شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 38174
منبع : خبرگزاری فارس
حضرت آیت‌الله نوری همدانی خواستار شد

انطباق قوانین شهرسازی با مبانی اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه آبادانی باید براساس موازین و مبانی اسلام باشد، گفت: از نظر اسلام احداث ساختمان‌های بلند که مشرف به خانه‌های مردم باشد، جایز نیست و باید احداث ساختمان با موازین اسلام منطبق باشد.
انطباق قوانین شهرسازی با مبانی اسلامی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر و استان قم با اشاره به اهمیت نظام اسلامی اظهار کرد: خداوند به این نظام عنایت کرده و افراد بسیاری به قصد خدمت برای مردم گام بر می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: افراد انقلابی و متعهد که براساس تعهد در مسیر خدمت حرکت می‌کنند باید به فکر خدمت بیشتر به مردم باشند.

این مرجع تقلید وحدت بین اعضای شورای شهر برای پیشبرد اهداف را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر وحدت، اتحاد و همفکری ایجاد شود، موفقیت و سرعت را به همراه دارد، اختلاف سبب کندی و توقف کارها می‌شود و باید در نظر داشت که وحدت و اتحاد یکی از نعمت‌های پروردگار است.

نوری همدانی یادآور شد: مردم باید این موضوع را درک کنند که این تشکیلات و آبادانی برای راحتی و رفاه مردم است و کسانی که در این مسیر اقدام می‌کنند به سرمایه نیاز دارند.

وی با بیان اینکه قم پایگاه انقلاب اسلامی است، گفت: این انقلاب از قم برخاسته است، بنابراین باید شهری منظم و آباد داشته باشیم تا برای انقلاب نمونه باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آبادانی باید براساس موازین و مبانی اسلام باشد، افزود: از نظر اسلام احداث ساختمان‌های بلند که مشرف به خانه‌های مردم باشد، جایز نیست و باید احداث ساختمان با موازین اسلام منطبق باشد.

نوری همدانی با اشاره به زائرپذیری شهر قم ادامه داد: با توجه به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران این شهر باید براساس موازین اسلام ممتاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: قم از پایگاه‌های مهم انقلاب است، هر اندازه در این زمینه توفیق کسب کنید، خداوند پاداش و توفیق بیشتر نصیب شما می‌کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcc0sq1.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما