پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 47550
منبع : خبرگزاری فارس
در رقابت‌هاي بين‌المللي قزاقستان رقم خورد

بازگشت ملي‌پوش تكواندو قم با قهرماني / اميدواري قمي‌ها به صفايي

قم نيوز : قم نیوز: سفر ملي‌پوش تكواندو استان قم به رقابت‌هاي بين‌المللي 2017 در قزاقستان با كسب مقام قهرماني تيم ملي ايران به پايان رسيد.
بازگشت ملي‌پوش تكواندو قم با قهرماني / اميدواري قمي‌ها به صفايي
به گزارش قم نیوز، بعد از رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در فروردین ماه سال 1394 که یک تکواندوکار و یک مربی تکواندو قم در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشتند، دقیقا دو سال طول کشید تا بار دیگر تکواندو قم در یک رقابت برون‌مرزی نماینده داشته باشد.

در رقابت‌های تکواندو 2015 قهرمانی نوجوانان آسیا علی چهرقانی به نمایندگی از تکواندوکاران قم عضو تیم ملی ایران بود و روح‌الله رضاپور مربی با دانش و جوان تکواندو قم نیز به نمایندگی از مربیان این رشته مسوولیت مربیگری تیم ملی را در جدال با حریفان آسیایی انجام داد.

بعد از آن تکواندو قم همچون گذشته تنها در رده‌های سنی پایه قهرمانی کشور و همچنین رقابت‌های لیگ کشوری این رشته خوش درخشید و در رده سنی بزرگسالان تنها به سیدمحمد رفیعی امیدوار بود که در راه کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل موفق عمل کند که این اتفاق رخ نداد.

در نهایت سال 2016 بدون موفقیت در سطح بین‌المللی برای تکواندو قم به پایان رسید تا اینکه نوبت به انتخابی تیم ملی تکواندو ایران برای اعزام به بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی رسید و محمد صفایی در جدال با حریفان خود مجوز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کرد.

محمد صفایی به عنوان تکواندوکار وزن منهای 68 کیلوگرم استان قم با کسب نتایج قابل قبول در پیکارهای گزینشی تیم ملی، خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی معرفی کرد و همراه با این تیم به یک رقابت بین‌المللی رفت.

رقابت‌های تورنمنت بین‌المللی 2017 آزاد قزاقستان میدان محک ملی‌پوشان تکواندو ایران پیش از اعزام به رقابت‌های بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در باکوی آذربایجان بود که در نهایت تیم ‌ملی تکواندو مردان ایران بالاتر از دیگر رقبای خود بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در این رقابت‌ها مردان هوگوپوش کشورمان با کسب 6 مدال طلا، چهار نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند اما در بخش انفرادی این دوره، محمد صفایی در وزن منهای 68 کیلوگرم تنها با اختلاف یک امتیاز به حریفی از مغولستان باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

با توجه به اینکه هر دو نماینده کشورمان در وزن منهای 68 کیلوگرم بدون کسب مدال به کار خود در این مسابقات پایان دادند، حالا تکواندو قم امیدوار است که با کادر فنی تیم ملی نگاه ویژه‌ای به محمد صفایی ملی‌پوش قمی این رشته برای همراهی تیم ملی در بازی‌های کشورهای اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcawmny.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما