شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : 36978
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س):

انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده باید بین مردم تقویت شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداری قم با تاکید بر لزوم بررسی ریشه های اجتماعی بافت های فرسوده گفت: باید به دنبال فرصت‌هایی باشیم تا انگیزه نوسازی بافت‌ها را در میان مردم تقویت کنیم.
انگیزه نوسازی بافت‌های فرسوده باید بین مردم تقویت شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی با بیان اینکه سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداری قم طی دو ماه اخیر در حوزه سیاست‌گذاری اقدامات بسیاری را انجام داده است عنوان کرد: اکنون با اهتمام مسئولان استانی و توجه ویژه آن‌ها به اهمیت زیباسازی اطراف حرم، هیئت مدیره این سازمان در حال احیاست.

وی بافت‌های فرسوده را بزرگ‌ترین مشکل زیباسازی حرم مطهر حضرت معصومه(س) دانست و گفت: این بافت‌ها دچار فرسودگی کالبدی هستند و ریشه‌های اجتماعی دارند زیرا انگیزه‌ای برای نوسازی اطراف حرم در میان مردم نیست و به همین علت باید این ریشه‌ها شناسایی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداری قم خاطرنشان کرد: تا سال گذشته دستاوردهای این حوزه به صورت مستقیم توسط شهرداری قم انجام می‌شد در صورتی که باید به دنبال فرصت‌هایی باشیم تا انگیزه نوسازی بافت‌ها را در میان مردم تقویت کنیم و این انگیزه‌ها در محدوده‌های مختلف جغرافیایی و شیوه کاربردی واحدها تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعاتی به منظور بررسی وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناطق شهری قم آغاز شده است، اضافه کرد: در این سازمان به دنبال برنامه‌های عملیاتی هستیم به همین علت در میان سه روش بهسازی، نوسازی و بازسازی، توسعه بهسازی‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، در این روش ضمن حفظ ساختمان موجود به رفع معضلات ظاهری که نیازمند انرژی کم‌تر است، پرداخته می‌شود.

خاکی یادآور شد: احیای بافت‌های فرسوده بدون هماهنگی و دغدغه‌مندی مسئولان استانی و شهری امکان‌پذیر نیست اکنون در مدیریت جدید شهرداری و استانی این نگاه وجود دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc4oq1.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما