای حرم امامین عسکریین(ع) همزمان با میلاد مسعود امام رضا(ع) به اتمام رسید.

سرکشی به حساب‌های بانکی کار جدیدی نیست
ایسنا/ علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سرکشی مالیاتی‌ها به حساب‌های بانکی مودیان پدیده جدیدی نیست، گفت: اینکه برخی می‌گویند مالیات آنها در سال گذشته ۲۰۰ یا ۳۰۰ برابر شده در حالی که درآمد آنها افزایشی نداشته درست است، چرا که آنها در سالهای قبل از پرداخت مالیات فرار می‌کردند.

شمار سناتورهای حامی توافق هسته‌ای به ۳۱ تن رسید
ایرنا/ یک سناتور دمکرات دیگر امریکا از توافقنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد. با حمایت خوزه سرانو سناتور دموکرات از توافقنامه هسته‌ای ایران، شمار سناتورهای حامی این توافقنامه به ۳۱ تن رسید. وی در بیانیه‌ای گفته است: توافقنامه ایران، معقول‌ترین و مطمئن‌ترین راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حال حاضر و آینده است.

برای بستن راه نفوذ امریکا از رجایی الگو بگیرید
ایلنا/ سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر می‌خواهیم راه‌های نفوذ امریکا را ببندیم، مدیران باید شهیدان باهنر و رجایی را الگوی خود قرار دهند. وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب استراتژی سد کردن راه‌های نفوذ آمریکا را ابلاغ کرده‌اند، افزود: این استراتژی بزرگ، دفاع از خط و نهضت حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی است.

راه‌اندازی نخستین مرکز اسلامی در پادوکای امریکا
حوزه/ اولین مرکز اسلامی شهر پادوکا در ایالت کنتاکی امریکا، با خرید یک کلیسای متروکه، راه‌اندازی شد. آمنه علی رییس هیئت امنای این مرکز گفت: عملیات بازسازی این مرکز اسلامی در حال اتمام است.

ارتقای ۴۰ پله‌ای رتبه کسب و کار در کشور
ایرنا/ محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت گفت: رشد ۱۹ درصدی صادرات غیرنفتی، کنترل تورم از بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۵ درصد و ارتقای ۴۰ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کشور، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده که گام‌های آغازین حرکت در مسیر خوداتکایی است.

ایران حق ابطال انتصاب بازرسان را در هر زمان دارد
فارس/ طارق رئوف، رییس پیشین هماهنگی سیاست و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی اتمی، گفت: بر اساس پادمان‌ها، یک کشور باید بازرسان تعیین شده از سوی هیئت حکام آژانس را پذیرا باشد. کشور موردنظر حق ابطال انتصاب هر بازرس را در هر زمان بدون ذکر دلیل دارد.

استیضاح وزیر نفت پس از تعطیلات تقدیم می‌شود
تسنیم/ سید شکرخدا موسوی رییس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس با تاکید بر اینکه ماندن زنگنه در وزارت نفت فایده‌ای ندارد، گفت: طرح استیضاح وزیر نفت، پس از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس، تقدیم هیئت رییسه خواهد شد.

توطئه جدید کشورهای عربی علیه یمن
الف/ پایگاه خبری اخبار الساعه به نقل از ضاحی خلفان معاون رییس پلیس دبی، از طرح رویایی ضمیمه کردن شهرهای عدن و حضرموت به شورای همکاری خلیج فارس خبر داد، توطئه‌ای که برای اولین بار مطرح شده است.

تعامل با امریکای لاتین، از اولویت‌های ماست
ایسنا/ مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه در دیدار با خوان آلورالده قائم مقام وزارت خارجه بولیوی گفت: ایران تعامل با کشورهای امریکای لاتین در زمینه‌های مختلف را از اولویت‌های برنامه‌های خود می‌داند.

تایید تخلفات گردنه حیران توسط کمیسیون اصل ۹۰
ایلنا/ مصطفی افضلی‌فرد با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، پرونده‌های زمین‌‌خواری به‌ويژه پرونده گردنه حیران را در دستور کار خود دارد، از تایید تخلفات انجام شده در گردنه حیران توسط تیم کارشناسی این کمیسیون خبر داد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca6ene.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما