شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 14718
استاد حوزه علمیه قم:

تفکر شهید بهشتی از اندیشه‌های ناب اسلامی سرچشمه می‌گرفت

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مسعودی خمینی گفت: شهید بهشتی به منبع اندیشه ناب اسلامی وصل بود و شخصیتی کارآمد برای جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
شهید بهشتی
شهید بهشتی
به گزارش قم نیوز، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجارحزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: شهید دکتر بهشتی و دیگر کسانی که در راه برقراری جمهوری تلاش به‌سزایی کردند و در این راه به فیض شهادت رسیدند، جایگاه مهمی در انقلاب اسلامی ایران دارند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: شهید بهشتی از کسانی بود که از نظر روشن‌فکری وتسلط به امور فقهی و جهانی کم نظیر بود و اطلاعات زیادی در این زمینه‌ها داشت.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انسان‌هایی همچون دکتر بهشتی اکنون در جامعه حضور داشتند جامعه اسلامی ما از نظر علمی و فرهنگی پیشرف بیشتری کرده بود.
 
تولیت سابق آستان کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: دکتر بهشتی از طرف مراجع تقلید به آلمان رفت و اندیشه اسلامی را در بین مردم خارج از کشور تبلیغ کرد و خدمات مهمی در مرکز اسلامی‌هامبورگ انجام داد.
 
آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی دکتر بهشتی تصریح کرد: شهید بهشتی شخصیتی کارآمد برای جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
 
وی افزود: بهشتی مدتی کوتاه پس از انقلاب در بین ما بود همان موقع در شورای عالی قضایی به ایجاد معماری قضایی جمهوری اسلامی همت گماشت و اقدامات بسیاری برای انقلاب اسلامی انجام داد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تفکر شهید دکتر بهشتی هیچ وقت جز از قانون و اسلام، از منبع دیگری نشأت نگرفت و پیروی نکرد زیرا ایشان معتقد بود  فقه اسلام باید به تنهایی عهده دار اداره ایران و حتی کل جهان باشد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaa0n6.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما