شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 39702
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

كاشت بيش از ۲۴۵ هزار اصله درخت در سطح شهر

قم نيوز : قم نیوز: پيام جواديان مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم از كاشت بيش از ۲۴۵ هزار اصله درخت در سطح شهر خبر داد.
كاشت بيش از ۲۴۵ هزار اصله درخت در سطح شهر
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به وضعيت درختكاري در سطح شهر و روند توسعه فضاي سبز اظهار كرد: با توجه به مشكلاتي كه شهر قم در زمينه فضاي سبز و درختكاري دارد برنامه هاي متعددي براي تقويت اين فضاها در قم اجرايي شده است.

وي با اشاره به اجراي نهضت درختكاري در شهر قم، خاطرنشان كرد: يكي از رويكردهاي اصلي مديريت شهري در سال جاري رفع كمبودهاي فضاي سبز در شهر قم و تقويت درختان در شهر است.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم آمار درختكاري در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتداي مهرماه سال گذشته تا ۱۵ خرداد سالجاري بيش از ۲۴۵ هزار اصله درخت در سطح مناطق هشتگانه شهر كاشته شده است.

وي توزيع نهال بين شهروندان براي كاشت را يادآور شد و ادامه داد: حدود ۵۰ هزار اصله از اين درختان مربوط به توزيع مردمي بوده و مابقي در سطح مناطق كاشته شده است كه عمدتا توسعه جديد و واكاري بوده است.

جواديان با اشاره به گونه هاي درختاني كه بين مردم توزيع شده است، افزود: اين درختان عمدتا گونه‌هاي ميوه انجير، انار، زيتون، انگور، سنجد و... بوده است.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم استفاده از درخت هاي با كيفيت و چندساله از ۴ سال به بالا در طرح درختكاري شهرداري را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: درصد گيرايي و رشد اين درختان به مراتب بيشتر است و بسياري از آسيب هاي محيطي و اقليمي روي اين درختان وجود نخواهد داشت.

وي گونه هاي كاشته شده در سطح مناطق هشتگانه را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاه از گونه هاي مقاوم با اقليم قم در طرح درختكاري در دستور كار بوده و در اين زمينه از گونه هاي نارون، وسك، كاج مشهد و تهران، نوش و... استفاده شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcau0ne.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما