چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 38894
منبع : خبرگزاری مهر

۸۰۰ اثر تاریخی غیر ثبتی در قم حفاظت می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی قم گفت: ۸۰۰ اثر تاریخی غیر ثبتی در استان قم وجود دارد که حفاظت می‌شود و فقط ۳۵۰ اثر در قم ثبت ملی شده است.
۸۰۰ اثر تاریخی غیر ثبتی در قم حفاظت می‌شود
به گزارش قم نیوز، اسماعیل علی‌نیا در همایش حافظان میراث فرهنگی قم که به مناسبت چهارم خردادماه روز حافظان میراث فرهنگی در محل گنجینه آثار مراجع قم برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت نشده در استان قم وجود دارد که از آنها حفاظت می‌شود و فقط ۳۵۰ اثر در قم به ثبت ملی رسیده است.

وی بیان داشت: مبارزه با حمل و فروش و تبلیغ فلزیاب از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی است تا با پدیده قاچاق اشیاء عتیقه مبارزه شود.

سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان کرد: در سال گذشته ۲۹۷۰ مورد بازرسی و سرکشی از آثار تاریخی استان قم صورت گرفته که در میان آنها ۵۹ شیء تاریخی ثبت و ضبط شد که طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی ۴۱ مورد آن اصل بوده است.

آمار تخلفات در حوزه اشیاء تاریخی به صفر می‌رسد

علی‌نیا تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده ۶ مورد دستگیری داشتیم و آمار تخلفات در حوزه اشیاء تاریخی به صفر می‌رسد.

وی با بیان این که بیش از ۸۰ درصد مأموریت‌های یگان بر اساس کارهای اطلاعاتی شکل می‌گیرد، افزود: مبارزه با قاچاق اشیاء تاریخی، حفاظت از گردشگران خارجی، حفاظت از کلیه اموال منقول و غیرمنقول اداره میراث فرهنگی و تأمین امنیت موزه‌ها و اماکن تاریخی جزو وظایف ذاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbawbf.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما