شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 52537
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

«عرفان حلقه» به اندازه داعش خطرناک‌ است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطر داعش و فرقه‌های انحرافی ساختگی مانند «عرفان حلقه» را برابر دانست و گفت: خطر عرفان‌های کاذب مانند «عرفان حلقه» از جهاتی بیشتر از خطر جریان داعش است چرا که عرفان‌های کاذب مرگ خاموش امت اسلامی را دنبال می‌کنند.
«عرفان حلقه» به اندازه داعش خطرناک‌ است
«عرفان حلقه» به اندازه داعش خطرناک‌ است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والسملمین محمود رجبی با اشاره به انحرافات وسیع جریان موسوم به «عرفان حلقه» که چندین سال است فعالیت خود را در ایران آغاز کرده ‌است اظهار کرد: یکی از طراحی‌های دشمنان اسلام و نظام اسلامی از دیرباز تاکنون ایجاد فرقه‌های جدید میان مسلمانان در راستای تفرقه‌انگیزی بین آنان است.

وی انشعاب فرقه ضاله وهابیت از تسنن و همچنین فرقه ضاله بهائیت از تشیع را حاصل تلاش دشمنان اسلام برای منشعب کردن جمعیت مسلمانان دانست و گفت: ایجاد فرقه‌های متعدد حاوی تعالیم منحرف کننده با هدف بر هم زدن اتحاد مسلمانان و دورکردن مردم از مفاهیم تعالی‌بخش اسلام در دهه اخیر به ویژه در کشور ایران رشد چشمگیری داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: عرفان دارای جذابیت‌هایی است که بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد به همین سبب دشمنان برای ساخت فرق ضاله و جذب مردم به سمت این فرق عرفان‌های کاذب را در جامعه رواج می‌دهند که یک نمونه آن «عرفان حلقه» است.

رجبی با بیان اینکه منشأ اصلی ایجاد فرقه‌های کاذب در اسلام در سراسر جهان توسط دشمنان اسلام صورت می‌گیرد افزود: دشمنان اسلام برای طراحی تعالیم انحرافی فرق ساختگی مسائل اشتباه را در ظاهری از مسائل درست می‌پیچند یعنی تعالیم آن‌ها تا حدی به ظاهر درست است ولی ریشه‌یابی که شود مسائل اشتباهی که منجر به انواع انحرافات اخلاقی  می‌شود در دل آن هویدا می‌شود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرموده است دشمنان اسلام مقداری از حق و مقداری از باطل را می‌آمیزند تا با ایجاد مبانی و خطوط فکری جعلی مردم را آلوده کنند، یعنی مفاهیم درست را به مردم ارائه می‌کنند تا مردم گمان ببرند که مفاهیم آن‌ها متعالی است ولی به مرور مفاهیم اشتباه را به آنان تزریق می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه «عرفان حلقه» از جهاتی بسیار شبیه به «شیطان پرستی» است افزود: سوء استفاده از باورهای مردم برای آلوده‌ کردن آنان به جریان‌های انحرافی در حقیقت زمینه‌ای برای سوء استفاده سیاسی از مردم است، سوء استفاده‌های سیاسی از فرقه‌های انحرافی بیشتر از احزاب سیاسی است چرا که سابقه، افکار و اهداف احزاب سیاسی به راحتی قابل دستیابی است ولی عموم مردم سخت‌تر می‌توانند به عمق افکار و اهداف عرفان‌های کاذب و فرق ساختگی پی ببرند.

رجبی از مردم خواست تا اطلاعات خود را در زمینه مبانی اسلامی بالا ببرند تا بهتر و زودتر بتوانند فرق انحرافی را تشخیص دهند و از دچار شدن به آن‌ها محفوظ بمانند.

وی اضافه کرد: تعالیم «عرفان حلقه» هم از نظر عقل و هم از منظر دین مردود است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: عرفان‌های کاذب به ویژه «عرفان حلقه» با مطرح کردن ادعاهایی که از اساس باطل هستند بدعت‌گذاری در دین ایجاد می‌کنند و مقابله با بدعت‌گذاران در دین از ضروریات است.

رجبی در ادامه سخنانش رسانه‌ها را بر آن داشت تا اهتمام بیشتری در راستای شناساندن افکار جعلی و خطرناک فرق انحرافی و ساختگی به مردم داشته باشند و در این باره گفت: رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما باید قبل از اینکه فرقه‌های انحرافی نوظهور در جامعه جایگاهی بیایند و عده‌ای از مردم را آلوده سازند به صورت دقیق و سریع انحرافات این فرقه‌ها را برملا سازند.

وی خطر داعش و فرقه‌های انحرافی ساختگی مانند «عرفان حلقه» را برابر دانست و اذعان کرد: حتی می‌توان گفت خطر عرفان‌های کاذب مانند «عرفان حلقه» از جهاتی بیشتر از خطر جریان داعش است چرا که عرفان‌های کاذب مرگ خاموش امت اسلامی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzsbs.rhb5fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما