پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 39857
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيشرفت ۶۰ درصدي تملكات طرح تعريض خيابان دروازه ري

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي ، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم از تملك ۶۰ درصدي پروژه تعريض خيابان شهداي دروازه ري خبر داد.
پيشرفت ۶۰ درصدي تملكات طرح تعريض خيابان دروازه ري
عليرضا خاكي  با اشاره به اينكه اين سازمان چند ماه اول سال را بيشتر به بحث هاي مطالعاتي و برنامه ريزي اختصاص داده است، اظهار كرد: در پروژه هاي احياي بافت فرسوده بايد براساس شرايط محيطي و تحت بررسي هاي صورت گرفته بهترين تصميم را براي نوسازي اتخاد كرد.

مديرعامل سازمان بهسازي ، زيباسازي و نوسازي اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم با بيان اينكه حفط بافت فرهنگي بافت هاي فرسوده در طرح هاي احيايي مهم ترين نقش را ايفا مي كند، افزود: براي مثال در طرح تعريض خيابان شهداي دروازه ري با توجه به ماه‌ها مطالعات صورت گرفته تصميم بر اين شد كه عرض خيابان ۱۸ متري در نظر گرفته شود با اين كه ۱۸ متري عرض متداولي نيست.

وي تصريح كرد: عرف ترافيكي خيابان ها ۱۰ متري، ۱۲ متري، ۱۶ متري و ۲۰ متري است اما در دروازه ري به اين دليل كه احياي بافت هدف اصلي قرار داشت و وجود مجموعه اباصلت و لزوم تعريض معقول خيابان ما را به عرض ۱۸ متري رساند.

خاكي با تاكيد بر اينكه خيابان دروازه ري در زمان خود يكي از خيابان هاي اصلي شهر بوده و دروازه شهر از آنجا باز مي شد، افزود: در گذشته منطقه وسيعي به اين محور بود و در احياي بافت هم گزينه هاي مختلفي مطرح شد اما در نهايت تصميم بر اين شد كه همان خيابان موجود تعريض شود.

مديرعامل سازمان زيباسازي، بهسازي و نوسازي اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم تاكيد كرد: علاوه بر تعريض خيابان دروازه ري در محدوده اباصلت هم فضاي سبزي ايجاد شده است و هم به يك مركز محله خوبي تبديل شده است كه در ادامه طرح هم كامل تر خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه تملك خيابان دروازه ري به عهده شهرداري منطقه يك است، بيان كرد: نزديك به ۶۰ درصد تملكات پروژه تعريض خيابان دروازه ري انجام شده است.

خاكي با اشاره به اينكه غير از بقعه اباصلت در مسير پروژه آثار تاريخي ثبت شده اي وجود ندارد، بيان كرد: اين پروژه دسترسي به مسجد جامع را تسهيل مي كند، كه يكي از اهداف اصلي ما در انجام اين پروژه است.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzwbf.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما