شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 27021
امام جمعه قم:

آمریکا به‌دنبال بهانه‌ای برای حضور مجدد در عراق است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: آمریکا قصد از بین بردن داعش را ندارد، چون داعش دست پرورده آمریکا است و آن‌ها به‌دنبال بهانه‌ای برای حضور مجدد در عراق است.
آمریکا به‌دنبال بهانه‌ای برای حضور مجدد در عراق است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: وزیر امورخارجه آمریکا مسئله درخواست ورود ایران را به این ائتلاف با مقامات ایران مطرح کرده بود، اما مقام معظم رهبری با این مسئله مخالفت کرد، چون دست آمریکا به جنایت آلوده است.

وی تصریح کرد: آمریکا قصد از بین بردن داعش را ندارد، چون داعش دست پرورده آمریکا است؛ آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای حضور دوباره در عراق است، اما این کشور در صورت حضور دوباره در عراق، در گردابی جدید گرفتار می شود.

امام جمعه قم حمله اسرائیل به غزه را با کمک آمریکا عنوان کرد وافزود: صهیونیست‌ها در حمله اخیر به غزه شکست خوردند، در عراق هم فتوای مرجعیت شیعی و بسیج مردمی بود که کمر داعش را شکست.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی مردم ایران را آبدیده کرد و این جنگ امتحانی برای مردم ایران بود، البته مردم ایران مایل به جنگ نبودند، اگر متجاوزی به خاک ایران چشم دوخته باشد، مردم ایران دوباره دودمان او را به مانند صدام بر باد می دهند.

وی تصریح کرد: نصرت الهی در دفاع مقدس به کمک مردم ایران آمد، این نصرت به دلیل ایمان و بصیرت مردم بود، مردم راه شکست دشمن را از امام خمینی (ره) آموختند و آن‌ها تا پایان جنگ در مقابل دشمن متجاوزگر مقاومت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه‌ها نباید به باشگاه‌های سیاسی تبدیل شوند، البته افزایش بصیرت دانشجویان لازم است، اما نباید دانشجویان به ابزار گروه‌های سیاسی تبدیل شوند.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت پیشرفت در عرصه فناوری خاطرنشان کرد: نظم کنونی جهان رو به زوال است و نظم جدیدی در حال ایجاد است و ما باید به وسیله ابزاری همچون فرهنگ، فناوری و اقتصاد در این نظم جدید نقش داشته باشیم، در این چند سال اخیر پیشرفت هایی زیادی در عرصه فناوری داشتیم، اما باید این پیشرفت ها رشد بیشتری به خود بگیرند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb8gb5.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما