شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 50008
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم مطرح کرد

ضرورت تكميل سبد گردشگري قم در افزايش مدت اقامت زائران

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: احياي اماكن تاريخي، احداث فضاهاي فرهنگي، تفريحي، بوستان‌هاي مختلف و كاربري‌هاي مختلف مانند باغ پرندگان، آكواريوم، استخر و .... در شهر در دستور كار قرار دارد بنابراين در تكميل سبد گردشگري قم تأثيرگذار است.
ضرورت تكميل سبد گردشگري قم در افزايش مدت اقامت زائران
به گزارش قم نیوز، مصطفی سعادت‌طلب، با اشاره به پیگیری مباحث مربوط به امور زائران در محیط شهری اظهار کرد: مباحث کوتاه مدت برای خدمت‌رسانی به زائران به طور معمول به ایام خاص مانند نوروز، نیمه شعبان و... برمی‌گردد که به طور طبیعی برنامه‌های ویژه و اختصاصی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از امور مباحث زیربنایی است که پرداختن به تشویق و تسهیل فرآیند صدور پروانه از جمله آن اقدامات محسوب می‌شود البته اولویت‌های مختلفی در شورا و شهرداری در زمینه صدور پروانه‌های اماکن اقامتی در برنامه‌ها وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این امر افزایش اماکن اقامتی را به همراه دارد و سبب ‌می‌شود میزان خدمات‌رسانی به زائران افزایش پیدا کند و مدت زمان بیشتری در شهر توقف داشته باشند.

وی افزایش مدت اقامت زائران را از جمله مباحث زیربنایی ذکر کرد و افزود: این امر به زمان نیاز دارد و موضوعی نیست که در مدت کوتاه یک یا دو ساله به نتیجه برسد، ارتقای کمی و کیفی فضای اقامتی در این زمینه بسیار مهم است.

سعادت‌طلب با اشاره به تجهیز سبد گردشگری با محوریت توریست گفت: احیای اماکن تاریخی، احداث فضاهای فرهنگی، تفریحی، بوستان‌های مختلف و کاربری‌های مختلف مانند باغ پرندگان، آکواریوم، استخر و ... در دستور کار قرار دارد که در تکمیل سبد گردشگری قم تأثیرگذار است و همه این موارد مدت اقامت زائران در شهر را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به امکانات پارک‌ها و بوستان‌ها برای پذیرایی از زائران گفت: در برخی از بوستان‌ها مانند بوستان فدک فضاهایی تعبیه شده و امکانات قابل قبولی دارند تا زائران بتوانند در آنها اسکان پیدا کنند که برای اکثر بوستان‌ها در ایام خاص این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کمبود‌هایی در زمینه مکان‌های نصب چادر مشاهده می‌شود و بوستان‌های دارای جایگاه نصب چادر کافی نیست البته شهرداری کار را مدیریت کرده و مانند گذشته نیست که مردم در مکان دلخواه به نصب چادر بپردازند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcc4xqp.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما