پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : 22368
رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور:

بیش از ۵ هزار طلبه خارجی به مناطق جنگی اعزام شدند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر از طلاب خواهر و پنج هزار نفر از طلاب خارجی به این مناطق اعزام شده‌اند، البته امیدواریم که این حرکت ادامه پیدا کند.
بیش از ۵ هزار طلبه خارجی به مناطق جنگی اعزام شدند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در همایش ملی تجلیل از سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور در قم که در دفتر تبیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های ستاد راهیان نور حوزه علمیه در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال گذشته تاسیس ستادهای استانی حوزه‌های علمیه بود که به همین منظور نیز همایشی در آبادان برای هماهنگی راهیان نور جنوب برگزار کردیم.

رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تلاش‌ها و جلساتی که برای کارهای ستادی برگزار شده است، افزود: ۳۴ جلسه کلان به صورت ستادی انجام گرفت و ۱۰۴ ساعت جلسه داشتیم که در مجموع ۱۲ نفر مشغول کارهای ستادی بودند.

وی با بیان آمار اعزام سال گذشته به راهیان نور، تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۱۲ هزار نفر به راهیان نور اعزام شدند که تعداد چهار هزار نفر به عنوان روحانی راهیان نور نوروزی و ۳۲۰۰ نفر نیز به عنوان راوی روحانی اعزام شدند.

رضوانی نسب با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته روحانیون در اردوهای راهیان نور، عنوان کرد: در گذشته نسبت به برنامه اعزام روحانیون در کاروان‌ها با ستاد مرکزی راهیان نور هماهنگی‌هایی صورت گرفت که در این راه مؤسسات فعال حوزوی مانند مرکز مدیریت حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت چشمگیری داشتند.

رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جامعه آماری طلاب خواهر شرکت کننده در اردوهای راهیان نور، گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر از طلاب خواهر و پنج هزار نفر از طلاب خارجی به این مناطق اعزام شده‌اند، البته امیدواریم که این حرکت ادامه پیدا کند و بتوانیم دبیرخانه غرب و شمال غرب را نیز فعال کنیم.

وی با اشاره به اهمیت شرکت روحانیون در اردوهای راهیان نور، تاکید کرد: حضور روحانیون در این ارد‌ها از مهم‌ترین نیاز‌ها است زیرا فقط برای راهیان نور دانش آموزی نیاز به ۱۵ هزار مبلغ داریم.

رضوانی نسب با تاکید به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه، بیان کرد: این ظرفیت بالا این امکان را به وجود می‌آورد که بتوانیم در قرارگاه بزرگ فرهنگی راهیان نور نقش آفرینی کنیم، البته امیدوارم حرکت راهیان نور تداوم داشته باشد و در این زمینه باید حرکت جدیدی آغاز کنیم.

رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه با اشاره به استقبال طلاب جامعه المصطفی العالمیعه (ص) در اعزام روحانی به اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی العالمیه (ص) در اعزام طلاب خارجی و همچنین حوزه علمیه خواهران در اعزام طلاب خواهر نیز بسیار فعال بودند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcaaenu.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما