يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 42825
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

کتاب جایگزینی ندارد/ افراط در صفحه‌آرایی اشتباه است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: برخی فکر می‌کنند که ابزارهای نوین می‌تواند جایگزین کتاب باشد درحالی ابزارهای نوین خسته‌کننده بوده و همیشه در دسترس نیست به همین علت کتاب جایگزینی ندارد.
کتاب جایگزینی ندارد/ افراط در صفحه‌آرایی اشتباه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه جشنواره هنر و تبلیغ اقدام جدید و تاثیرگذاری است، اظهار کرد: گاهی بیش از 50 درصد، آرایش یک کتاب برای مخاطبان مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه مطلوب کتب بسیار مهم و چشم‌گیر است، اضافه کرد: مردم به خرید اجناس مورد نیاز خود که دارای ظاهر مطلوب است، بسیار اهمیت می‌دهند؛ فصاحت و بلاغت عرضه مطلوب قرآن است که محتوای قرآن را تکمیل می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در مورد کتاب باید عرضه مطلوب مورد توجه قرار گیرد اما گاهی این موضوع افراط را به دنبال دارد چراکه در برخی از کتاب‌ها نصف کاغذ را حواشی به خود اختصاص می‌دهد به همین علت افراط کردن در کتاب‌آرایی و مجله‌آرایی اشتباه است.

وی بر استفاده از طرح‌های متناسب با محتوا در کتاب‌آرایی‌ها تاکید کرد و گفت: باید در صفحه‌آرایی‌ها قوانین مورد نیاز نگارش را مورد توجه قرار دهیم؛ برخی فکر می‌کنند که ابزارهای نوین می‌تواند جایگزین کتاب باشد درحالی ابزارهای نوین خسته‌کننده بوده و همیشه در دسترس نیست به همین علت کتاب جایگزینی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی پرهیز از کلی‌گویی را از ویژگی‌های مورد نیاز جشنواره هنر و تبلیغ دانست و تصریح کرد: این جشنواره باید به سمت ارائه جزئیات حرکت کند تا بتواند به نتایج مورد نظر برسد.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه هنرمندی سخنران‌ها بخش قابل توجهی از سخنرانی مطلوب را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: نویسندگان نیز همانند سخنران‌ها با هنرنمایی خود می‌توانند نظر مخاطبان را جلب کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcamany.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما