يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 46786
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله عليدوست:

حضرت زهرا(س) مدافع ولايت و امامت بودند/آموزه‌هاي حضرت زهرا(س) فرازماني و فرامكاني است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: حضرت زهرا(س) همسري نمونه براي شوهر، مادر و مربي براي فرزندان بودند m يك مدافع براي ولايت و امامت و تراث پدر محسوب مي‌شدند.
حضرت زهرا(س) مدافع ولايت و امامت بودند/آموزه‌هاي حضرت زهرا(س) فرازماني و فرامكاني است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست امروز ، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: زمانی‌که فردی زندگی حضرت را مطالعه می‌کند و فضای آن زمان را درنظر می‌گیرد به این نتیجه می‌رسد که در کنار قرآن که از معجزات پیامبر اکرم(ص) است باید حضرت زهرا(س) را نیز به عنوان معجزه انسانی پیامبر قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کردند که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز برای همه زمان‌ها و مکان‌ها الگو هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه الگو بودن حضرت زهرا(س) به خوبی در رفتار و گفتار حضرت نشان داده شده است گفت: این بانوی بزرگوار در زندگی شخصی خود بسیار موفق بودند و همسری نمونه برای شوهر، مادر و مربی برای فرزندان بودند و یک مدافع برای ولایت، امامت و تراث پدر محسوب می‌شدند.

وی یادآور شد: گفته‌ها و آموزه‌های حضرت فرازمانی و فرامکانی بوده و برای همه زمان‌ها مفید است و باید رفتارهای ایشان را الگوی زمان خود قرار دهیم و در نظر داشته باشیم فاطمه زهرا(س) اسوه عالمیان است.

علیدوست عنوان کرد: ویژگی‌هایی مانند عبادت، حجاب، تربیت فرزندان و رفتار با دیگران، انفاق، صدقه و توقع کم از شوهر در زندگی حضرت زهرا(س) می‌تواند الگوی خوبی برای همگان باشد.

وی با اشاره به رفتار حضرت زهرا(س) در زمینه اهمیت به دیگران گفت: حضرت دعا در حق همسایه را در اولویت قرار می‌دادند و در زمینه دفاع از ولایت و امامت خطبه‌ای به نام خطبه فدکیه دارند که هنوز مطالب آن برای عوام و عالمان بزرگ الگو، مایه تفکر و تأمل است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی فرهنگی و مبلغ است گفت: حضرت در برابر سؤالات افراد مختلف با کمال رضایت پاسخگو بودند و این گفتمان و رفتار در حرکت تبلیغی و فرهنگی می‌تواند برای همگان اسوه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها، خطیبان جمعه و گویندگان جزئیات زندگی حضرت زهرا(س) را برای مردم بیان کنند افراد بیشتر با این بانوی بزرگوار مانوس می شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcai0ny.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما