سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 38262
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

برنامه‌ریزی برای توسعه 500 هکتاری گل محمدی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برنامه‌ریزی برای توسعه 500 هکتاری سطح زیر کشت گل محمدی در استان قم خبر داد.
برنامه‌ریزی برای توسعه 500 هکتاری گل محمدی در قم
به گزارش قم نیوز، رضا وکیل با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت گل‌محمدی در استان قم 90 هکتار است گفت: یکی از دغدغه‌های مهم استان تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از آب و زمین‌های زراعی است و در این میان یکی از محصولاتی که جایگزین مناسبی برای کشت‌های پرآب بر است، پرورش گل‌محمدی است.

وی با اشاره به اینکه پرورش گل محمدی در استان قم دارای دو ویژگی است، اظهار کرد: نیاز کم به آب، و زودرس بودن و ثمردهی نوبرانه از جمله ویژگی‌های محصول گل محمدی در استان قم به شمار می‌رود.

وکیل با تاکید بر اینکه کشت گل محمدی در شهرستان کاشان سابقه دیرینه‌ای دارد و در دنیا شناخته شده است، بیان کرد: استان قم به دلیل نزدیکی به کاشان و بازار فروش محصول و داشتن شرایط اقلیمی تقریباً مشابه با کاشان می‌تواند در زمینه تولید این محصول موفق باشد.

وی تصریح کرد: گل محمدی نیاز آبی پایینی داشته و با شرایط اقلیمی متفاوت و استرس‌های محیطی مقاومت خوبی دارد بنا بر این برنامه ریزی توسعه 500 هکتار گل محمدی و شناسایی کشاورزان مستعد این امر در دستور کار و برنامه‌های این سازمان قرار گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcauune.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما