جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : 46669
خراسان جنوبی در تحصن

تهدید ائمه جمعه خراسانی جنوبی به تعطیلی نمازهای جمعه

قم نيوز : قم نیوز: خراسان جنوبی به سبب توهین استاندار این استان به عواطف دینی مردم، در آستانه اعتصاب است و در این میان ائمه جمعه این استان تهدید به تعطیلی نمازهای جمعه در جمعه آخر سال کرده اند.
تحصن ائمه جمعه خراسان جنوبی علیه سخنان موهن استاندار
تحصن ائمه جمعه خراسان جنوبی علیه سخنان موهن استاندار
به گزارش قم نیوز، کبری آسوپار در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز نمازهای جمعه ی خراسان جنوبی در پرداختن به یک موضوع مشترک بودند: «تحصن در مدرسه سفيران هدايت» و البته اشتراک در این مورد که تمامی نمازهای جمعه به امامت ائمه موقت برگزار شد، چرا که امامان جمعه استان همگی در تحصن حضور داشتند و اعلام شد در صورت بركنار نشدن استاندار نمازهای جمعه هفته آينده در كل استان تعطيل خواهد شد.

از بامداد چهارشنبه حوزه های علميه استان در تعطيلی اعتراضی به سر می برند و متحصنين می گويند تا بركناری استاندار به تحصن ادامه خواهند داد. بسیاری از مردم هم خواستار پیوستن به تحصن هستند. دليل اين تحصن، سخنان خارج از شئونات استاندار در مورد رقص مردان و زنان و شادی آور بودن آن و عدم منافاتش با اسلام و سپس رقص مختلط در شام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در کویر است.

اعتراضات در خراسان جنوبی بحث امروز و ديروز نيست؛ گرچه صدای این استان مظلوم کمتر به سطح ملی رسیده است. اين بار و پس از عذرخواهی نكردن استاندار و سكوت وزارت كشور و ساير مقامات دولتی كه موجب اعتراض بزرگان و طلاب و مردم و نمايندگان استان در مجلس شد، اعتراضات شكل جدی ترى به خود گرفته و تحصن ادامه داری را شكل داده است.

اواخر بهمن ماه گذشته بود كه استاندار خراسان جنوبی سخنان تعجب برانگيزی را طی یک سخنرانی بر زبان آورد که دربرخی عروسی‌ها در استان خراسان شمالی آقایان می‌رقصند؛ خانم‌ها می‌رقصند٬ اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود و تاکید کرده که آنها شادتر هستند. گرچه بعداً تكذيبيه ای بر اين سخنان استاندار جنوبی توسط وزارت كشور منتشر شد، اما صرفا به نام تكذيبيه بود و در واقع تكرار همان سخنان به نحوی ديگر. بعد از اين سخنان، برگزاری یک تور كويرنوردی و رقص مختلط در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در کویر سرایان، اعتراضات را به اوج رساند. حالا متحصنين می گویند فقط با بركناری استاندار راضی خواهند شد. حضور قائم مقام وزیر کشور هم در جمع متحصنین فایده ای نداشته است.

آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان در تماس تلفنی با ائمه جمعه و روحانیت استان اعلام کرده که با وزیر کشور در این خصوص صحبت شده و خواسته شده دغدغه مردم مومن انقلابی خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان بررسی و به آن توجه شود.

حجت الاسلام عارفی مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت هم گفته که طی تماس تلفنی با دفتر آیت الله وحید خراسانی، این مرجع تقلید خطاب به تحصن کنندگان خراسان جنوبی فرمودند ثابت قدم باشید؛ با رئیس جمهور صحبت می کنم. حوزه های علمیه از قم و مشهد نیز برای حمایت از تحصن اعلام آمادگی کرده اند.

امروز سومین روز تحصن به پایان رسید، ولی در شبکه های اجتماعی بازتاب چندانی نیافته است. در برخورداری از سهم رسانه ای هم گویا خراسان جنوبی مظلوم است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcaoiny.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما