دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 41395
منبع : روابط عمومی تامین اجتماعی قم
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم:

17 خدمت الکترونیک در بستر اینترانت و اینترنت ارائه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: خدمات الکترونیک در تامین اجتماعی استان در دولت تدبیر و امید شتاب خوبی گرفته و اکنون 17 خدمت الکترونیک تامین اجتماعی قم در بستر اینترانت و اینترنت ارائه می‌شود.
17 خدمت الکترونیک در بستر اینترانت و اینترنت ارائه می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی در جلسه کمیته خدمات الکترونیک تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه نخست امسال 105 هزار و 301 برگ پرداخت بیمه شدگان خاص تامین اجتماعی قم به‌صورت اینترنتی صادر شده که 93 درصد کل فیش‌های صادر شده را شامل می‌شود.

وی گفت: 42 هزار و 774 بیمه شده تامین اجتماعی قم مشمول اجرای طرح صدور غیرحضوری برگ پرداخت بیمه شدگان خاص در استان هستند.

موسوی درباره ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان قمی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 7 هزار و 876 ابلاغ به‌صورت الکترونیک به کارفرمایان انجام شد که 50 درصد کل ابلاغ‌های صورت پذیرفته است و از این بابت استان قم در رتبه ششم کشوری در سه ماهه نخست 95 جای دارد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های الکترونیک تامین اجتماعی قم روزانه هزاران سفر درون‌شهری و حتی درون استانی به لحاظ مراجعه به شعبه حذف می‌شود و نیازی به مراجعه به شعب به منظور اشکالات نیز وجود ندارد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ارائه خدمات الکترونیک در بستر اینترانت(شبکه داخلی و بین شعب سازمان) را در چهار حوزه بیمه شدگان، نامنویسی، مالی و امور مستمری‌ها نام برد و اظهار کرد: سامانه بیمه بیکاری در حوزه بیمه شدگان و صدور، چاپ مجدد و تمدید دفترچه‌های درمانی، سامانه نام‌نویسی متمرکز و ارسال سوابق بیمه شدگان از جمله خدمات الکترونیک در حوزه نام‌نویسی است.

وی اضافه کرد: دریافت برگ پرداختهای واریزی، ارسال و دریافت اعلامیه‌های بین شعب خدمات الکترونیک در حوزه مالی و ارسال الکترونیکی پرونده‌ها مهم‌ترین خدمت الکترونیک در حوزه مستمری‌ها در بستر اینترانت در تامین اجتماعی قم است.

موسوی تعداد خدمات الکترونیک ارائه شده در بستر اینترنت(عمومی)در تامین اجتماعی استان را 10 خدمت ذکر و خاطرنشان کرد: سامانه رویت سوابق، سامانه اعتراض به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان، برگ پرداخت بیمه شدگان خاص و پرداخت فیش با تلفن همراه و سامانه‌های بانکی چهار خدمت الکترونیک در حوزه بیمه شدگان است.

وی ادامه داد: سامانه مشاهده فیش و احکام مستمری بگیران در حوزه مستمری‌ها و سامانه‌های ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگران، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی نیز از جمله خدمات الکترونیک تامین اجتماعی قم در حوزه کارفرمایان به شمار می‌رود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار کرد: اجرای طرح « اس ان ان» یا همان شماره تامین اجتماعی متمرکز به همراه ایجاد پرونده الکترونیک برای مخاطبان سازمان دو خدمت مهم الکترونیک در حوزه نامنویسی است.

موسوی سامانه ارائه خدمات بین شعب(شعبه ملی) را یکی دیگر از مهمترین طرح‌های خدمات الکترونیک تامین اجتماعی قم عنوان کرد و گفت: این سیستم با هدف انجام عملیات تعویض و تمدید دفترچه در کلیه شعب بر اساس کد ملی به‌وجود آمده است. در گذشته برای تمدید و تعویض دفترچه‌های بیمه، بیمه شدگان باید فقط به شعبی که دفترچه برای آنها صادر می شده مراجعه می‌کردند اما با اجرای طرح شعبه ملی در تمامی شعب امکان تعویض و تمدید وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbsfba.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما