جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 52491
منبع : خبرگزاری فارس
با تجلیل از دانشجویان برتر

طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی پایان یافت

قم نيوز : قم نیوز: سومین دوره طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی بعد از گذشت دو هفته ظهر امروز در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کار خود پایان داد.
طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی پایان یافت
طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی پایان یافت
به گزارش قم نیوز، مراسم اختتامیه سومین دوره طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و در حاشیه این مراسم از دانشجویان برتر این دوره با اهدای هدایایی تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه افراد می‌توانند پایان‌نامه‌های علمی خود را با محوریت مباحث علوم انسانی اسلامی دنبال کنند، گفت: در آینده با مجموع وسیعی از رشته‌های علوم انسانی روبه رو خواهیم بود که ضمن اعتقاد و تعهد نسبت به علوم انسانی اسلامی، در راستای حرکت بخشیدن به این چرخه در حال تلاش خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی با تاکید بر اینکه ایده علوم انسانی اسلامی با واکنش‌های منفی نیز روبه رو است، اظهار کرد: در سطح فضای علمی کشور مخالفینی وجود دارند که واکنش‌های منفی نسبت به این ایده نشان می‌دهند که بخشی از آنها به انگیزه‌های سیاسی و غبارآلود بودن فضای تفهیم و تفاهم نسبت به علوم انسانی اسلامی بر می‌گردد.

همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز طی سخنانی با بیان اینکه رویکردهای ابزاری نسبت به علم جایگاه آن را مورد تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: به علم مدرن، علم ابزاری گفته می‌شود به همین علت اگر علمی در عمل جواب دهد درست خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا با تاکید بر اینکه علم در موضع ابزار قدرت مورد توجه بشر قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این دیدگاه نادرست است چرا که علم خود از قدرت بالاتر است، اگر همگان بدانند که علم ما را بر عالم مسلط می‌کند به دنبال آن خواهند بود.

لازم به ذکر است، سومین دوره طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی با حضور جمعی از دانشجویان منتخب رشته‌های علوم انسانی سراسر کشور در مجموعه آموزشی و فرهنگی وسف برگزار شد؛ در این دوره نزدیک به 390 دانشجو حضور داشتند که بخشی از آنها دانش‌آموختگان دوره‌های نخست و دوم این طرح بوده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6ynm.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما