پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 49963
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

برخی برای فرار کردن از خمس و زکات هر اقدامی را انجام می دهند

قم نيوز : قم نيوز: برخی افراد با وجود اینکه نسبت به اهمیت و ارزش خمس و زکات آگاهی دارند اما برای فرار کردن از آنها هر اقدامی را انجام می‌دهند.
برخی برای فرار کردن از خمس و زکات هر اقدامی را انجام می دهند
برخی برای فرار کردن از خمس و زکات هر اقدامی را انجام می دهند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه نداشتن وابستگی به دنیا انسان را به سعادت نزدیک می‌کند، اظهار کرد: بر اساس روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) به ویژه امام علی علیه‌الاسلام دنیای خاکی در مقابل دنیای آخرت بسیار ناچیز است و فردی که مادیات دنیایی را فدای آخرت می‌کند دچار خسران و ضرر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از  افراد در طول تاریخ جان خود را برای رسیدن به ثروت‌های دنیا از دست داده‌اند، اضافه کرد: برخی افراد به خداوند متعال ایمان داشتند اما برای اینکه از خمس و زکات فرار کنند گاهی گناهکار هم می‌شدند.

سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: پافشاری برای رسیدن به ایمان، معنویت و آخرت در احادیث مورد تاکید قرار گرفته است اما پافشاری نزد درگاه الهی نباید برای رسیدن به مادیات دنیایی باشد؛ چرا که ارزشمندتر از مادیات دنیایی بسیار است؛ پیامبران و اولیای الهی به عنوان اسوه‌های صبر و تقوا در دوران زندگانی خود از آلودگی‌های دنیا پرهیز می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی علیه‌السلام درآمدهای خود را برای فقرا هزینه می‌کرد، تصریح کرد: این دنیا مسیری برای رسیدن به آخرت است چرا که بهشت و جهنم با عملکرد انسان در دنیا رقم زده می‌شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد یادآور شد: بر اساس روایتی از حضرت علی علیه‌السلام در نگاه ایشان دنیای خاکی از استخوان خوک در دست یک انسان جزامی بی‌ارزش‌تر است.

وی با بیان اینکه پرداخت خمس و زکات در روایات مختلف دینی مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: برخی افراد با وجود اینکه نسبت به اهمیت و ارزش خمس و زکات آگاهی دارند اما برای فرار کردن از آنها هر اقدامی را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه ظلم ظالم در دنیای آخرت بخشیده نمی‌شود، گفت: ظالمانی که در طول تاریخ برای رسیدن به مادیات دنیایی اولیایی الهی را به شهادت رسانده‌اند در دنیای آخرت مورد عذاب و غضب الهی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeony.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما