دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 44238
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت فعالیت جدی در حوزه صرفه جویی مصرف آب

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت فعالیت جدی در حوزه صرفه جویی مصرف آب تأکید کرد.
ضرورت فعالیت جدی در حوزه صرفه جویی مصرف آب
به گزارش قم نیوز، مصطفی سعادت‌طلب یکشنبه‌شب در دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه آب و فاضلاب گفت: از عناصر اربعه‌ای که خداوند در اختیار ما قرار داده یک مورد آب است که ضروری بوده در مورد مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف فکری جدی شود.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت جدی در حوزه صرفه جویی مصرف آب گفت: در بسیاری از مناطق قم آب خوبی تأمین شده، اما مردم هنوز از آبشیرین‌کن استفاده می‌کنند و از روی ناآگاهی نمی‌دانند که این دستگاه‌ها املاح مفید و به اندازه آب را می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم لزوم فرهنگ سازی بین مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: در منطقه پردیسان به طور کامل آب شرب بهداشتی و سالم تأمین شده و شرایط بسیار خوبی دارد و باید فرهنگ سازی شده تا آب شیرین کن از منازل خارج شود.

وی با اشاره به بحث حق انشعاب گفت: در برخی مناطق باید حق انشعاب رایگان باشد، به نوعی مردم را تشویق کنیم که از این امکانات استفاده کنند برای کاهش هزینه‌های بعدی شهر.

سعادت طلب با اشاره به وضعیت پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز گفت: بارها از افتتاح این پروژه خبر داده شده ولی هنوز خبری از تکمیل پروژه نیست.

وی وضعیت پروژه فاضلاب شهر قم را یادآور شد و افزود: این پروژه نیز برای شهر ضروری بوده و باید فکری برای آن شود تا بتوانیم در آینده شرایط بهتری را محقق کرده و بهبود خدمات را در شهر شاهد باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت شکل گیری مدیریت واحد شهری تصریح کرد: نخستین سازمانی که می‌تواند ملحق شده و خدمات همراه با شهرداری ارائه دهد آب و فاضلاب است و باید همکاری بیشتری شکل بگیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaauny.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما