شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 36769
حجت‌الاسلام ماندگاری:

حرم‌های شهدا درمانگاه و دانشگاه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: حرم‌های شهدا همانند حرم‌های اهل بیت (ع) هم درمانگاه و هم دانشگاه است و باید این حرم‌ها توسعه یابد.
حرم‌های شهدا درمانگاه و دانشگاه است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری طی سخنانی در همایش مبلغان فرهنگ جهاد و شهادت و افتتاحیه اردوهای راهیان نور ابراز کرد: زمان‌هایی مثل ماه مبارک رمضان و اماکنی چون حرم‌های اهل بیت (ع) و مساجد، به دلیل امتیازاتی که دارد، دست و پای شیطان را می‌بندد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه بهترین موقع برای طهارت، توبه و تدبیر دینی است، خاطرنشان کرد: بیکاری و بی‌برنامگی بهترین راه نفوذ شیطان به درون و بیرون است.

وی افزود: در یادواره‌های شهدا سه پذیرایی آماده‌ شده است، اول حسرت به جایگاه رفیع شهیدان، دوم اتمام حجت شهیدان برای به کار بردن تدبیر دینی در زندگی و سوم غربت شهیدان است چون کمتر کسی قدر شهیدان را می‌داند؛ شهدا محصول تربیت پاک، مراقبت و ارتباط با روحانیت هستند.

ماندگاری با بیان اینکه راهیان نور بستر دو هدیه الهی عقل و وحی است که امام راحل آنها را احیا کردند، یادآور شد: وحی خط‌کش عقل است و عقل بدون وحی می‌شود سکولاریسم و نتیجه وحی بدون عقل نیز، تحجّر است.

وی با اشاره به اینکه شیطان در سه موقعیت انجام واجبات، گناهان و مشکلات انسان را به خطا می‌کشد، افزود: امام عظیم‌الشان پیوند عقل و وحی را مستحکم کردند بنابراین جمهوریت، عقل و اسلامیت، وحی است؛ در انتخاباتی که بنی‌صدر رأی آورد، آنجا عقل در کنار وحی قرار نگرفت.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ویژگی‌های اردوهای راهیان نور افزود: راهیان نور چون مشهد شهیدان است، حرم محسوب می‌شود و در احادیث داریم که هر جا روضه اهل بیت (ع) است، همان‌ جا حرم اهل بیت (ع) به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کلید تعمیق، استمرار و تکثیر معارف نورانی اسلام در جامعه، رابطه بین جوانان، مسجد و مطالعه است.

ماندگاری با اشاره به استقبال مردم از بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد: این موضوع درباره حرم‌های شهدا نیز باید فرهنگ‌سازی شود اما برخی با طرح شبهه می‌گویند چه نیازی برای توسعه حرم‌هاست؟

وی در پاسخ به این شبهه گفت: حرم‌های اهل بیت (ع) و شهدا هم درمانگاه و هم دانشگاه است بنا بر این باید توسعه و گسترش یابد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcao0ne.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما