سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 41420
منبع : خبرگزاری فارس

مدافعان حرم تشیع را حفظ کرده‌اند/ آغاز توطئه جدید سیاسی در منطقه

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که در دفاع از حریم اهل بیت(ع) فعالیت دارند در واقع تشیع را در منطقه حفاظت کرده اند زیرا شیعه در منطقه پرچم اهل بیت(ع) را برافراشته اما تکفیری‌ها به دنبال کشتار ناموس شیعی است.
مدافعان حرم تشیع را حفظ کرده‌اند/ آغاز توطئه جدید سیاسی در منطقه
به گزارش قم نیوز، سید عباس صالحی در اختتامیه جشنواره «شعر و داستان یک دقیقه‌ای؛ حافظان حرم» که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) نشان از امواج احساسی نیست، اظهار کرد: در شرایط درگیری‌های منطقه ایران اسلامی باید در موقعیت کنونی قرار داشته باشد زیرا حفظ این موقعیت ادامه آرمان قدس است.

وی از رژیم صهیونیستی به عنوان زخم چرکین منطقه نام برد و اضافه کرد: این رژیم تاکنون مشکلات بسیاری برای تحقق بیداری اسلامی به دنبال داشته اما اکنون جایگاه مطلوبی در منطقه ندارد و به دنبال تامین امنیت خود است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جهان اسلام دغدغه قدس را دارد، مطرح کرد: قدس قبله نخست مسلمانان است اما رژیم صهیونیستی در دیدگاه مسلمانان غده سرطانی بود که باید از بین برود.

وی ایستادگی در سوریه را ایستادگی در برابر خواسته‌های رژیم صهیونیستی با محوریت به پایان رساندن خط مقاومت دانست و گفت: رژیم اشغال‌گر باید این آرزوی خود را به گور ببرد زیرا ملت مسلمان نمی‌گذارد این رژیم خواب خوشی در منطقه داشته باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: خشونت و تروریسم تکفیری در منطقه پا گرفته و می‌خواهد نام اسلام را مشوش کند به همین علت برای تخریب چهره اسلام اقدامات مختلف را در دستور کار خود قرارداده است که اگر این اقدامات افزایش یابد ضربه لطمه‌آوری به حیثیت اسلام زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت شام و عراق نامی بوده که برای تئوریزه کردن خشونت مطرح شده است، تصریح کرد: با ایستادگی در مقابل حرکت رژیم صهیونیستی مقابل مشوش‌کردن چهره اسلام ایستادگی می‌کنیم و مقاومت در منطقه مقاومت در برابر اسلام خشونت‌آفرین است.

صالحی با بیان اینکه دشمن تحرک در منطقه را مقدمه‌ای برای نفوذ و ضربه‌زدن به ایران اسلامی می‌داند، مطرح کرد: این بار علاقمندان به ایران اسلامی به عنوان کانون تشیع در خطی مقدم‌تر از مرزها ایستاده و نمی‌گذارند که دشمن به این خط مقدم نفوذ کند به همین علت این افراد حافظان مرز ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلامی هستند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همانطور که شیعیان عراق در مقابل هجوم وهابیت ایستادند، دفاع و حضور به نوعی حرمت‌گذاری و پاسداری از نمادهای اماکن متبرکه اهل بیت(ع) بوده که این نمادها همانند اجسام پاک آنها مقدس است.

وی دفاع از حرم اهل بیت(ع) را پاسداری از جامعه شیعه‌ای خواند و عنوان کرد: منطقه سوریه به زودی سرشار از موالیان اهل بیت(ع) می‌شود اما اگر جریان تکفیری خشونت‌بار ضد شیعی در این منطقه سلطه پیدا می‌کرد نام و نشانی از موالیان اهل بیت(ع) نمی‌گذاشت و تشیع در این منطقه مورد هجوم همه جانبه قرار می‌گرفت در حالی که حفاظت از جان و مال ناموس منطقه سوریه بر عهده شیعه و مسلمان واقعی است تا از هدررفت جان و ناموس جلوگیری کند.

صالحی یادآور شد: افرادی که در دفاع از حریم اهل بیت(ع) فعالیت دارند در واقع تشیع را در منطقه حفاظت کرده زیرا قرن‌ها شیعه در منطقه پرچم اهل بیت(ع) را برافراشته اما جریان تکفیری می‌خواهد به کشتار ناموس شیعی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه گرفتار توطئه جدید سیاسی است، اظهار کرد: یکی از مراحل این توطئه با تجزیه کشورهای مسلمان برای ایجاد تنش و مسلمان‌کشی در میان کشورهای مسلمان در جنگ جهانی اول اتفاق افتاد و مرحله دوم اکنون آغاز شده که تجزیه لیبی، سوریه و عراق را به دنبال دارد به همین علت باید در مقابل این توطئه جدید سیاسی که به دنبال شقه کردن مسلمانان‌هاست ایستادگی کنیم.

صالحی با تاکید بر اینکه دشمن اهداف سوریه و عراق را در لیبی و یمن دنبال می‌کند، تصریح کرد: دفاع از حریم اهل بیت(ع) بر اساس مبنای منطقی و دینی، ملیت‌های مختلف افغانستانی، عراقی، ایرانی و گروه‌های مختلف را گردهم آورده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره حافظان حرم رویدادهای واقعی را به رویدادهای وجودی تبدیل می‌کند و ادبیات شعر و داستان در تحقق این امر سهم قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcawyny.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما