چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۴
کد مطلب : 31692
به کارگردانی سعید نجاتی صورت گرفت

اکران صراحی در جشن خانه سینما

قم نيوز : قم نیوز: فیلم کوتاه صراحی که به کارگردانی سعید نجاتی به تولید رسیده است پس از شرکت در چند جشنواره ملی در جشن خانه سینما به عنوان نماینده سینمای قم حضور یافت.
اکران صراحی در جشن خانه سینما
به گزارش قم نیوز، سعید نجاتی با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه «صراحی» از بدو تولید راهی جشنواره‌های گوناگون شده است،اظهار کرد: این فیلم کوتاه که در آخرین ماه‌های سال گذشته با موضوعی اجتماعی ـ مذهبی به تولید رسید و توانست پس از مدت زمان کوتاهی جایگاه خود را در جشنواره‌های ملی حفظ کند.

وی با اشاره به شرکت فیلم کوتاه «صراحی» در جشن خانه سینما گفت: ۳۶۰ اثر به دبیرخانه هفدهمین جشن خانه سینما ارسال شده بود که از این میان ۵۷ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که «صراحی» به عنوان نماینده سینمای قم افتخار دارد یکی از آثاری است که توانسته نظر هیئت انتخاب را به خود جلب کند.

مدرس انجمن سینمای جوان قم با اشاره به روایت این فیلم کوتاه که در مدت زمان ۱۷ دقیقه به تولید رسیده است، تصریح کرد: «صراحی» روایت طلبه‌ای است که بسته‌ای را امانت می‌گیرد و این امانت موجب برخی اتفاقات شده و داستان فیلم را می‌سازد.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که در داستان این فیلم وجود داشت، تصریح کرد: برای برطرف کردن این حساسیت‌ها از یکی از مراجع عظام تقلید استفتاء گرفته شد و براساس این استفتاء صراحی به تولید رسید.

نجاتی با بیان اینکه بازنویسی فیلمنامه، طراحی صحنه و کارگردانی «صراحی» را شخصا انجام داده است، گفت: منصور حیدری نورپردازی و تصویربرداری این فیلم کوتاه را برعهده داشت.

وی تصریح کرد: علی توکلی فیلم‌نامه نویس و حسین فرضی‌زاده، یوسف یزدانی، اسفندیار ابراهیمی، محمد قمر‌زاده، مهتاب عسگری و سحر عبداللهی نیز از بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

کارگردان فیلم کوتاه «بی‌بی» بیان کرد: وحید موحدی به عنوان دستیار کارگردان و محمود حسینی به نیز عنوان دستیار تصویر در پشت صحنه این فیلم حضور داشتند.

وی از دیگر عوامل این فیلم کوتاه را پگاه انصاری به عنوان منشی صحنه و محمد دلکش به عنوان عکاس و سیامک عسگری به عنوان مسئول امور فنی عنوان کرد و گفت: تدوین فیلم صراحی را خودش به همراه عماد ابوعطا املشی انجام داده است.

کارشناس برنامه آموزشی سفید ادامه داد: مدیریت تولید صراحی را امید اکبریان و رضا دهقان بر عهده داشتند و حجت‌الاسلام سجاد شمس‌الهی نیز به عنوان مشاور مذهبی در تولید این فیلم حضور داشت.

مدرس انجمن سینمای استان قم خاطرنشان کرد: صراحی با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران تهیه و به تولید رسیده است و برای شرکت در جشنواره‌های گوناگون ملی و بین المللی آماده شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcauine.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما