پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 28633
رئیس موسسه دارالحدیث:

الگوی اسلامی پیشرفت را بر مبنای زندگی اهل بیت (ع) در جامعه نشر دهیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه دارالحدیث گفت: باید الگوی اسلامی پیشرفت را در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در جامعه نشر دهیم تا الگوی همه باشد و در کنار آن معیار اصلیمان زندگی اهل بیت (ع) باشد.
الگوی اسلامی پیشرفت را بر مبنای زندگی اهل بیت (ع) در جامعه نشر دهیم
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری صبح امروز در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل بیت (ع) که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر سیره اهل بیت (ع) اظهار داشت: مباحث سیره اهل بیت (ع) در هفت جلد در موسسه دارالحدیث منتشر می‌شود زیرا این اسوه برای همه جهانیان کافی است.
 
رئیس موسسه دارالحدیث افزود: منظور از سیره ائمه (ع) رفتار آن‌ها است و در سه مرحله باید این سیره را تبیین کرد، در ابتدا باید بگوییم که سیره اهل بیت (ع) چگونه بوده است و آن را به درستی تحلیل کنیم.
 
ری شهری بیان کرد: در مرحله بعد باید سیره اهل بیت (ع) را مورد تحلیل قرار داده و سپس باید به اثبات سیره اهل بیت (ع) بپردازیم که نیاز به وثوق سندی داریم.
 
تولیت حرم شاه عبدالعظیم (ع) عنوان کرد: ما برای اینکه بتوانیم اطمینان پیدا کنیم که اهل بیت (ع) رفتار و منش شان چگونه بوده است نیاز به قرائن دارد که این قرائن دو کاربرد دارد، ما باید به فهم سیره اهل بیت (ع) بپردازیم و به الگوگیری از آن سیره بپردازیم.
 
وی تصریح کرد: قرائنی که می‌تواند به ما کمک کند برای فهم صحیح سیره اهل بیت (ع) به چند نکته نیاز دارد که اولین آن خانواده حدیث است چون هر حدیث و رفتار و گفتاری دارد و باید به تحلیل همه جانبه از آن رفتار پرداخت.
 
رئیس موسسه دارالحدیث اظهار داشت: فهم و چگونگی تحلیل زندگی اهل بیت (ع) مهم است یکی از قرائنی که به ما جهت فهم صحیح و تحلیل دقیق زندکی اهل بیت (ع) کمک می‌کند شامل مواردی چون گردآوری خانواده حدیث، عرضه رفتار بر قرآن، هماهنگی با عقل و فطرت، زمان و مکان سیره، سنجش رفتار وگفتار اهل بیت (ع) و در نظر گرفتن سایر قرائن است.
 
ری شهری با اشاره به تفاوت سبک زندگی اهل بیت (ع) در زمان‌های مختلف گفت: از امام صادق (ع) پرسیدند که چرا بین سطح زندگی شما وامام علی (ع) تفاوت وجود دارد که ایشان فرمودند امام علی (ع) زمان خویش با توجه به سطح پایین زندگی جامعه ساده زیست بودند اما در زمان من مردم جامعه از وضع خوبی برخوردار هستند و همه می‌توانند همانند من زندگی کنند.
 
تولیت حرم شاه عبدالعظیم (ع) بیان کرد: فهم علمای بزرگ در شناخت رفتار و کردار اهل بیت (ع) مهم است، ما باید الگوی اسلامی پیشرفت را براساس زندگی و رفتار اهل بیت (ع) ایجاد کنیم و به نشر آن در جامعه بپردازیم.
 
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) عنوان کرد: پیامبر (ص) دارای زندگی بسیار ساده بودند و امکان دسترسی همه مردم به ایشان فراهم بود و به رفع مشکلات جامعه خویش می‌پرداخت.
 
رئیس موسسه دارالحدیث تصریح کرد: ما باید الگوی اسلامی پیشرفت را در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در جامعه نشر دهیم تا الگوی همه باشد و در کنار آن معیار اصلیمان زندگی اهل بیت (ع) باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbf0b5.rhbwfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما