جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 27688
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

دیپلماسی لبخند و گریه راه کربلا را باز نکرد

قم نيوز : قم نیوز: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه دیپلماسی لبخند و گریه راه کربلا را باز نکرد، گفت: کسانی که اربعین کربلایی شدند مدیون خون شهدا هستند زیرا راه کربلا با جهاد و مبارزه باز شد.
دیپلماسی لبخند و گریه راه کربلا را باز نکرد
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی در دومین روز مراسم عزاداری نیروهای مسلح استان قم که صبح امروز در نمازخانه مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه موحد واقعی در درگاه خداوند جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: تنها خداوند تبارک و تعالی است که می‌تواند زندگی انسان را متغیر سازد.
 
وی اضافه کرد: اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند یک شعار سیاسی نبوده، بلکه یک تفکر اعتقادی بوده که بیان شده است و امروز نیز انقلاب اسلامی با این تفکر در حال گسترش است.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همه‌جانبه است، تصریح کرد: مشکلات بیرونی عامل برخی نابسامانی‌ها نیست و برای رفع نابسامانی‌ها نباید به بیرون تکیه کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه راه تبدیل شکست به پیروزی، توجه به عوامل درونی است، اظهار کرد: توبه حقیقی بازگشت به خدا بوده و این راهکاری برای افراد شکست خورده است.
 
تویسرکانی، توکل به خداوند را وابسته به نگاه درونی دانست و افزود: نگاه به بیرون نتیجه‌ای به جز ضلالت و گمراهی ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در امور زندگی خود از نگاه درونی استفاده می‌کردند، بیان کرد: علامت مؤمن تکیه به خداوند و نترسیدن از غیر خداست.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، حدیثی از ائمه اطهار(ع) را بیان کرد و گفت: اگر انسان رفتار خود را برای رضای خداوند تنظیم کند به سعادت حقیقی خواهد رسید.
 
وی از توکل به عنوان شاخصه‌ای از ایمان نام برد و ادامه داد: انسان در سختی‌ها و دشواری‌ها به میزان اعتقادی خود خواهد رسید.
 
تویسرکانی صبر، پایداری، ایستادگی، پیروزی و فتح را از آثار توکل برشمرد و عنوان کرد: امام خمینی(ره) با توکل خود انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: قرآن کریم مسیرهای روشنی را به ما نشان داده و راهکار از بین بردن دشمن را نگاه به مشکلات درونی دانسته است.
 
وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) توکل را در زندگی خود مبنا قرار داده بودند، عنوان داشت: هدف رسول خدا(ص) آزادی انسان‌ها و از بین بردن زنجیرهای خرافات و جهالت‌ها بوده است.
 
تویسرکانی، طاغوت را مانع بزرگی برای رسول خداوند دانست و تصریح کرد: ظالمان و ستمگران همیشه از علم و آگاهی مردم وحشت دارند و امروزه گسترش و تکثیر رسانه‌ها و ماهواره‌های استکبار برای گیج کردن مردم است.
 
وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن از اینترنت افزایش جهالت افراد است، بیان کرد: شبهه‌ها و سئوالات مختلف که در این فضا مطرح می‌شود برای گمراهی و انحراف افراد مؤمن است.
 
تویسرکانی از برخی جریانات داخلی یاد کرد و افزود: هدف دشمن بدل‌سازی از الگوهای جامعه اسلامی و تبلیغ راهکار از بین بردن بدل‌هاست، اما فرد ظالم با تبلیغ دست از ظلم خود برنخواهد داشت.
 
وی، جهاد را یکی از راهبردهای رسول خداوند برشمرد و ادامه داد: قدرت و اقتدار عدالت باید به رخ ظالمان کشیده شود تا آن‌ها از اقدامات ناپسند خود دست بردارند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تشریح کرد: برخی افراد اخلاق، محبت و لبخند را راهکار غلبه بر دشمن می‌دانند و تلخی‌ها را نصیب خودی‌ها می‌کنند، در صورتی که خودی‌ها مستحق لبخند هستند.
 
وی با اشاره به تفکری که گریه و نفرین را تنها راه رسیدن به حق می‌داند، گفت: با گریه هیچ ظالمی سرنگون نخواهد شد و انسان با نپرداختن هزینه‌های سنگین جانی، نخواهد توانست بر دشمن پیروز شود.
 
تویسرکانی با تأکید بر اینکه دیپلماسی لبخند و گریه راه کربلا را باز نکرد، متذکر شد: کسانی که اربعین کربلایی شدند مدیون خون شهدا هستند، چراکه راه کربلا با جهاد و مبارزه باز شد.
 
وی، جهاد و مقاومت را نیازمند به توکل دانست و گفت: این راهبرد گریه و لبخند را در خود جای داده است و این موضوع به خوبی در هشت سال دفاع مقدس برای همگان به نمایش گذاشته شد.
 
مسئول نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین از وضعیت برخی کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: امروزه آثار هشت سال دفاع مقدس در کشورهای لبنان، سوریه، بحرین، یمن و دیگر کشورهای اسلامی نمایان است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaainu.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما