شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 51203
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

برخی به دنبال لیبرالیزه کردن انقلاب و تغییر سیاسی نظام هستند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه غرب گرایی در جامعه باور است و تبدیل به غرب باوری شده است افزود: اینها مسائل بسیار خطرناکی است که باید به آن پرداخته و توجه شود.
برخی به دنبال لیبرالیزه کردن انقلاب و تغییر سیاسی نظام هستند
برخی به دنبال لیبرالیزه کردن انقلاب و تغییر سیاسی نظام هستند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی  صبح امروز در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه، مسئولین دفاتر مشترک نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مسئولین بسیج طلاب  و روحانیون کشور با عنوان  «نقش حوزه انقلابی در تحقق دولت مقاومت» که در مجتمع یاوران مهدی(عج)  قم در حال برگزاری است  به بعضی از معیارهای انقلابی اشاره کردو  گفت: معیار اول انقلابی  ماندن درک درست و اتکاء صحیح و درک درست از استاندارهای دینی است و  توجه به این مسئله می تواند بسیاری از مشکلات را از بین ببرد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد:  بعد از رحلت پیامبر(ص) حوادث زیادی به وجود آمد از جمله آن تصرف در واژه ولایت بود  و درحال حاضر هم در کشور باتصرفاتی مانند انقلاب زدایی از شخصیتها، نهاد دولت، مجلس و مداح  مواجه هستیم.

وی افزود: دومین مولفه انقلابی بودن، همراهی با مرجعیت است و تشخیص مسائل وموضوعات است؛ امروز در شرایطی از لحاظ متغیرات  حکم و موضوع قرار داریم که خود جای بحث دارد و باید خیلی در آن دقت کرد تابه بیراه نرویم.

 حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی گفت: درک درست از مقتضیات زمان مولفه سوم انقلابی بودن است؛ شهید صدر از جمله کسانی بودند که درک درست  از زمان داشتند و توانستند  در جامعه آن روز اثر گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بابیان اینکه دشمن شناسی از موضوعات مهم در انقلابی  بودن است افزود: اگر حوزه حساسیتی در مقابل دشمن و برنامه های او نداشته باشد، چگونه می تواند درست و به موقع به میدان آید.

وی افزود:  یکی دیگر از معیارهای  انقلابی بودن  شجاعت در گفتار و موضع گیرها است و متأسفانه دراین عرصه ضعف های وجود دارد و باعث مشکلاتی شده  است. متاسفانه اختلاف سلیقه باعث تغییر درموضع گیری ها می شودکه در حال حاضر این تفکرات در میان حوزویان است.

 حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی گفت: جریان شناسی یکی دیگر از مولفه های انقلابی است. این حوادث گاهی موردی و جریانی است؛ حوادث جریانی بسیار خطرناک  ودارای حوادث پشت صحنه است، مانند حادثه 9 دی و دیگر حوادث از جمله این ها است که بعضی به دنبال لیبرالیزه کردن انقلاب و تغییر سیاسی نظام حرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه  غرب گرایی در جامعه باور است و تبدیل به غرب باوری شده است افزود: اینها مسائل بسیار خطرناک است که باید به آن پرداخته و توجه شود.

وی در ادامه به ساختار جدید بسیج حوزه اشاره کردند و گفت: نقش حوزه دردولت و مجلس انقلابی بسیار تاثیر گذار است و  نقش استاد از حوزه به مراتب سنگین تر است؛  آیت الله قدوسی خدمت زیادی در حوزه کرده که یکی از برکات  استفاده از اساتید بسیجی در حوزه بوده و با این روش کارهای بزرگ انجام داده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی  با بیان اینکه تاسیس تیپ 83 بسیار در قم اثر گذار بود نمونه آن مقابله با دروایش بود افزود: این تیپ ماهیت نظامی ندارد بلکه ماهیت اصلی آن رزمی تبلیغی است. این تیپ می تواند کارایی زیاد داشته باشد از جمله فعالیت آن  آموزش نظامی به طلاب است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeunm.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما