دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 47505
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

پاسخ اشکالی در خصوص زمان نزول قرآن کریم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید به برخی اشکالات مطرح شده در خصوص زمان نزول قرآن کریم پاسخ داد.
پاسخ اشکالی در خصوص زمان نزول قرآن کریم
به گزارش قم نیوز، آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه مبعث از نظر ما در بیست و هفتم ماه رجب اتفاق افتاده است اظهار کرد: اما اهل سنت نظر دیگری دارند و ظاهراً به این معتقد هستند که تولد پیامبر اسلام(ص) و روز مبعث همزمان است.

وی با اشاره به اشکال برخی در این خصوص افزود: برخی می‌گویند که شما این تاریخ را برای مبعث پیامبر اسلام(ص) اعلام می‌کنید و می‌گویید که قرآن هم در این روز نازل شده است چراکه خداوند متعال در این کتاب آسمانی فرموده است: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ؛ در حالی که قرآن کریم می‌فرماید: شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ؛ این تناقض را چگونه پاسخ می‌دهید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما یک نزول جمعی داریم و یک نزول تدریجی خاطرنشان کرد: نزول جمعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بوده اما آغاز نزول تدریجی آن در مبعث اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه مانعی ندارد که این کتاب آسمانی تدریجاً در مبعث نازل شده باشد و مشروح آن در ماه رمضان باشد گفت: مرحوم علامه طباطبایی(ره) در کتاب المیزان تاکید کرده‌اند که نزول تدریجی قرآن کریم با نزول جمعی آن متفاوت است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به پاسخی دیگر به این اشکال بیان کرد: ما دلیلی نداریم که قرآن کریم در مبعث نازل شده باشد چراکه در این روز فقط نبی مکرم اسلام(ص) به مقام رسالت مشرف شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcammny.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما