سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 27354
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

کنگره جهانی ضدتکفیر نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزاری کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را گامی موثر در مقابله با افراطی‌گری دانست و گفت: امیدواریم این اقدام نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی باشد.
کنگره جهانی ضدتکفیر نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی برگزاری کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را کاری ابتکاری و نو دانست و اظهار کرد: ‌آیت‌الله مکارم شیرازی در این‌گونه مسائل ابتکار و ذوق خاصی دارند امیدواریم این اقدام نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: استقبال از این همایش خیلی خوب بود و مهمانان متنوع بودند و از همه جا آمده بودند.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک ضرورت در جوامع اسلامی بود افزود: جمهوری اسلامی در این زمینه پیشتاز شد و این مسئله امر مهمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: برای داعشی‌ها و تکفیری‌ها شیعه و سنی فرقی ندارد آن‌ها غیر خود را مسلمان نمی‌دانند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: این‌ها نه مسلمانند نه از اسلام چیزی می‌دانند، دسته چندمی‌های آن‌ها افرادی فریب خورده و بدبخت‌اند که از نقاط مختلف جهان تحت پرچم داعش جمع شده‌اند و قربت الی‌الله به جهنم می‌روند در حالی‌که فکر می‌کنند کار خوبی انجام می‌دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: کجا اسلام اجازه می‌دهد بی‌گناهان، زنان، کودکان و افرادی که دخالت در هیچ مسئله‌ای ندارند را این‌طور قتل عام کنند و بکشند؟

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به برگزاری کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» افزود: این کار لازم بود و انشاء‌الله ادامه پیدا کند چون بهترین کار برای جلوگیری از فعالیت‌های این‌ها از بین بردن ریشه عقیدتیشان است.

وی تصریح کرد: البته نیروی نظامی لازم است و اگر فتوای آیت‌الله سیستانی در فعال‌کردن جوان‌های مومن و حزب‌اللهی نبود، معلوم نبود الان وضعیت عراق چگونه بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر ریشه عقیدتی این‌ها زده بشود و تفکراتشان برای مردم تبیین بشود و جمیع علمای مسلمان اعلام برائت کنند و بگویند این‌ها از ما نیستند دست این‌ها خالی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خاظرنشان کرد: این‌ها در عقاید جزء خوارج هستند و تفکراتشان از آنجا نشأت می‌گیرد. مبانی فکریشان وهابی‌گری است و از تفکرات و نوشته‌های محمد ابن عبدالوهاب که از ابن تیمیه گرفته ریشه می‌گیرد و نهایتا به خوارج می‌رسد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcayenu.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما