سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 46434
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حائری شیرازی:

ارتباط با خداوند ظرفیت انسان را نامحدود می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند نامحدود است و اتصال به خداوند موجب پایان‌ناپذیری انسان می‌شود، دنیا پایان‌پذیر و مادی است حتی اگر وسعت بسیاری داشته باشد.
ارتباط با خداوند ظرفیت انسان را نامحدود می‌کند
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در درس اخلاق خود در جمع طلاب مدرسه فیضیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از ائمه اطهار(ع) به ارزش و اهمیت ارتباط انسان با خداوند پرداخت.

وی بیان کرد: تصور کنید در کنار دریا، دریاچه بسیار بزرگی باشد که کف آن سنگ بوده و با دریا ارتباطی ندارد و در کنار آن چاهی به عرض یک متر کنده باشند که از انتها به دریا وصل باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با اینکه دهانه دریاچه بسیار بزرگ است ولی به این دلیل که به دریا وصل نیست ظرفیت آن نسبت به چاه بسیار کمتر است چراکه چاه به دریا وصل است.

وی تصریح کرد: تفاوت دریاچه و چاله در اتصال است؛ چاله به دلیل ارتباطی که با اقیانوس دارد ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به دریاچه دارد.

آیت‌الله حائری شیرازی عنوان کرد: خداوند نامحدود است و اتصال به خداوند موجب پایان‌ناپذیری انسان می‌شود، دنیا پایان‌پذیر و مادی است حتی اگر وسعت بسیاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از موارد اتصال، اضطرار است گفت: اضطرار یعنی انسان خودش، خودیت و منیتش را از دست بدهد و از دست او کاری ساخته نباشد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: شخص مضطر، دعا می‌کند وصل شود، مضطری که دعا نمی‌کند جوابش را نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: اگر دعا نباشد ارتباطی برقرار نمی‌شود؛ انسان اگر دریاچه بزرگی باشد ولی بازهم محدود است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcayyny.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما