شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 51213
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در دیدار امام جمعه و جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت:

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی : مشکلات جامعه با رجوع به قرآن و معارف اهل بیت(ع) قابل حل است

گاهی یک آیه قرآن صدها شبهه وهابیت را پاسخ می‌دهد
قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از وهابیت که ادعای تمسک به قرآن کریم را دارند، گفت: وهابیت به دروغ می‌گویند ما طرفدار قرآن کریم هستیم؛ در کجای قرآن کریم و آموزه‌های الهی آمده است که باید بچه خردسال و افراد بیگناه را به بهانه‌های واهی سر برید و جنایت کرد.
مشکلات جامعه با رجوع به قرآن و معارف اهل بیت(ع) قابل حل است/گاهی یک آیه قرآن صدها شبهه وهابیت را پاسخ می‌دهد
مشکلات جامعه با رجوع به قرآن و معارف اهل بیت(ع) قابل حل است/گاهی یک آیه قرآن صدها شبهه وهابیت را پاسخ می‌دهد
به گزارش قم نیوز، آیت الله  محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار  امام جمعه و  جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر زهکلوت استان کرمان  که در قم برگزار شد، به تشریح اهمیت توجه به دروس طلبگی و لزوم آشنایی بیشتر طلاب با قرآن کریم پرداخت و گفت: ایجاد یک مدرسه علمیه در نقطه ای دور افتاده، می‌تواند در آینده ثمرات زیادی داشته باشد و در گسترش معارف اسلامی در جامعه نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: مرحوم آیت الله حائری یزدی در حدود یکصد سال پیش با تأسیس حوزه علمیه قم، خدمت بزرگی به اسلام کرد؛ چرا که از آن زمان تاکنون مراجع و علمای بزرگی از این حوزه برخاسته‌اند که یکی از آنان حضرت امام راحل بودند که با تشکیل انقلاب اسلامی ایران موجب تحول بزرگی در عالم اسلام شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش  دیگری از سخنان خود، ضمن توصیه طلاب به توجه بیشتر به درس و بحث خاطر نشان ساخت: باید از این فرصت مناسبی که در پیش رو دارید، نهایت استفاده را در جهت کسب علم و دانش اهل بیت(ع) نمایید و مطالعات خویش را افزایش دهید.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: هرچه زمان به پیش می‌رود نیاز به یک طلبه شیعه و درس خوانده بیشتر احساس می‌شود؛ کسی پیش خودش نگوید که من به تنهایی چه کاری می‌توانم برای پیشبرد اسلام انجام دهم، چرا که امام خمینی(ره) نشان دادند که به تنهایی هم می‌شود برای خدا قیام کرد و موجبات برکات زیادی شد.

این استاد حوزه علمیه توجه به قرآن کریم و معانی و تفسیر این کتاب گرانسنگ الهی را خواستار شد و تاکید کرد: طلاب و فضلای حوزه هرچه می‌توانند در راستای افزایش دانش قرآنی خویش بکوشند، چرا که با تلاوت و تدبر در قرآن کریم می‌شود جلوی بسیاری از انحرافات را گرفت.

وی افزود: باید یک طلبه وقتی سطح یک را به پایان می‌رساند حداقل یک بار تفسیر کل قرآن کریم را به خوبی مطالعه کرده باشد و تا حدی بر مباحث قرآنی مسلط باشد، چرا که دوای بسیاری از دردهای جامعه امروز ما با توجه به قرآن و معارف اهل بیت(ع) قابل حل است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: یک طلبه برای اینکه به موفقیت دست پیدا کند، باید از همه لحظات عمر خود استفاده کند و تنها به برنامه‌های رسمی حوزه اکتفا نکند، بلکه خود نیز تلاش کند تا از اوقات عمر خویش به نحو احسن استفاده ببرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی یک آیه قرآن کریم می‌تواند صدها شبهه و مسئله را به خوبی حل کند، اما به شرطی که یک طلبه دانش استفاده از این کتاب الهی را به خوبی آموخته باشد.

این استاد  حوزه علمیه قم همچنین افزود: حوزه‌های علمیه ما باید بیش از پیش به قرآن کریم توجه کنند و در هر مدرسه علمیه از همان سال اول آشنایی با قرآن و معارف قرآنی به طلاب آموزش داده شود، چرا که اگر یک طلبه در  عمر طلبگی خود قرآن و تفسیر صحیح آن از طریق اهل بیت(ع) را بخواند و در زندگی به کار گیرد، دنیا و آخرت خویش را آباد کرده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از وهابیت که ادعای تمسک به قرآن کریم را دارند، تاکید کرد: وهابیت به دروغ می گویند  ما طرفدار قرآن کریم هستیم؛ در کجای قرآن کریم و آموزه‌های الهی آمده است  بچه خردسال و افراد بیگناه را به بهانه‌های واهی باید سر ببرید و جنایت کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf5bs.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما