قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: باید همه مردم را با معارف قرآن و قرآن پژوهی آشنا کرد تا سطح معارف قرآنی در جامعه ارتقاء یابد.
ترویج معارف قرآنی در بین مردم، وظیفه اصلی قرآن‌پژوهان حوزوی
به گزارش قم نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی که در جلسه انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم و در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می‌گفت، اظهار کرد: در ایام پایانی ماه مبارک رمضان، پرداختن به موضوعات قرآنی بسیار مبارک است.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: در روایت آمده ‌که بعد از انبیاء، برترین بندگان، علما و حاملان قرآن هستند و در روایت دیگری از پیامبر(ص) نقل شده است که حاملان قرآن، عرفای اهل جنت هستند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حاملان قرآن کسانی هستند که تمام قرآن در سینه آنها است اما این عنوان به کسی حافظ قرآن است، ندارد و اگر کسی در قرآن تحقیق و پژوهش می کند و تفسیر می نویسد و روزانه سر و کارش با قرآن است، او هم حامل قرآن به حساب می آید و شاید حتی اولی هم باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: امام سجاد(ع) می فرماید آیات قرآن به مسئله خزینه هستند و حمله قرآن بعد از پیامبر(ص) و ائمه اهل بیت(ع)، جزو اشرف امت هستند.

آیت الله مقتدایی افزود: قرآن پژوهان مصداق این حدیث هستند که می فرماید با تقواترین افراد کسانی هستند که حامل قرآن هستند و اعضای انجمن قرآن پژوهی و اساتید جامعة المصطفی و فارغ التحصیلان این مدرسه که هم اکنون ۵۰۰ نفر هستند، جزو مصادیق این حدیث به شمار می روند.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در روایات کسانی که با قرآن سر و کار دارند نیز تکریم شده اند، از امام حسین(ع) از رسول الله(ص) نقل شده است که حقوق اهل قرآن را گرامی بدارید و در حدیث نبوی دیگری نیز آمده است که در بین مردم کسانی هستند که اهل خدا هستند و اهل قرآن جزو اهل قرآن هستند و جزو وابستگان خاصه خداوند قرارمی گیرند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: انجمن های علمی مختلفی در قم داریم اما انجمن قرآن پژوهی در راس آنها قرار دارد زیرا رتبه اول را در بین انجمن های علمی کسب کرده است که به حق چنین رتبه ای را کسب کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: انتظار ما از شما عزیزان این است که در راستای آشنا کردن توده های مردم با قرآن تلاش بیشتری داشته باشید زیرا انجام کارهای علمی و مقالات خوب است اما باید همه مردم را با قرآن آشنا کرد تا جامعه بیش از پیش قرآنی شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaainu.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما