قم نيوز : قم نیوز: مراجع تقلید و علما از آحاد مردم ایران اسلامی برای شرکت حماسی و پر شور در روز قدس دعوت کردند و خواستار تقویت آرمان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی شدند.
دعوت مراجع تقلید و علما از مردم ایران اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس
به گزارش قم نیوز، مراجع تقلید و علما با صدور بیانیه ها و در سخنانی از آحاد مردم ایران اسلامی برای شرکت حماسی و پر شور در روز قدس دعوت کردند و تقویت آرمان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را خواستار شدند.


آیت الله مکارم شیرازی: مردم با راهپیمایی باشکوه در روز قدس اجازه نمی دهند مسأله فلسطین فراموش شود

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: نزدیک چهل سال است که مسلمین جهان آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را طبق ابتکار امام راحل (قدس سره الشریف) به عنوان روز جهانی قدس می شناسند و با راهپیمایی پرشکوه خود اجازه نمی دهند مسأله فلسطین به فراموشی سپرده شود، هر چند دشمن صهیونیستی با تمام قوا سعی در این امر دارد تا اشغال سرزمین های مسلمین مخصوصا سرزمین بیت المقدس به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: با نهایت تأسف بعضی از دول اسلامی از ترس صهیونیست ها یا به سبب رابطۀ ننگین با آمریکا به ملت خود اجازۀ راهپیمایی نمی دهند و از این نظر به آنها ظلم و ستم می کنند، ولی خوشبختانه رسانه ها پیام ملت های بیدار را به دنیا می رسانند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: راهپیمایی امسال بعد از اصابت موشک های سپاه پاسداران که قلب مقرّ تروریست ها را با موفقیت کامل نشانه گرفت و آن را در هم کوبید مفهوم دیگری دارد؛ برخلاف پندار افراد ساده لوح این راهپیمایی و آن حملۀ موشکی در امنیت منطقه بسیار مؤثر است، زیرا همه فهمیدند هرگونه جنگ طلبی خواه در شکل مسخره ناتوی عربی باشد و یا هر شکل دیگر هزینۀ بسیار گزافی دارد که نمی توانند آن را تحمل کنند.


آیت الله نوری همدانی: تا غده سرطانی رژیم صهیونیستی باشد منطقه آرامش نخواهد دید

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در پیامی بر حضور مردم در روز قدس تاکید کرد و از ملت مسلمان ایران و همه آزادی خواهان جهان خواست در این روز باشکوه به میدان بیایند.

وی افزود: همان طور که امام راحل اعلی الله مقامه، مساله قدس را اولین مساله جهان اسلام دانستند ما نیز بر این موضوع تاکید داریم، به این معنا که تا این غده سرطانی در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد دید، امروز جریان های که در شرایط فعلی جهان از طرف آمریکا، و رژیم صهیونیستی و ایادی آن ها صورت می گیرد، برای این است که رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد، تا بتواند از این فرصت سوء استفاده کند و ریشه این رژیم مستحکم شود.

این مرجع تقلید تأکید کرد: بنابراین بر مردم مسلمان و متحد ایران اسلامی و کل آزادی خواهان جهان لازم است در روز قدس به میدان بیایند و با شکوه، شعور و مشت های گره کرده، حرکت کنند. این مبارزه و این فرهنگ، فرهنگ از بین بردن رژیم صهیونیستی دوام دارد و ان شاالله این توفیق برای همه مسلمان ها حاصل خواهد شد و این غده سرطانی با توفیق پروردگار متعال نابود خواهد شد.


آیت الله سبحانی: آزادی قدس شریف در گرو خیزش جمعی مسلمانان است

همچنین حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید با اشاره به ضرورت حضور همه مسلمانان در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به نام روز قدس معرفی شده است؛ به این معنا که همه مسلمانان جهان در چنین روزی دست به دست هم بدهند و جهان اسلام بلکه جهان بشریت را دعوت کنند تا این سرزمین اشغالی به آغوش اسلام بازگردد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اولین اشتباهی که در اوایل صورت گرفت، این بود که مسأله قدس را مسأله عربی کردند، نه مسأله اسلامی، بنابراین این همه اشتباه پیش آمد؛ همه مسلمانان در این مسأله شریک هستند، چرا که قدس، اولین قبله مسلمانان بوده و پیغمبر اکرم(ص) حدود 17 ماه بر این قبله نماز خواندند و این قبله باید از دست این جمعیت غاصب آزاد شود.

وی افزود: آزاد شدن قدس شریف از دست رژیم غاصب صورت نمی گیرد، مگر این که خیزش جمعی مسلمانان در سراسر جهان صورت گیرد تا این خیزش بتواند دشمن را عقب براند. معتقدیم که ان شاءالله قدس به آغوش اسلام و مسلمانان باز خواهد گشت.


آیت الله جوادی آملی:حضور در راهپیمایی روز قدس امنیت داخلی و امان مسلمانان را تأمین می کند

حضرت  آیت الله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم حضور ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد: همه عزيزان در راهپيمايي روز قدس است كه اين، هم امنيت داخلي را تضمين مي كند، هم امان مسلمانان را حفظ مي كند، هم امنيت و امان قدس را تأمين مي كند، هم امنيت و امان فلسطيني هاي مطرود و مظلوم را تامين مي كند و هم استكبار و صهيونيست را محكوم و مخذول مي كند و جهان را براي ظهور و حضور صاحب اصيل و اصلي اش فراهم مي كند، كه اميدواريم اينچنين باشد.


آیت الله فاضل لنکرانی:‌ آرمان مبارزه با رژیم صهیونیستی نباید کمرنگ شود

همچنین آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار داشت: يکي از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب ما مبارزه با رژیم صهیونیستت ها است و اين آرمان نبايد در اثر مرور زمان، عهدشکني، ضعف و سستي برخي از مسلمانان، کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه اين مسأله مهم و حياتي براي اسلام و انقلاب بايد تا نابودي رژیم صهیونیستی مورد دقت مسلمانان قرار بگيرد، عنوان داشت: در بررسي آثار انقلاب جهتي باید بدانیم اگر انقلاب اسلامي ايران نبود بدون شک رژیم صهیونیستی امروز سيادت بر بشريت داشت.

وی افزود:‌ در قضيه فلسطين، بحث شيعه و سني بودن مطرح نیست، اين حرف ها مقدمه براي فتح ديگر کشورهاي اسلامي و از بين بردن اسلام است؛ امام به عنوان يک فقيه مي‌گويد روز قدس، روز اسلام است، نه به عنوان يک سياست‌‌مدار و رجل سياسي، که بخواهد عليه رژیم صهیونیستی براي مقطعي از زمان شعاري داده باشد.

عضو جامعه مدرسین گفت: ما بايد نسبت به اين کلمات امام تأمل کنيم و يکي از چيزهايي که بايد در حوزه‌ها مجتهدانه کارشناسي شود تحليل اين جملات امام است؛ به هر حال ما بايد روز قدس را هر سال بايد با شدت بيشتري دنبال کنيم، و هيچ ترديدي نبايد داشته باشيم که امروز رژیم صهیونیستی به برکت انقلاب اسلامي و به برکت مولود مبارک اين انقلاب، يعني حزب الله لبنان و هسته‌‌ مقاومت زمين گير شده است.

 وی ادامه داد: آرزو مي‌کنيم آن بايدي که امام فرمود «اسرائيل بايد از بين برود» و کلامي که رهبري معظم انقلاب فرمودند «اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد» بزودي تحقق پيدا کند؛ بايد حوزه‌هاي علميه در رأس اين قضيه پيشگام باشند ما به سوي اين هدف حرکت مي‌کنيم، امروز فقط نجات فلسطين براي ما موضوعيت ندارد که بگویيم فلسطين مظلوم واقع شده و به مقتضاي «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً ينادِي يا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يجِبْهُ فَلَيسَ بِمُسْلِم» بايد از آن حمايت شود.

استاد حوزه اظهار داشت: ما وظيفه داريم که اين مسأله را براي مردم دنيا و مسلمانان استدلالي‌تر، برهاني‌تر و محکم‌تر بيان کنيم و اميدواريم که امسال روز قدس با عظمت‌‌تر از هر سال ديگر و با شکوه بيشتري در کل دنياي اسلام برگزار شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbz9ba.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما