پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 45644
منبع : خبرگزاری فارس

45 میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز قریب به 45 میلیون نفر از مردم عضو شبکه‌های اجتماعی هستند که این شبکه‌ها در فضای مجازی یک دنیای جدیدی را ترسیم می‌کند.
45 میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی موسویان عصر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان اینکه فضای مجازی امروز یکی از موارد بسیار اساسی کشور بوده و مهاجرت به این فضا گسترش زیادی یافته است اظهار کرد: امروز قریب به 45 میلیون نفر از مردم عضو شبکه‌های اجتماعی هستند که این شبکه‌ها در فضای مجازی یک دنیای جدیدی را ترسیم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرایفی که این فضا دارد زیست بومی در این فضا طراحی شد و کار کارشناسی صورت گرفت تا در این فضای نامحدود فضایی پاک، سالم و ایمن ایجاد کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از زمانی که وزیر جدید حضور پیدا کردند دغدغه‌ها همان دغدغه‌های رهبری و مراجع و علما بود که باید در زمینه‌ آسیب‌ها و مشکلات فضای مجازی چاره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم در زمینه کنترل آسیب‌های فضای مجازی ایجاد شده است، افزود: در این راستا مصوبه‌ای در شورای عالی فضای مجازی ظهور کرد که در طول دوران فعالیت این شورا چنین مصوبه‌ای در زمینه سالم سازی وجود نداشت.

موسویان گفت: زیرساختی ایجاد کردیم که تمام دارندگان محتوا هویت خود را برای مردم مشخص کنند و کسانی که هویت خود را مشخص می‌کنند شماره منحصر به فرد دریافت می‌کنند و این افراد با وسواس زیاد پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: این پایش با زیرساخت هوش مصنوعی و با استفاده از کارشناسان متدین است و ما بدون اینکه بحث سلب داشته باشیم به محض تخلف بدون هیچ هماهنگی این شماره را از او خواهیم گرفت و مردم دیگر او را در فضای پاک نخواهند دید.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات وزیر فرهنگ و با کمک مراجع و متدینین سعی داریم فضایی پاک و سالم را برای استفاده مردم ایجاد کنیم.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc0eq0.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما