پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 27020
آیت الله نوری همدانی:

ولایت فقیه استمرار ولایت پیغمبر و ائمه (ع) است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت پیغمبر و ائمه (ع) است، گفت: پس از پیروزی انقلاب هم, دشمنان نقشه‌های فراوانی برای نابودی این نظام اسلامی داشتند که نتوانستند توفیقی در این راستا داشته باشند.
ولایت فقیه استمرار ولایت پیغمبر و ائمه (ع) است
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی دیدار جمعی از طلاب خواهر حوزه های علمیه استان همدان اظهار کرد: از موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع) با تاکید بیان شده است مسئله شناخت زمان است که هر انسانی باید آگاهی کامل آگاهی کامل از اوضاع زمان خود داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: شناخت زمان یعنی شناخت اوضاع، مردم، رخدادها و حوادثی که در زمان رخ می دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: حوادث ریشه دارند از همین رو باید پایه های حوادث شناخته ارزیابی و تحلیل شود و این ها همه مربوط به شناخت زمان است.

وی با اشاره به اینکه رخداد زمان ما که تحول عظیمی در کل جهان به وجود آورد انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: قبل از انقلاب دو ابرقدرت در دنیا بود که سرنوشت مردم را آن ها رقم می زدند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: هر دو این ابرقدرت ها علیه اسلام ناب گام بر می داشتند و دنیا دنیای استبداد و استکبار بود در داخل ممالک اسلامی استعمار و در خارج استکبار حاکم بود و در خاموش کردن چراغ اسلام سعی می کردند در چنین وضعی فقیه متفکری انقلاب کرد که قهرمان میدان علم و قلم و بیان بود.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام (ره) تحولی به وجود آورد که ابرقدرت‌ها را کنار زد و حرف نویی را گفت و آن اسلام نابی بود که تا ان زمان منزوی شده بود.

آیت الله نوری همدانی گفت: دشمنان اسلام، اسلام را در نماز و روزه محصور کرده بودند و اسلام را طرفدار اغنیا معرفی کرده بودند تا مردم را از دین دلزده و ناامید کنند، امام (ره) در چنین وضعی قیام و اسلام ناب را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه امام (ره) اسلام ناب را به جهانیان معرفی کرد، گفت: برای شناخت افکار و آرمان های امام (ره) لازم است سه کتاب صحیفه ۲۲ جلدی امام، دفتر ۵۰ جلدی تبیان و وصیت نامه سیاسی الهی امام (ره) همواره مطالعه شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در اسلام پیامبر در راس حکومت قرار دارد، بیان کرد: بعد از پیامبر و ائمه (ع) باید یک فقیه در راس باشد که دارای شاخصه هایی همچون تقوا، شجاع، عالم بوده تا بتواند کشور را اداره کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت پیغمبر و ائمه (ع) است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب هم دشمنان نقشه های فراوانی برای نابودی این نظام اسلامی داشتند که نتوانستند توفیقی در این راستا داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خداوند به اهل علم و ایمان درجاتی داده است، اظهار کرد: مردم ایران و همه مسلمانان جهان در برهه‌ای در تهدید بودند اما خداوند توفیق داد و تائید کرد و نظام ولایی اسلامی به پا خواست و وظیفه همه ما است که باید شکر آن را به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه در تغییر زمان تحول ایجاد و وظیفه انسان فرق می کند، افزود: وظیفه شما طلاب خواهر این است که با سواد باشید چرا که این دوران، دوران کسب علم است و باید سعی کنید با علم و تحقیق مجهز باشید.

آیت الله نوری همدانی خطاب به طلاب گفت: در راستای کسب علوم دینی باید برای خدا گام بردارید و اخلاص داشته باشید همچنین در راه کسب این علوم همت بلند را در پیش بگیرید.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در اسلام ارزش به علم تقوا، اخلاق خوب و جهاد در راه اسلام اصل است، هیچ شغلی پر برکت تر از کسوت طلبگی نیست و این افتخار ماست که طلبگی را به عنوان سربازی امام زمان داریم.

وی بیان کرد: شما طلاب خواهر باید در راه کسب مدارج عالی علوم دینی تلاش کنید، با اوضاع زمان آشنا شوید و برای نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب گام بردارید.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcawwnu.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما