دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 42106
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ساماندهي و آماده‌سازي فضاي محيطي ويژه بازگشايي مدارس

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم گفت: اين سازمان با هدف ايجاد آسايش و رفاه حال شهروندان در ايام مختلف اقدامات ويژه‌اي را انجام مي‌دهد، روزهاي آغازين مهرماه از جمله مناسبت‌هايي است كه شهرداري در اين ايام بصورت ويژه به آن پرداخته است.
ساماندهي و آماده‌سازي فضاي محيطي ويژه بازگشايي مدارس
به گزارش قم نيوز، وحيد وزيري راد هفته دفاع مقدس را سرآغاز حماسه‌اي شكوهمند دانست كه ملت ايران براي دفاع از اسلام و تماميت ارضي خود خلق كرده اند افزود: به همين دليل است كه هنوز با گذشت بيش از سه دهه از اين حماسه بزرگ، نه تنها ياد و خاطره شهدا در دلها زنده است بلكه ايثارگران و جانبازان دفاع مقدس نيز جلوه و جايگاه ويژه‌اي در بين مردم دارند.

وي خاطرنشان كرد: به منظور ساماندهي و آماده‌سازي فضاي محيطي براي گراميداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي جديد به ويژه شهداي دانش آموز، خدمات‌رساني شهري در مدارس و معابر منتهي به مراكز آموزشي در مناطق هشتگانه قم انجام شده است.

وزيري راد بيان داشت: اجراي طرح استقبال از ماه مهر چندي پيش آغاز و در حوزه امور فني، تبليغات سازمان زيباسازي و با تاكيد بر نشاط و پويايي، زيباسازي، فضاسازي محيطي، ايجاد نظم و ترتيب شهري، ايمني و… در نقاط مختلف مناطق به اجرا درآمد.

مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قم با اهميت نقش هنر و ديوارنگاري افزود: ديوارنگاري در دوران كنوني در حوزه سيما و منظر شهري ايفاي نقش مي‌كند، كارشناسان و مسئولان با به كار بردن ديوارنگاري‌ها قصد دارند، نازيبايي‌هاي سيما و منظر شهري را پوشش دهند تا شهروندان در هنگام‌ تردد در شهر از مشاهده آشفتگي‌هاي بصري احساس خستگي نكنند.

وي گفت: استفاده از نقاشي سبب ورود هنر به عرصه عمومي شده و اين حركت به نوعي ‌درصدد جبران آشفتگي‌ها و آسيب‌هاي سيما و منظر شهري است و به اين‌ترتيب با رنگ‌آميزي‌هاي زيبا بر بدنه شهري مي‌توان معضل زندگي شهري و ماشيني را كاهش داد.

وزيري راد افزود: سازمان زيباسازي شهرداري قم با برنامه ريزي لازم و تمهيدات ويژه، خدمات رساني مطلوب به مدارس و دانش آموزان را از چندي پيش صورت داده است و در اين راستا رنگ آميزي و نقاشي ديواري محوطه‌ مدارس با موضوعات كتاب و كتابخواني، كتب اربعه شيعه و نيز كتابهاي دفاع مقدس كه به تقريظ مقام معظم رهبري(مدظله العالي) رسيده است، حجاب و عفاف، ترويج كتابهاي ديني در نسل جوان، تحكيم خانواده، شادي و نشاط در ميان جوانان و آشنايي مردم با فرهنگ و تاريخ شهر قم از جمله اين اقدامات بوده است.

وي طراحي و ساخت المان هاي موضوعي را از مهمترين اقدامات سازمان در ماه مهر دانست و افزود: استفاده از كاراكترهاي كودكان و مدرسه با طراحي براي سنين مقاطع ابتدايي در دستور كار سازمان قرار گرفت و در اين راستا المان‌هاي بسياري در مناطق هشتگانه نصب گرديده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccesq0.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما