چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 47532
منبع : افکارنیوز

برخورد سیاسی با شوراها به نفع مردم نیست/ لزوم تدوین چهارچوب نظارت بر رفتار نمایندگان

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که برخورد سیاسی با شوراها به نفع مردم نیست، گفت: ممکن است مسائل محلی تحت تاثیر جو سیاسی قرار گیرد.
برخورد سیاسی با شوراها به نفع مردم نیست/ لزوم تدوین چهارچوب نظارت بر رفتار نمایندگان
به گزارش قم نیوز، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خلاء جدی در نظارت بر رفتار نمایندگان در شوراهای شهر و لزوم تدوین چهارچوبی قانونی در این خصوص اظهار کرد: همه می گویند شوراها نهادی اجتماعی هستند اما رفتار همه در این نهاد، سیاسی است.

رضا تقی پور با اشاره به قانون انتخابات شوراها و ایرادهایی که به آن وارد است، تاکید کرد: علی رغم این که همه به نهاد اجتماعی بودن شوراها اذعان دارند اما رفتار همه در برخورد با شوراها سیاسی است  شوراها مکان هایی برای فعالیت ها و بعضا درگیری های سیاسی شده است.

وی با بیان این که برخورد سیاسی با شوراها به نفع مردم نیست، گفت: ممکن است مسائل محلی تحت تاثیر جو سیاسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به این که دستگاه های ذی ربط و نیز اعضای شورای شهر مسئولیت سنگینی در این حوزه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید با رفتار خود از فضایی که شائبه سیاسی را دامن می زنند، دوری کنند.

وی با بیان این که قانون انتخابات شوراها باید مورد اصلاح قرار گیرد، اظهار کرد: همچنین باید چهارچوبی برای نظارت بر رفتار نمایندگان ایجاد شود.

تقی پور در پایان گفت: این که یک عضو شورای شهر خارج از حدود اختیارات قانونی خود نسبت به نشر اخبار کذب و افترا اقدام می کند، خود آن شخص علنا به این موضوع اقرار و افتخار می کند و هیچ برخوردی با آن شخص نمی شود به این معنی است که برای نظارت بر رفتار نمایندگان در شوراهای شهر یک خلاء قانونی جدی وجود دارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaumny.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما