سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 41422
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيش‌بيني امنيت شغلي كاركنان شهرداري‌ها در برنامه ششم

قم نيوز : قم نیوز: نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: در برنامه ششم دنبال اين هستيم كه بحث امنيت شغلي كاركنان شهرداري‌ها را تعيين تكليف كنيم و پيگير هستيم تا هرچه سريع‌تر اين مشكل حل شود.
پيش‌بيني امنيت شغلي كاركنان شهرداري‌ها در برنامه ششم
به گزارش قم نيوز، احمد اميرآبادي فراهاني در مراسم افتتاح و بهره‌برداري از ۱۱۴ پروژه عمراني، خدماتي، ترافيكي و رفاهي شهرداري قم كه عصر امروز در سالن رضوان شهرداري قم برگزار شد، با بيان اينكه شهردار و مديران شهري با روحيه جهادي در خدمت قم و زائرين كريمه اهل بيت(س) هستند، اظهار كرد: هر جا به مديران و نيروهاي خدوم شهرداري اعتماد شده فعاليت‌هاي مثمر ثمر و ارزشمندي انجام شده است.

وي خاطرنشان كرد: امروز وضعيت كشور به گونه‌اي است كه بايد به دولت كمك كرده تا بتواند مشكلات اساسي كشور را حل كند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در بخش عمران و آباداني دولت به كمك شهرداري و شوراي شهر نياز دارد، تصريح كرد: وضعيت اعتباري دولت به گونه‌اي است كه بيشتر بودجه‌ها صرف هزينه‌هاي نگهداري و امور جاري كشور مي‌شود و در خصوص عمران و آباداني شهرداري و شوراي شهر بايد تلاش بيشتري كرده تا بتوانند برخي خلاها و كاستي‌ها در عمران و آباداني كشور را برطرف كنند.

وي با اشاره به اينكه در شهر قم اقدامات قابل توجهي در بخش عمران و آباداني انجام شده است، تصريح كرد: فعاليت‌هاي شهرداري و اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به قم توانسته بخشي از كاستي‌هاي دولت در زمينه عمران و آباداني را جبران كند به نوعي كه سفر رهبري به قم موجب رفع بخشي از كمبودهاي مالي در قم شد.

اميرآبادي وضعيت پروژه‌هاي شهري در قم را يادآور شد و گفت: نمايندگان و بنده دغدغه اين را داريم كه همواره از مديريت شهري حمايت كنيم چون معتقديم كمك به مديران شهري در راستاي خدمت به مردم است.

وي با بيان اينكه تمام تلاش ما بر اين بوده كه پروژه‌هاي شهرداري با سرعت بيشتري پيش رفته و كاستي‌ها رفع شود، با اشاره به پروژه منوريل در قم، ‌گفت: منوريل به نوعي در تعهدات دولت است و اميدواريم تعهدات به طور كامل انجام شود؛ اين پروژه پيشرفت خوبي داشته و ضرورت دارد كمك ويژه‌اي انجام شده و آن را تكميل كنند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي وضعيت پروژه مترو در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: خط دوم مترو با فاينانس و منابع داخلي بايد زودتر آغاز شود و خواسته نمايندگان همين بوده و شهردار و استاندار هم قول داده‌اند تا اين پروژه شروع شده و ظرفيت جديد به قم اضافه شود.

وي تصريح كرد: بسياري از كلان‌شهرها وارد اجراي خط سوم شده‌اند و بايد در قم اين پروژه سرعت بگيرد تا به بقيه شهرها برسيم.

اميرآبادي گفت: در گذشته برخي پروژه‌هاي شهري با مشكلات مالي مواجه شده بود و وضعيت مناسبي نداشت اما امروز بسياري از آن‌ها راه افتاده است.

وي با اشاره به وضعيت پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد تصريح كرد: تكميل اين پروژه خواسته مردم است و بايد همت ويژه‌اي شود و سريع‌تر ظرف دو يا سه ماه آينده اين پروژه راه‌اندازي شود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: باقي پروژه‌هاي قم وضعيت خوبي دارد و اميدواريم با همين سرعت پيش رفته و در برخي پروژه‌ها نيز شاهد ثبت ركورد باشيم.

وي با اشاره به بدهي دولت شامل دستگاه‌هاي اجرايي، حوزه‌هاي علميه و نهادهاي نظامي و انتظامي به شهرداري قم، خاطرنشان كرد: اين بدهي‌ها پيگيري شد و ۴ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال در رديف بودجه ثبت شد در جلسه‌اي هم كه داشتيم آقاي نوبخت قول داد كه هرچقدر بدهي شهرداري‌ها باشد در اصلاح بودجه كمك خواهيم كرد و در جلسه اخير تا ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال از بدهي‌ها را قبول كرده‌اند.

اميرآبادي گفت: مديران شهرداري بررسي كنند و سريع تر بدهي‌هاي خود را احصاء و اعلام كنند تا پس از ابلاغ هرچه سريع‌تر تخصيص اين بودجه تا سقف ۶ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال گرفته شود.

وي تصريح كرد: به دنبال اين هستيم تا اين بدهي‌ها را با بدهي شهرداري به بانك ملي تهاتر كنيم كه كمك خوبي به شهرداري خواهد شد و نيازمند پيگيري است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بندهاي مرتبط با شهرداري‌ها در برنامه ششم، گفت: دولت انتظار داشت تا تمام درآمد شهرداري‌ها به خزانه برود و سپس به شهرداري‌ها تخصيص يابد و اين مورد قبول واقع نشد تا مشكلي براي شهرداري‌ها ايجاد نشود.

وي با اشاره به بحث امنيت شغلي كاركنان شهرداري‌ها در برنامه ششم گفت: در برنامه ششم دنبال اين هستيم كه بحث امنيت شغلي كاركنان شهرداري‌ها را تعيين تكليف كنيم و پيگير هستيم تا هرچه سريع‌تر اين مشكل حل شود.

اميرآبادي با تاكيد بر اينكه بايد براي آينده قم و مسايل زيست محيطي فكري جدي شود، تصريح كرد: ما بايد براي جلوگيري از ورود ريزگردها به داخل قم، كمربند سبز شهر را تكميل كنيم.

وي گفت: وزارت جهاد كشاورزي اين آمادگي را دارد تا بخش‌هايي كه نياز است خصوصا محدوده كمربندي امام علي(ع) و ورودي قم را تحويل شهرداري دهد و بايد اقدامي جدي در اين زمينه شود تا در آينده مشكلي براي مردم رخ ندهد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت حفظ باغات داخل شهر، گفت: از تقسيم و توافق بر سر اين زمين‌ها جلوگيري كنيد و اين‌ها را به عنوان فضاي سبز در اختيار مردم قرار دهيد.

وي خاطرنشان كرد: هماهنگي بسيار خوبي بين مديران و مسوولان و نمايندگان مردم در شهر وجود دارد و بايد از اين فرصت براي خدمت به مردم استفاده شود.

اميرآبادي همچنين با اشاره به بيمه كارگران ساختماني تصريح كرد: گزارشي داشتيم كه اطلاعات بيمه كارگران ساختماني به طور كامل اعلام نمي‌شود و اگر چنين چيزي وجود دارد بايد اين اقدام به درستي صورت گيرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcci0q0.2bqsi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما