يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 27068

نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و پیکان در لیگ بر‌تر

قم نيوز : قم نیوز: تیم‌های فوتبال صبای قم و پیکان یکی از بازی‌های هفته یازدهم لیگ بر‌تر فوتبال کشور را در تهران برگزار می‌کنند و صبا در حالی به مصاف پیکان می‌رود که پس از پیروزی بر سایپا به دنبال یک پیروزی دیگر است.
نگاهی بر سوابق رویارویی صبای قم و پیکان در لیگ بر‌تر
به گزارش قم نیوز، تیم فوتبال صبای قم که در هفته دهم با برتری یک بر صفر برابر سایپا ۳ امتیاز ارزشمند بازی خانگی خود را کسب کرد میهمان تیمی است که هفته گذشته شگفتی ساز شد و پدیده خراسان را در مشهد شکست داد.

به بهانه دیدار عصر جمعه دو تیم نگاهی داریم بر سوابق رویارویی دو تیم در ادوار لیگ بر‌تر در شرایطی که صبا به دنبال کسب برد است و پیکان هم نمی‌خواهد در خانه امتیاز از دست بدهد.

تیم فوتبال صبای قم تا قبل از لیگ بر‌تر فوتبال در فصل ۸۸-۸۷ با نام صبا باتری تهران در مسابقات لیگ بر‌تر حاضر بود و به همین دلیل مسابقات صبا تا پیش از این تاریخ به دلیل اینکه این تیم هویت دیگری داشته است مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

نخستین رویارویی صبای قم و پیکان در تاریخ لیگ بر‌تر به روز پنج شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ و هفته نخست لیگ بر‌تر باز می‌گردد که در آن مسابقه صبای قم در خانه برابر پیکان به تساوی یک بر یک رسید.

پیکان که در آن زمان با نام پیکان قزوین شناخته می‌شد در آن مسابقه با گل محمدرضا طهماسبی در قم پیش افتاد اما در فاصله ۷ دقیقه به انتهای مسابقه، فریدون فضلی گل تساوی بخش را به ثمر رساند تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

پیکان در آن مسابقه میثم رضاپور را به دلیل اخراج از دست داد و در ترکیب این تیم بازیکنانی چون سید مهدی سید صالحی، علی سلمانی، حسین معمار و حسن رودباریان بازی می‌کردند و در صبا نیز یحیی گل محمدی، حمید سرآبادانی و محمد نوری حاضر بودند.

در مسابقه برگشت‌ در روز یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ در قزوین، صبای قم با تک گل دقیقه ۳۳ محمد نوری موفق شد پیکان را در خانه حریف و در حضور ۳ هزار تماشاگر شکست دهد.

سومین رویارویی صبای قم و پیکان در تاریخ لیگ بر‌تر مربوط به روز شنبه ۲۵ مهر سال ۱۳۸۸ و هفته دوازدهم لیگ بر‌تر ۸۹-۸۸ است که در آن مسابقه صبای قم در خانه برابر پیکان از پیروزی دور ماند و در حالی که ارشاد یوسفی را درون دروازه خود داشت و از بازیکنانی چون ابوالفضل حاجی‌زاده، مرتضی کاشی و عباس محمدرضایی استفاده می‌کرد برابر حریف به تساوی بدون گل رضایت داد.

در مسابقه برگشت دو تیم در هفته بیست و نهم فصل ۸۹-۸۸ در ورزشگاه یادگار امام قم در روز سه جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸، صبا در قزوین برابر پیکان به تساوی یک بر یک رضایت داد در حالی که در آن مسابقه سعید دقیقی در دقیقه سوم بازی پیکان را پیش انداخت اما گل دیه گو کلمنتینو بازیکن برزیلی صبا در دقیقه دوم وقت تلف شده، صبا را از شکست نجات داد.

در بازی شماره ۵ صبای قم و پیکان در فصل ۹۰-۸۹، در هفته دوازدهم، دو تیم روز یکشنبه دوم آبان ۸۹ در قم با هم روبرو شدند که صبا بالاخره در خانه، پیکان را شکست داد و در روزی که علیرضا عباسفرد در نیمه نخست پیکان را پیش انداخته بود با ۲ گل محسن بیاتی نیا در نیمه دوم بازی را به سود خود خاتمه داد.

نبرد ششم صبای قم و پیکان، در فصل ۹۰-۸۹، روز جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ در قزوین برگزار شد که صپیکان بالاخره طلسم پیروز نشدن برابر صبا را شکست و موفق شد در یک بازی دیدنی و پرگل صبا را شکست دهد.

در آن مسابقه پیکان در نیمه نخست با گل صالح صدیر سعدون بازیکن عراقی خود به گل رسید و نیمه نخست را با برد به رختکن رفت اما صبا در نیمه دوم و طی ۸ دقیقه ورق را برگرداند و دو بار توسط داوود حقی و حمیدرضا فرزانه به گل رسید تا در آستانه یک برد شیرین قرار گیرد اما سرنوشت این مسابقه به شکل دیگری رقم خورد.

در حالی که وقت قانونی بازی به پایان رسیده بود جهانگیر عسگری موفق شد گل دوم را وارد دروازه صبا کند و در عین ناباوری در آخرین ثانیه‌های مسابقه ژاک الونگ الونگ کامرونی باز هم دروازه صبا را گشود تا صبایی که تا دقیقه ۹۰ دو بر یک زا حریف پیش بود در ‌‌نهایت ۳ بر ۲ بازنده شود.

در فصل ۹۱-۹۰ پیکان که در فصل گذشته از لیگ بر‌تر سقوط کرده بود، در دسته اول حضور داشت و با صبا روبرو نشد اما در همین فصل بار دیگر از دسته اول به لیگ بر‌تر بازگشت و با نام پیکان تهران به کار خود ادامه داد.

بازی شماره ۷ صبا و پیکان در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ روز پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱ در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم و در هفته آغازین لیگ بر‌تر بود که در آن مسابقه عبدالله ویسی سرمربی سابق صبا پس از جدایی از صبا برای نخستین بار برابر تیم سابقش قرار می‌گرفت.

در آن مسابقه صبا با قدرت عمل کرد و در روز درخشش میلاد نوری حریف خود را با ۴ گل شکست داد در حالی که میلاد نوری (۲گل) محسن بیات و رامین رضاییان گلزنان صبای قم در آن مسابقه بودند.

دو تیم روز ۵ دی ۹۱ در بازی برگشت خود در لیگ بر‌تر ۹۲-۹۱ در تهران به مصاف هم رفتند که در آن مسابقه هم پیکان ۴ گل از صبا خورد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۸ گل از صبا دریافت کرده باشد.

در آن مسابقه فرید کریمی ستاره بازی بود و در نیمه نخست هر ۲ گل صبای قم را وارد دروازه کاروالیو دروازه‌بان برزیلی پیکان کرد و در نیمه دوم رامین رضاییان و میلاد سلیمان فلاح برای صبا گلزنی کردند و تک گل کیوان وحدانی تنها مرهمی بر زخم‌های پیکان بود.

پیکان در پایان فصل ۹۲-۹۱ باز هم به لیگ دسته اول سقوط کرد و البته همچون بار قبل، باز هم توانست از لیگ دسته اول به لیگ بر‌تر راه پیدا کند.

مسابقه عصر پنج شنبه دو تیم صبای قم و پیکان، مسابقه شماره ۹ دو تیم در تاریخ لیگ بر‌تر از زمان انتقال صبا به قم و گرفتن نام صبای قم به جای صبا باتری تهران است در حالی که در تاریخ دیدارهای دو تیم، ۴ پیروزی برای صبای قم، یک پیروزی برای پیکان و ۳ تساوی در بازی این دو تیم رقم خورده است.

سهم صبا از بازی‌های گذشته با پیکان ۱۵ گل و سهم حریف ۷ گل بوده که صبا این اختلاف را مدیون ۸ گلی است که در دو بازی رفت و برگشت فصل ۹۲-۹۱ وادر دروازه پیکان کرده است.

از آخرین باری که پیکان موفق به شکست صبا شده، حدود ۳ سال و نیم می‌گذرد ضمن اینکه دو تیم در ادوار مسابقاتی خود تنها یک بار به تساوی بدون گل رضایت دادند و این تساوی در حالی رخ داد که تنها تقابل دو تیم در مهرماه بوده است.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای و پیکان در هفته یازدهم چهاردهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه روز جمعه یازدهم مهر در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار می‌شود.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcc4xqi.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما