جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : 17716

حجت‌الاسلام صدیقی: اجر جهاد اکبر با شهادت برابر است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه موقت تهران گفت: در حدیثی شریف آمده ‌کسی که گناه در دسترسش هست و می‌تواند گناه کند، اجری برابر با شهید دارد و در جهاد اکبر پیروز شده است.
حجت‌الاسلام صدیقی: اجر جهاد اکبر با شهادت برابر است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی که در اختتامیه دومین اشکواره حسینی و در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) سخن می‌گفت، اظهار داشت: خداوند جهان را در کمال زیبایی آفریده ‌و نعمات الهی جاذبه زیادی دارند اما همه این زیبایی‌ها برای تجلی زیبایی بشریت بوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: زیبایی در عالم محدود است و خداوند تمام اسماء و صفات خود را در وجود آدم قرار داده است. آدم یعنی اسماء الله و صفات جمال و جلال ذات اقدس باری تعالی و انبیاء هر کدام در اسم اعظم مقامی داشته‌اند و تعدادی از آن‌ها را در خود داشتند اما همه اسماء در وجود پیامبر (ص) نهادینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اهمیت جهاد، تصریح کرد: زیبایی کسی که جهاد می‌کند و به شهادت می‌رسد، بسیار زیاد است و کسی نمی‌تواند بگوید چه چیزی به شهید رسیده است. در حدیثی شریف آمده است کسی که گناه در دسترسش هست و می‌تواند گناه کند، اجری برابر با شهید دارد و در جهاد اکبر پیروز شده است.

وی تاکید کرد: زیبایی حضرت یوسف (ع) بسیار زیاد بود و وقتی وی را زنان مصر دیدند، گفتند که این بشر نیست و زیبایی وی، زیبایی الهی است و یوسف (ع) در جهاد اکبر پیروز شد. اما آنچه خوبان همه دارند، پیامبر (ص) به تنهایی دارد و از ایشان نقل است که من از یوسف (ع) املح هستم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شباهت پیامبر (ص) با امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) عصاره وجود پیامبر اعظم (ص) بود و این شخصیت بزرگ، دو نفر را در کربلا بدرقه کرد که یکی از ایشان علی اکبر (ع) و دیگری جون سیاه پوست بود.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین (ع) در بدرقه جون برای او دعا کرد که خدایا او را زیبا کن و بدنش را خوشبو کن و هنگام شهادت، صورت بر صورت وی گذاشت و هر کسی که می‌خواهد در دنیا عزیز شود، باید راه امام حسین (ع) را تعقیب کند و سیره ایشان را پی گیری کند.

وی افزود: توبه از همه خوب است اما امام (ع) می‌فرماید توبه از جوان قشنگ‌تر و پذیرفته‌تر است پس تا در جوانی هستید، توبه کنید تا زیبایی و قشنگی توبه شما بیشتر شود.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcb0zb8.rhbz8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما