دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 6734
منزوی خبر داد:

آغاز خرید تضمینی جو و كلزا در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان تعاون روستایی استان قم، از آغاز خرید تضمینی محصولات جو و كلزا در استان خبر داد.
آغاز خرید تضمینی جو و كلزا در قم
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی منزوی اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات جو و كلزا در استان قم همزمان با سراسر كشور و براساس مصوبه هیات دولت از تاریخ بیستم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و مهلت خرید كلزا تا پایان مرداد ماه و مهلت خرید جو تا پایان مهرماه خواهد بود.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هركیلو كلزا، هفت هزاز و ۵۵۰ ریال و قیمت خرید تضمینی هركیلو جو، سه هزار و ۴۰۰ ریال می باشد.

منزوی اضافه كرد: كشاورزان می توانند جو و كلزای تولیدی خویش را به مراكز خرید شبكه تعاون روستایی شامل اتحادیه شركت تعاونی روستایی استان قم واقع در محور قم - اراك بعد از سیلو، شركت تعاونی روستایی قمرود، شركت تعاونی شهید ابوالفضل در شهر قنوات و شركت تعاونی روستایی جعفرآباد واقع در شهر جعفریه، با قیمت تضمینی به فروش برسانند.

به گفته وی، محصول جو و كلزا صرفا از تولیدكنندگان استان و بصورت فله خریداری می شود و از خرید این محصولات توسط واسطه ها خودداری می شود.

منزوی، به شرایط خرید محصولات جو و كلزا اشاره كرد و افزود: این محصولات باید تولید سال جاری بوده و محصول جو با سه درصد افت مفید، دو درصد افت غیر مفید و حداكثر ۱۲ درصد رطوبت و محصول كلزا با دو درصد افت مفید و ۱۲ درصد رطوبت قابل خریداری است.

رییس سازمان تعاون روستایی استان قم در ادامه عنوان كرد: ۵۱ تعاونی و اتحادیه تعاون روستایی در استان با بیش از ۳۱ هزار عضو فعال است كه در زمینه های انواع تعاون روستایی، تولیدی، كشاورزی و تعاونی های زنان به فعالیت می پردازد.

منزوی گفت: ارایه خدمات متنوع به كشاورزان، بهره برداران و روستاییان از عمده فعالیت های این تعاونی ها می باشد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.fb0urhbzaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما