شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 34736
منبع : پایگاه خبری پلیس قم

دستگيري کلاهبردار رانندگان خودروهاي سنگين

قم نيوز : قم نگار: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري يک کلاهبردار حرفه اي در قم خبر داد و گفت:اين متهم از رانندگان کاميون در ۷ استان کشور کلاهبرداري کرده بود که سرانجام در قم دستگير شد
دستگيري کلاهبردار رانندگان خودروهاي سنگين
به گزارش قم نگار، سرهنگ"احمد کرمي" اظهارداشت:در پي شكايت تعدادي از رانندگان كاميون مبني بر اينکه از سوي فردي ناشناس مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند، بلافاصله موضوع توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان قم مورد بررسي و تحقيقات جامع قرار گرفت.

به گفته وي متهم، ضمن برقراري تماس تلفني با رانندگان تقاضاي حمل كالا به نقاط دور دست كشور مي کرده و با پيشنهاد مبلغ قابل توجه طمع مالباختگان را بر مي انگيخته است.

سرهنگ کرمي ادامه داد:وي سپس با بيان اينکه جهت اخذ بارنامه نياز به واريز پول نقذ مي باشد اما در حال حاضر همراه ندارد، اقدام به دريافت مبالغي بين ۶ تا۱۵ ميليون ريال مي کرده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينکه اين مبالغ عمدتاً به صورت کارت به کارت انجام مي شد، تصريح کرد:در ادامه متهم هنگام مراجعه و دريافت بارنامه و حق كميسيون، با استفاده از غفلت رانندگان از محل متواري مي شده است.
وي افزود:مأموران آگاهي استان در ادامه با انجام اقدامات پليسي و اطلاعاتي هويت واقعي متهم را شناسايي و نامبرده را در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اينکه در بررسي سوابق متهم مشخص شد وي داراي ۳ فقره سابقه كيفري است، افزود:نامبرده در تحقيقات مأموران صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و اذعان کرد، مدت۸سال در باربري فعاليت مي کردم و با شماره تلفن هايي كه از راننده ها داشتم با آنها تماس گرفته و يا پيامك مي زدم و از اين طريق در۷استان هاي كشور از تعداد زيادي راننده كلاهبرداري کرده ام.
وي در ادامه به هموطنان توصيه کرد: معمولاً کلاهبرداري افراد از سر ناآگاهي و يا غفلت شان صورت مي گيرد که اين امر نيازمند هوشياري بيش از پيش است.

سرهنگ کرمي گفت:نهايتاً متهم پس از تفهيم اتهام توسط مقام قضايي استان با قرار قانوني مناسب روانه زندان شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccemq1.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما